  • 21. Data: 2015-07-06 00:39:47
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" mnbrao$c7j$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > No to Eurosojuz ma pewien kłopot i myślę, że dzisiejsza data za 10 lat będzie
    przytaczana jako data początku rozpadu EU w obecnym
    > kształcie.

    IMO Eurokołchoz ma kłopoty od dawna.
    Grecja, Cypr, Ukraina, Donbas, Rosja, Bułgaria, Rumunia...

    Wiem, wiem... Rumunia jeszcze nie poparła Rosji. :)
    Ale to tylko kwestia czasu. Podobnie z Kijowem,
    który jak kradziony koń ;) (czy gołąb) powróci
    do swego pana/właściciela.

    Do tego dochodzi Białoruś. Gdy padał mur berliński a ZSRR
    rozdzierany był na strzępy, Białoruś miała stać się częścią
    Polski. Podobnie myślano wówczas o Ukrainie, ale tu problemy
    są większe, gdyż Ukraińcy i Polacy uczynili sobie wiele zła
    w przeszłości.

    > A co zrobią teraz jest bardzo interesujące.

    Ściągną z Polaków, muzułmanów i innych. :)
    Problem w tym że z muzułmanami od dawna mają problem.

    > Czy aby przedłużać agonie i tak dadzą Grecji kasę czy jednak poddadzą się.

    Dadzą -- Obama zapowiedział to wiele dni temu.
    [co za dziwna konstrukcja -- temu?]

    > Ja tam się spodziewam dramatycznych programów w TV o biedzie w Grecji w
    najbliższych miesiącach. :) Czuję, że będzie zabawnie.

    Grecy raczej do pracy nie rwą się. :) Ich ,,bieda'' bierze
    się z obecnej sytuacji międzynarodowej -- mogą nie płacić,
    więc korzystają z tej możliwości.

    -=-

    Piłsudskiemu marzyła się Polska od Finlandii po Bałkany i od Łaby
    po Smoleńsk, albo i Ural... ;) Jednak mieszanie religii nie wypada
    dobrze. Prawosławni trzymają się razem.

    Niemcy rzadko żyły w zgodzie z Francuzami czy Brytyjczykami.

    Zawsze różne nacje i stany łączy wspólny wróg -- do niedawna
    tym wrogie była dawna Rosja, obecnie tym wrogie stają się
    muzułmanie z Państwa Islamskiego i im podobni.

    Niemcy rzadko były jednym państwem. :)

    Spójność prawosławia jest IMO większa niż spójność Europy
    Zachodniej i Środkowej -- jednoczonej lękiem przed Czerwonymi.

    -=-

    Ale mnie raczej interesuje nasze podwórko. IMO będzie fajnie, ale wątpię
    w to, że będzie dobrze. Krwiożerczy Kaczyński może nie mieć władzy w swych
    rękach a nowe władze mogą iść drogą wytyczaną przez Platformę Obywatelską.
    Dla mnie jest jasne, że ta droga pewnego dnia doprowadzi do wojny w Polsce,
    a że i tutaj są prawosławni... Jeśli do tego czasu Putin upora się ze swymi
    problemami a Białoruś nie padnie gospodarczo (ponoć jest bliska bankructwu)
    Polska może mieć problemy; UE może już wówczas nie być.

    Ja (zwyczajowo) zajmę bezpieczną ;) pozycję pomiędzy młotem i kowadłem. ;)
    (o ile dożyję, bo naprawdę moje zdrowie woła o pomoc, a ja nie mam pieniędzy
    takich, jakie są mi potrzebne na rehabilitację rzeczywistą)

    -=-

    A teraz naprawdę politycznie. Po I wojnie świętej Polska bardzo szybko
    rozwijała się mimo wcześniejszych zaborów. Dlaczego teraz rząd za rządem
    nie potrafi rządzić? Dlaczego tu stale jest źle? Ponieważ jest kryzys
    ogólnoświatowy? Raczej nie. Raczej dlatego, że przed II wojną świętą
    w Polsce żyli żydzi, a teraz ich tutaj nie ma. :) Niedobitki są? Ale
    nie mają poparcia. :)

    Aby było jasne -- IMO to właśnie LBalcerowicz dobił gospodarkę, wprowadzając
    (niby tymczasowo) drakońskie zyski banków. Wysoki zysk banku to wysoki koszt
    pieniądza, to dławienie gospodarki. Innym czynnikiem dławiącym jest fiskalizm.

    Źle czynię pisząc o wysokich zyskach banków? Banki mnie karmią i dzięki bankom
    przeżyłem. :) To prawda. Ale może banki nie obrażą się na mnie za moje słowa.

    Wracając do żydów... IMO dlatego Polska wyrwała się spod władzy moskiewskiej
    po latach zaborów, że chcieli tego wyrwania żydzi. Powstanie Styczniowe nie
    bez powodu rysowane jest jako powstanie żydowskie. Takoż (podobnie) z wojną
    polsko-bolszewicką, na której kontynuację żydzi skąpili grosza tam, gdzie nie
    było ich ziomków. Ale jeśli teraz nie ma tutaj żydów?... I jeśli nowi władcy
    Rosji pójdą w ślady dawnych muzułmanów (głownie Turków?) i nie będą stawiali
    prawosławia na świeczniku, depcząc inne religie -- Moskwa może odzyskać to,
    nad czym panowała za czasów ZSRR.

    -=-

    Wracając do Grecji... Nie jestem zwolennikiem niezwracania długów, ale:

    () czy kogokolwiek na świecie interesuje to, że mnie nie zwrócono
    długów, przełamując tym niezwróceniem moje życie?

    () Niemcy nie zapłaciły Grecji za demolkę z czasów II wojny świętej

    () UE musi być karana za sponsorowanie morderców z Polski. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2015-07-06 00:50:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trefniś" o...@t...home

    : + Gdzie ja to zarzucam? (nie twierdzę, że nie zarzucam, ale pytam -- gdzie?)

    : Zarzuca to za dużo powiedziane.
    : Trafnie zauważasz :)

    : "Na tej grupie opisujemy takie problemy.
    : Nie rozmawiamy wcale o biznesie światowym, o wielkich
    : korporacjach, nie inwestujemy dziennie milionów euro..."
    : ...przy okazji jakichś opłat za płatności zbliżeniowe.

    Myślałem, że o tę wypowiedź chodzi, ale wołałem zapytać.

    : Trochę się to zmieniło ostatnio na grupie, dzięki Grekom :)

    : IMHO dość zabawne jest szczegółowe śledzenie niuansików w poszczególnych ofertach
    banków.

    Ja nie śledzę -- widać to na przykładzie Meritum i makabrycznie dużej opłaty.

    : Dlatego trzeba patrzeć globalnie, zamiast tracić czas analizowanie
    : groszowych oszczędności, które w innym miejscu bank odbija sobie z
    : nawiązką.

    Z nawiązką? -- raczej nie.

    : Ale oczywiście niektórych to niesłychanie rajcuje i traci na to
    : czas (czyli pieniądze).

    Ja na tej grupie dyskusyjnej nauczyłem się oszczędzania.
    A banki dały mi zarobić raczej dużo.

    : Uprzedzam - de gustibus non disputandum est! Też zauważam, ale nie krytykuję!

    Zauważę, że od dawna proponuję ,,grubsze'' interesy. ;)
    Najpierw była półgroszówką, później wisienki, do nich doszły orzeszki...
    Teraz czas na grubszą kasę. Wielu już rzuciło się na reklamy (ja też
    zamierzam) ale ponoć dają te reklamy nikły zysk (mnie ta nikłość nie
    przeszkadza ani trochę) i wielu rzuciło się na Szwajcarię z jej Frankiem.
    (ze skutkiem wiadomym? -- diabli wiedzą, co będzie teraz)

    Nie mam nic przeciwko głębszym wynurzeniom. ;) Można wynurzać się głęboko? ;)
    Chyba nie można. ;) Więc jeszcze raz...

    Nie mam nic przeciwko poważnym tematom. Odwrotnie -- raczej zachęcam
    do takich rozmów. Grecja jakoś sobie radzi, ale IMO Polsce nikt nie
    podaruje 2 bilionów dolców na łatanie dziury ZUSowej.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2015-07-06 01:01:21
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2015 o 11:00 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Użytkownik animka a...@t...wp.pl ...

    > Jak sie zaczynał kryzys to pytałem znajomych Greków, jak to widza u
    > siebie.
    > Smiali sie i twierdzili ze rzeczywiscie jest kryzys, bo dzieci dostały
    > darmowa wyprawke i podreczniki...
    > Ach to Greckie zaciskanie pasa...

    Mądrzejsi Grecy od Polaków, którzy bez szemrania na przykład pracują na
    śmieciówkach...
    Uprzedzam - nie twierdzę, że głupcy tak pracują, co się komuś pewnie
    prymitywnie nasunie.
    Mnie tylko dziwi, że tak długo trzeba było czekać na nieśmiałe ruchy
    przeciw takiemu traktowaniu Polaków przez rządzących (dopiero wybór
    Dudy...).

    Jestem też wręcz pewien, że cała masa ludzi zagłosuje za PO (Budzik na
    przykład - śledząc jego wypowiedzi na innych grupach). W końcu dzięki PO
    mamy takie śliczne wskaźniki i nas za nie różne Merkele chwalą!

    A jednak Słowianie i większość Europy uczyła się demokracji od Greków.
    Choć Polakom to przychodzi znacznie później niż innym.
    A niektórzy do dziś powinni się uczyć demokracji od Greków - to dotyczy
    zwolenników wszystkich partii w Polsce.

    Nie mam _nic_ przeciw temu, żeby animka pracowała na grecką darmową
    komunikację, a Budzik na darmowe wyprawki i podręczniki dla dzieci. To
    nawet będzie dla Was być pouczające!

    Dlatego powtórzę słowa Krzysztofa Raka (vide art.):
    "Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego
    zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im kibicować w
    walce z możnymi tego świata."

    Tam pogarda sytych i bogatych - tu krezus Budzik i jego równie bogaci
    krajanie :)
    U animki też wyczuwam lekki protekcjonizm w stosunku do Greków, choć tu
    być może się mylę.

    Na szczęście Polacy są świetni w naśladowaniu - ,,Co Francuz wymyśli, to
    Polak pokocha" [Pan Tadeusz Mickiewicziusa].
    Może tym razem uda nam się zmałpować od Greków mądrość narodową i myślenie
    o własnych obywatelach, zamiast o "wskaźnikach" podobających się Europie?

    --
    Trefniś

  • 24. Data: 2015-07-06 02:48:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trefniś" o...@t...home

    : Mądrzejsi Grecy od Polaków, którzy bez
    : szemrania na przykład pracują na śmieciówkach...

    Czy wg Ciebie śmieciówka to praca bez obciążnika ZUSem zwanego?

    : A jednak Słowianie

    Słowianie, czyli niewolnicy? :) MMK mówi, że słowianie to
    inaczej niewolnicy a podobieństwo liter nie jest przypadkowe.
    I ja mu wierzę.

    : i większość Europy uczyła się demokracji od Greków.

    A kto nie uczył? Demokracja ponoć pochodzi z Grecji.

    : Choć Polakom to przychodzi znacznie później niż innym.

    Znacznie później. 2 konstytucja świata, szlachcic na zagrodzie równy wojewodzie...

    : Tam pogarda sytych i bogatych - tu krezus Budzik

    Budzik jest krezusem? ;) [upał szkodzi?...]

    : U animki też wyczuwam lekki protekcjonizm
    : w stosunku do Greków, choć tu być może się mylę.

    Mylisz się ,,od połowy''. ;)

    : Na szczęście Polacy są świetni w naśladowaniu - "Co Francuz wymyśli, to
    : Polak pokocha" [Pan Tadeusz Mickiewicziusa].

    Ale Ostatni zajazd na Litwie mówi o wojnie Napoleona i Aleksandra
    a pisany był q pokrzepieniu serc i dusz w czasie zaborów...

    : Może tym razem uda nam się zmałpować od Greków mądrość narodową i myślenie
    : o własnych obywatelach, zamiast o "wskaźnikach" podobających się Europie?

    Dla mnie prezydentem jest Sygma -- tak długo, jak
    polskie sądy będą bredziły że 'wypukliny' do 'skolioza'. :)

    A że mam masę chorób (cukrzyca czeka w kolejce... matka
    ma, siostra ma, ojciec ma, ja mam trochę wysoki cukier...)
    raczej ludzie nie są dla mnie już tak groźni jak byli kiedyś. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2015-07-06 03:00:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mn83kt$jlc$...@n...news.atman.pl

    > I na tym właściwie skończyłem twoje czytanie, bo to bełkot. Dziwię się
    > jeszcze jak żyjesz, skoro chyba nawet chleba nie kupujesz, bo skoro
    > piekarnia zarabia...

    -- Wie pan... My te samochody tak tanio sprzedajemy, że nie zarabiamy na
    sprzedaży...
    -- Więc pójdą tam, gdzie zarabiają na sprzedaży. :)

    IMO podstawą dobrobytu jest zarabianie. :) Jeśli choć jedna ze stron
    (piekarz, bank, ubezpieczyciel) nie zarabia godziwie -- jest źle. :)
    I taki ktoś (kto nie zarabia, choć pracuje) szybko staje się
    brzemieniem ;) społecznym. (zarzewiem buntu, problemem społecznym,
    początkiem kryzysu...)

    Nawet na grze mogą zyskać wszyscy grający. ;)
    W filharmonii wszyscy zarabiają, choć grają wspólnie. ;)

    -=-

    Wkrótce roztrwonię wszystkie swoje oszczędności. ;)
    Na Ideę nie załapałem się -- 4%... Chlip, chlip...
    Ale GO, G, Toyota, EB, mBank...

    A może jednak Idea na 4% jest aktualna?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2015-07-06 04:38:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinF" mn8qvq$d5n$...@n...news.atman.pl

    > Państwa zwykle planują dłuższe funkcjonowanie niż 5 lat,

    Niekoniecznie. ;) Państwa także giną -- są rozpady
    i łączenia krajów... Ponadto są twory typu UE czy UEA.

    > czynią też inwestycje spłacające się czasem dziesięcioleciami,

    Na przykład drogi -- mandaty karne będą dawały zysk bardzo długo. ;)

    > niektóre są niezbędne inne uzasadnione. Wiele z nich kosztuje tyle, że nie da się
    ich sfinansować z budżetu, nie ma też inwestorów
    > z takimi środkami na tak długie okresy.

    Państwo może płacić obligacjami.

    -=-

    IMO zadłużanie niekoniecznie jest złem, ale zadłużanie musi być
    kontrolowane -- ZUS wymyka się spod kontroli a Grecja padła właśnie
    z powodu niekontrolowanego zadłużania tamtejszego systemu emerytalnego.

    Niby słusznie -- należy pozabijać emerytów, gdyż to oni doprowadzili
    do krachu. ;) Ale tylko pozornie słusznie.

    Całe systemy emerytalne są oparte o coś, co niekoniecznie jest
    prawdą -- o dodatni przyrost naturalny. Co najmniej od 22 lat
    w Polsce nie ma przyrostu naturalnego. Z Europą ogólnie jest
    źle pod tym względem. Rosja może paść z powodu braku dzieci.
    Ale na szczęście Azjaci mnożą się na potęgę. :)

    Ja Wam wszystkim radzę -- nie liczcie na ZUS. To Zakład Utylizacji Składek.
    To nie jest żaden ubezpiezyciel!! Przewala rocznie chyba około 180 miliardów
    plnów, z tego pochłania kilka miliardów i zadłuża się coraz mocniej względem
    tak zwanego PKB. Raczej dbajcie o zdrowie (,,bezpłatna'' medycyna w Polsce
    jest nie dla każdego) i myślcie nie tylko o tym, co/ile zArobicie w najbliższych
    dwóch dniach, ale także o tym, co będzie znacznie później...

    ZUSowe trolle (JF i Wolim z polszczyzny) liczą na ZUS.
    Ja raczej na Opatrzność Bożą. ;)

    Ja byłem zawsze pomijany przy ,,stole'' i jakoś cudownie wynagradzany przez Boga.

    Kolejne rządy jedynie obiecują obniżanie podatków i oczywiście podatki
    podwyższają. :) Każdy mówi o biedzie ii nędzy, o potrzebie zaradności,
    potrzebie pracy -- i oczywiście trwoni pracę ludzi pracowitych. :)

    -=-

    Kopacz nawet centymetra nie odróżnia od metra -- ale premierem chce być.

    Swoją drogą -- to wielkie szczęście, że ona jest premierem,
    bo przynajmniej w tym czasie nie pracuje jako lekarz. ;)

    -=-

    Lidzie tacy jak Alot czy Kopania kradli i defraudowali -- teraz
    inni muszą za to płacić swoim życiem. Inni ,,przedsiębiorcy''
    kupowali za bezcen dobra narodowe, aby następnie upodlać swych
    ,,bliźnich''... Sędziowie bredzą i kłamią -- i znajdują broniących
    ich troli... A te trolle żebrzą o łaskę u tych, których mieszają
    z błotem...

    -=-

    Tak naprawdę dobrobyt i stabilność mają swoje odzwierciedlenie
    w przyroście naturalnym, którego w Europie raczej brak. PKB i temu
    podobne wskaźniki jedynie mącą i mydlą oczy. Jak jest -- widać na
    przykładzie becików. :) Póki nie będzie przyrostu naturalnego
    naprawdę naturalnej wielkości -- nie warto chwalić się postępem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2015-07-06 06:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trefniś t...@m...com ...

> [...]
    > Mnie tylko dziwi, że tak długo trzeba było czekać na nieśmiałe ruchy
    > przeciw takiemu traktowaniu Polaków przez rządzących (dopiero wybór

    Znam wielu takich i masz racje - to nie jest przejawem głupoty.
    Natomiast przejawem braku ambicji jest to ze nie szukają niczego innego.

> [...]
    >
    > Nie mam _nic_ przeciw temu, żeby animka pracowała na grecką darmową
    > komunikację, a Budzik na darmowe wyprawki i podręczniki dla dzieci. To

    Ale ja mam duzo przeciw!

> [...]
    > zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im
    > kibicować w walce z możnymi tego świata."

    Kibicowac w walce z moznymi brzmi jakby Grecy wypracowali sobie dobryobyt
    a teraz ktos chciał im go zabrać.
    A oni po prostu przez lata robili wszystko zeby robic jak najmniej
    jednoczesnie zyjac ponad stan i na kredyt.
    Czego sie od nich uczyc?

    > Tam pogarda sytych i bogatych - tu krezus Budzik i jego równie bogaci
    > krajanie :)

    Jest dokładnie odwrotnie - odczułem na sobie jak to krezusi tego swiata
    (Grecy, Włosi) traktują maluczkich jak ja...
    W Hiszpani byłem juz po kryzysie i jeżeli wczesniej zachowywali sie jak
    Grecy czy Włosi to duzo sie zmieniło.

    Co KONKRETNIE proponujesz?

  • 28. Data: 2015-07-06 08:32:27
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 4 lipca 2015 09:57:18 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > I na tym właściwie skończyłem twoje czytanie, bo to bełkot. Dziwię się
    > jeszcze jak żyjesz, skoro chyba nawet chleba nie kupujesz, bo skoro
    > piekarnia zarabia...

    jesli ktos nie ptorzebuje chleba to nie ma sensu go kupowac.
    jesli ktos niepotrzebuje kredytu to nie ma sensu go brac...
    problem w tym, ze panstwa czesto uwazaja ze musza sie zadluzyc (pol biedy jesli na
    inwestycje), ale czy czasem nie jest tez tak jakby kupowac chleb na caly miesiac i
    potem go wywalac do smieci?

  • 29. Data: 2015-07-06 09:47:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup
    > [...]

    >Dobrze, populizm populizmem, ale jak to wszystko poobierać z lukru,
    >to co my tu mamy?
    >Grecki dług publiczny NIGDY nie zostanie spłacony. To chyba uważasz
    >za pewnik. Polski zresztą także nie, ale nie o tym tu mowa. To jaka
    >różnica czy tu się zawali trochę wcześniej czy trochę później. Jeśli
    >już, to chyba raczej im szybciej tym lepiej.

    No, ostatnia splata dlugu to chyba byla po amerykanskiej wojnie
    domowej.
    Potem juz tylko rosly i rosly.

    Ale odkad pieniadz jest z taniego papieru, to wcale nie musi sie
    zawalic.
    Byleby to z glowa robic, ostroznie i w niewielkiej ilosci.

    Czy zreszta obywatele chca splaty ? A w co by zaiwestowali, gdyby im
    panstwo oddalo wszystkie oblgacje i powiedzialo "wiecej nie chcemy" ?
    :-)
    Oczywiscie o tych bogatszych mowa.

> [...]
    >zaczyna to wymagać od kogoś wyrzeczeń, o których i tak wiadomo, że
    >nie przyniosą trwałej poprawy, to w imię czego...? W imię tego żeby
    >bilanse banków lepiej wyglądały? W epoce rozszalałych instrumentów
    >pochodnych na prawie wszystko oraz kompletnej instrumentalizacji
    >pieniądza (dodruki, brak pokrycia w czymkolwiek).
    >Pozostaje także chyba bezsporne, że sama Grecję to każdy ma w dupie.
    >Chodzi o utopione europejskie banki.
    >Ja tam trzymam kciuki za greckie "MAMY WAS W DUPIE" i szczerze
    >mówiąc, kompletnie nie wyobrażam sobie innego wyniku tego referendum.

    No coz, wynik referendum juz znamy.
    Ale ... na ile rozumiem sytuacje, to Grecja sie po prostu gigantycznie
    zadluzyla.
    I nie chce robic reform. I od lat sie w nia pompuje pieniadze, az
    pompujacy stracili cierpliwosc, no bo ilez mozna.
    A oni nadal nie chca reform, chca sobie zyc ponad stan, duze pensje
    brac, podatkow nie placic.
    Tylko ze ... sie skonczylo. Pieniedzy wiecej nie ma i nie bedzie.
    A dlugi placic trzeba ... albo i nie trzeba.
    Nie wiem jaki tam maja budzet, czy wystarczy im anulowac odsetki,
    zawiesic splaty, ale cos mi sie widzi, ze jak sie ktos od lat nie moze
    domknac budzetu, to i nadal nie domknie.

    No chyba, ze beda straszyc Putinem skutecznie.

    J.

  • 30. Data: 2015-07-06 10:30:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No coz, wynik referendum juz znamy.
    > Ale ... na ile rozumiem sytuacje, to Grecja sie po prostu gigantycznie
    > zadluzyla.
    > I nie chce robic reform.

    Informacje (niepewne), które obiły mi się o oczy/uszy w ostatnich dniach.

    Z wp.pl:
    Podobno urzędnicy mają miesięczny dodatek do płacy rzędu 1000pln "za mycie
    rąk".
    Inny dodatek rzędu 600pln "za punktualne przychodzenie do pracy".
    Było jeszcze parę innych, ale nie zapamiętałem.
    Z radia:
    Podobno pracują 10 miesięcy a dostają 14 pensji.
    Podobno współczynnik urzędnicy/reszta pracujących jest rekordowy.
    Nie byłem w Grecji, ale podobno ci co byli to wiedzą, że prawie ze
    wszystkich domów sterczą jakieś pręty zbrojeniowe bo dopóki nie wykończony
    nie płaci się podatku.

    Mnie to się nie podoba, że zamiast doprowadzić do upadku kilka lat temu to
    Unia dała sobie czas, aby zadłużenie względem banków przerobić na zadłużenie
    względem funduszy na które ja się też zrzucam. Ciekawe kto i ile im za to
    zapłacił.
    P.G.