  • 1. Data: 2006-03-03 09:30:22
    Temat: Maestro czy Visa Electron
    Od: "Piotr" <l...@w...pl>

    Jeśli bank oferuje do konta karty Maestro i Visę Electron, to co wybrać? Na
    pierwszy rzut oka ich funkcjonalność jest taka sama. A może jednak są różnice?
    Chyba gdzieś czytałem, że przy pobieraniu gotówki z bankomatu za granicą tańsza
    okazuje się Maestro. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości?

  • 2. Data: 2006-03-03 12:08:13
    Temat: Re: Maestro czy Visa Electron
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Piotr" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tańsza
    > okazuje się Maestro. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości?

    A co mowi TOiP Twojego banku. To tam jest, jak byk, napisane, jakie sa
    prowizje od zagranicznych wyplat.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-03-04 21:31:54
    Od: Anka <b...@b...com>

    hej

> [...]
    > Chyba gdzieś czytałem, że przy pobieraniu gotówki z bankomatu za granicą tańsza
    > okazuje się Maestro. Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości?

    różnica nie musi być jedynie kwestią TOiP. Operacje kartą Maestro są
    najczęściej przeliczane przez EURO, a Visą przez USD, czyli należy
    wybierać kartę dostosowaną do walut, w jakich zamierza się dokonywać
    transakcji (nie tylko wypłat z bankomatu).

  • 4. Data: 2006-03-05 08:16:29
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Sat, 04 Mar 2006 22:31:54 +0100, na pl.biznes.banki, Anka napisał(a):

> [...]
    > wybierać kartę dostosowaną do walut, w jakich zamierza się dokonywać
    > transakcji (nie tylko wypłat z bankomatu).

    Obecnie już duża część, jeśli nie większość, kart Visa jest też rozliczana
    bezpośrednio przez euro. Trzeba poszukać w archiwum, są przykłady krajów
    gdzie znacznie częściej akceptują Maestro niż Vise.

    pzdr
    konlin