  • 11. Data: 2015-07-04 16:35:37
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 09:53, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > jakiegokolwiek kredytu przez państwa powinno być wyłącznie
    > ostatecznością (jakaś nadzwyczajna klęska) i tylko na krótko (do
    > kolejnego budżetu). Normalnie budżet powinien być domykany bez
    > zadłużania. Nie próbowałem tego nigdy policzyć ale na moją intuicję
    > jakby tak działać to przez może 5 lat rozwój byłby niższy. Potem
    > zakładam, że kolejne 5 lat już byłby taki sam (ale cały czas jesteśmy na
    > niższym poziomie - zaległości tych pierwszych 5 lat). Kolejne 5 lat już
    > mamy więcej niż w wariancie z pożyczaniem (bo nie musimy spłacać kredytu
    > i odsetek) i nadganiamy te pierwsze 5 lat.

    Państwa zwykle planują dłuższe funkcjonowanie niż 5 lat, czynią też
    inwestycje spłacające się czasem dziesięcioleciami, niektóre są
    niezbędne inne uzasadnione. Wiele z nich kosztuje tyle, że nie
    da się ich sfinansować z budżetu, nie ma też inwestorów z takimi
    środkami na tak długie okresy.

  • 12. Data: 2015-07-04 22:53:24
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 03.07.2015 o 16:04, MarekZ pisze:

    > Ja tam trzymam kciuki za greckie "MAMY WAS W DUPIE" i szczerze mówiąc,
    > kompletnie nie wyobrażam sobie innego wyniku tego referendum.

    Według mnie powinni grać tę kartę, bo każde inne rozwiązanie to jest
    sztuczne trzymania trupa przy życiu czyli trochę pudru, trochę lukru i
    jakoś to będzie.

    Xenocide

  • 13. Data: 2015-07-05 03:13:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trefniś" o...@t...home

    : Leszek E. Cieszewski zarzuca grupie, że rozmawia
    : o sprawach lokalnych i indywidualnych.

    Gdzie ja to zarzucam? (nie twierdzę, że zarzucam, ale pytam -- gdzie?)

    : Krzysztof Rak, ekspert Ośrodka Analiz Strategicznych:
    : "Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego
    : zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im kibicować w
    : walce z możnymi tego świata."

    : http://wiadomosci.onet.pl/swiat/badzmy-solidarni-z-g
    rekami/dyc2pr

    Ja nie czuje wyższości. Odwrotnie -- niższość.

    Amerykanie mają względny dług większy niż Grecy mieli przed
    paru laty -- czuję jakąś wyższość nad Amerykanami? Aby było
    jasne -- przeszło 17 bilionów dolców to tylko dług jawny;
    sumaryczny (uwzględniający ,,emerytury'') dług Amerykanów
    jest nacznie większy. :)

    Prestidigitator DT umorzył obligacje wobec OFE, ,przelewając'' pieniądze
    z OFE do ZUSu, czym ukrył część długu. Dług oficjalny, jawny zmalał, ale
    sumaryczny pozostał taki sam. (większy, bo ,,przelanie'' też kosztowało?)

    Warto wiedzieć, że rządzący nie mają pojęcia o tym, jak rządzić, więc
    (jak mawia LMiller) zamiatają śmieci pod dywan. Pewnego dnia systemy
    emerytalne muszą runąć -- nie tylko w Grecji czy w USA. Także w Polsce.

    -=-

    Jak zabezpieczać się? Warto dbać o zdrowie.
    I warto już dziś kasować ,,instytucje'' typu ZUS.
    Warto bronić tych ludzi, którzy potrafią pracować -- choćby galerii
    handlowych czy banków. (; [nie dotyczy meritum] ;) ,,Opodatkowanie''
    ludzi zaradnych nie uratuje świata. :)

    Aby było jasne -- prezentuję własne poglądy i przypominam o tym, że
    w przeszłości popełniałem makabryczne błędy -- choćby wystawiałem
    dobrą opinię prawnikom. Kopiowanie moich poglądów może okazać się
    zgubną działalnością.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2015-07-05 03:20:47
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-07-03 10:59, Trefniś pisze:
    > Cześć!
    >
    > Leszek E. Cieszewski zarzuca grupie, że rozmawia o sprawach lokalnych i
    > indywidualnych.
    > To oczywiście ważne i do wykorzystania natychmiast, ale może warto jednak
    > popatrzeć globalnie?
    >
    > https://secure.avaaz.org/pl/stand_with_greece_loc_eu
    /?bHDmvjb&v=61441

> [...]
    > "Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego
    > zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im kibicować w

    Dostali obywatele darmową komunikację przy tym bankructwie na dodatek.
    Tak się Grecy o Greków troszczą:-)

    --
    animka

  • 15. Data: 2015-07-05 11:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik animka a...@t...wp.pl ...

    > Dostali obywatele darmową komunikację przy tym bankructwie na dodatek.
    > Tak się Grecy o Greków troszczą:-)

    Jak sie zaczynał kryzys to pytałem znajomych Greków, jak to widza u siebie.
    Smiali sie i twierdzili ze rzeczywiscie jest kryzys, bo dzieci dostały
    darmowa wyprawke i podreczniki...
    Ach to Greckie zaciskanie pasa...

  • 16. Data: 2015-07-05 14:57:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [Grecki rząd]
    > Ale gdzies jeszcze musial ukrywac zadluzenie, bo inaczej Unia i MFW
    > zareagowalyby znacznie dawniej.

    Myślę, że tego się nie da ukryć. Można raczej udać że się nie widzi.

    > Pod tym wzgledem jestesmy bezpieczniejsi, bo z jednej strony sami
    > pilnujemy sensownej granicy zadluzenia,

    Ale czy nie tak jak Grecy?

    > z drugiej - nas pilnuja, bo
    > juz raz zbankrutowalismy.

    Polska zbankrutowała nie tylko raz, podobnie jak Grecja i wiele innych
    krajów.

    > Dalej - euro. Zadna to pulapka, bo czy sie zadluza w euro, czy w
    > drachmie, to sie zadluza.
    > Owszem - drachme by grecki rzad zdewaluowal i kryzysu mniejszego
    > doswiadczyl, ale czy to by cos zmienilo ?

    Przesunęłoby więcej kosztów z państwa na społeczeństwo.

    Zasadniczo problemem jest brak możliwości kontroli państwa przez
    społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem, który zżera
    swojego żywiciela, doprowadzając także siebie do upadku.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 17. Data: 2015-07-05 18:05:50
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    "Półoficjalny" exit poll (oficjalnego chyba nie mają publikować).

    47% TAK dla wierzycieli
    53% NIE dla wierzycieli

    I bardzo dobrze. :)

  • 18. Data: 2015-07-05 19:59:51
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Porażka Eurosojuzu w Grecji jest znacznie bardziej dramatyczna niż to
    wyglądało w sondażu exit poll oraz w sondażach telefonicznych z dzisiaj.
    Brawo greccy patrioci.

    Opcja TAK nie wygrała w żadnym z dystryktów, nawet w Atenach, gdzie
    euro-beneficjentów jest najwięcej.

    Mniej niż 2 godziny po zakończeniu głosowania mają już policzone ponad 29%
    głosów. Frekwencja 58%.

    Za opcją NIE 60,6% głosujących.

    http://ekloges.ypes.gr/current/e/public/index.html?l
    ang=en

    No to Eurosojuz ma pewien kłopot i myślę, że dzisiejsza data za 10 lat
    będzie przytaczana jako data początku rozpadu EU w obecnym kształcie.

    A co zrobią teraz jest bardzo interesujące. Czy aby przedłużać agonie i tak
    dadzą Grecji kasę czy jednak poddadzą się.

    Ja tam się spodziewam dramatycznych programów w TV o biedzie w Grecji w
    najbliższych miesiącach. :) Czuję, że będzie zabawnie.

  • 19. Data: 2015-07-05 23:52:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mna0c7$nei$...@n...news.atman.pl

    > "Trefniś" o...@t...home

    > : Leszek E. Cieszewski zarzuca grupie, że rozmawia
    > : o sprawach lokalnych i indywidualnych.

    > Gdzie ja to zarzucam? (nie twierdzę, że zarzucam, ale pytam -- gdzie?)

    + Gdzie ja to zarzucam? (nie twierdzę, że nie zarzucam, ale pytam -- gdzie?)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Jak rozumiem, Grecy (61%) uznali, że nie będą oddawali długów. :)
    [ciekawe, czy komornicy będą ściągali z kogo popadnie -- a Polaków
    przykładowo...]

  • 20. Data: 2015-07-06 00:28:02
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2015 o 23:52 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" mna0c7$nei$...@n...news.atman.pl

    > + Gdzie ja to zarzucam? (nie twierdzę, że nie zarzucam, ale pytam --
    > gdzie?)

    Zarzuca to za dużo powiedziane.
    Trafnie zauważasz :)

    "Na tej grupie opisujemy takie problemy.
    Nie rozmawiamy wcale o biznesie światowym, o wielkich
    korporacjach, nie inwestujemy dziennie milionów euro..."
    ...przy okazji jakichś opłat za płatności zbliżeniowe.

    Trochę się to zmieniło ostatnio na grupie, dzięki Grekom :)

    IMHO dość zabawne jest szczegółowe śledzenie niuansików w poszczególnych
    ofertach banków.
    Dlatego trzeba patrzeć globalnie, zamiast tracić czas analizowanie
    groszowych oszczędności, które w innym miejscu bank odbija sobie z
    nawiązką. Ale oczywiście niektórych to niesłychanie rajcuje i traci na to
    czas (czyli pieniądze).
    Uprzedzam - de gustibus non disputandum est! Też zauważam, ale nie
    krytykuję!
    :)

    --
    Trefniś