  • 1. Data: 2006-09-18 17:07:02
    Temat: Adwokat a prokurator...
    Od: Wojtek Smalcerz <s...@w...pl>

    Witam,

    Nie wiem, czy dobra grupa, ale mimo to zadaje pytanie:

    Czy aplikant prokuratorski moze jednoczesnie wystepowac w sprawach jako
    adwokat (reprezentowac swoich klientow)? Czy moze stale wspolpracowac z
    adwokatem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-18 19:28:19
    Temat: Re: Adwokat a prokurator...
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Smalcerz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Nie wiem, czy dobra grupa, ale mimo to zadaje pytanie:
    >
    > Czy aplikant prokuratorski moze jednoczesnie wystepowac w sprawach jako
    > adwokat (reprezentowac swoich klientow)?

    Nie moze jako adwokat bo nim nie jest.

    Czy moze stale wspolpracowac z
    > adwokatem?

    A to moze. Czesto aplikanci tzw. pozaetatowi pracuja w kancelariach
    adwokackich czy radcowskich.

    Cezar

  • 3. Data: 2006-09-18 20:56:42
    Od: Wojtek Smalcerz <s...@w...pl>

    Cezar napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie moze jako adwokat bo nim nie jest.
    >
    > Czy moze stale wspolpracowac z
    >
    > A to moze. Czesto aplikanci tzw. pozaetatowi pracuja w kancelariach

    Ok, w takim razie czy mozna nazwac - czy sam aplikant prokuratorski moze
    nazwac siebie 'mecenasem'? Bo zawsze wydawalo mi sie, ze
    mecenas=adwokat... Jesli sie myle - prosze mnie wyprowadzic z bledu...

    Znam przypadek, ktory podwaza to co napisales, tzn. aplikant
    prokuratorski rozdaje wizytowki, na ktorych ewidentnie napisane jest
    'adwokat', ponadto ta osoba wziela kase za reprezentowanie kogos w
    sprawie jako adwokat... Nie wiem, czy to normalne w naszym kraju, ale
    tak bylo... Zastanawiam sie, gdzie mozna cos takiego zglosic, zeby
    ukrucic takie postepowanie..

    Pozdrawiam
    small23

  • 4. Data: 2006-09-19 13:00:37
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Ok, w takim razie czy mozna nazwac - czy sam aplikant prokuratorski moze
    > nazwac siebie 'mecenasem'? Bo zawsze wydawalo mi sie, ze
    > mecenas=adwokat... Jesli sie myle - prosze mnie wyprowadzic z bledu...

    Kazdy moze siebie nazywac "mecenasem" bez konsekwencji, bo to jest
    termin, ktory prawnie nie istnieje (a co za tym idzie raczej watpliwa jest
    odp z art. 61 kw). Zwyczajowo nazywa sie tak adwokatow, a czasami tez radcow
    prawnych, a spotkalem tez kiedys rzecznika patentowego do ktorego tak sie
    zwracano. Termin "adwokat" i "radca prawny" jest chroniony i dopiero jego
    bezpodstawne przypisywanie sobie skutkowaloby z art. 61 kw oraz ew. odp.
    cywilnoprawna.
    Gdy jednakze poprzez przypisywanie sobie tytulu mecenas podejmuje sie
    konkretnych czynnosci jako "niby-adwokat" to juz inna sprawa - mozliwa za
    przestepstwo oszustwa- wszystko zalezy od okolicznosci.
    Dlaczego chcesz to komus zglaszac ? Co Ciebie to intresuje ? Nie
    rozumiem checi donosicielstwa

> [...]
    > sprawie jako adwokat... Nie wiem, czy to normalne w naszym kraju, ale
    > tak bylo... Zastanawiam sie, gdzie mozna cos takiego zglosic, zeby

    Teoretycznie mozliwe jest aby adwokat byl aplikantem prokuratorskim, ale tak
    zyciowo to zupelnie nieprawdopodobne. Kase mogl przyjac dla swego szefa -
    adwokata u ktorego np. pracuje. Moze tez taki aplikant prokuratorski byc
    aplikantem adwokackim jednoczesnie (co tez malo prawdopodobne) i wtedy w
    pewnym zakresie jako substytu moglby reprezentowac inne osoby przed sadem.

    Wszystko zalezy jak widzisz.

    Cezar

  • 5. Data: 2006-09-19 13:06:49
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 22:56:42 +0200, Wojtek Smalcerz napisał(a):

    > Ok, w takim razie czy mozna nazwac - czy sam aplikant prokuratorski moze
    > nazwac siebie 'mecenasem'? Bo zawsze wydawalo mi sie, ze
    > mecenas=adwokat... Jesli sie myle - prosze mnie wyprowadzic z bledu...

    Mecenas to tytuł jedynie grzecznościowy, i nic więcej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-09-19 13:07:12
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Aa, nie doczytalem. To jednak nazywa siebie "adwokatem" - no skoro nie jest
    nim to moze odpowiadac. Ale ciagle nie kumam czemu mialbym leciec i donosic
    na kogos...

    Cezar

  • 7. Data: 2006-09-19 13:55:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Cezar napisał(a):
    > Moze tez taki aplikant prokuratorski byc
    > aplikantem adwokackim jednoczesnie (co tez malo prawdopodobne)

    w ogóle możliwe?

    KG

  • 8. Data: 2006-09-19 14:10:39
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > w ogóle możliwe?

    Formalnych przeszkod nie ma. Inna rzecz czy to ma sens i czy da sie to
    pogodzic pod wzgledem czasu/pracy/ itp itd.

    Cezar