  • 1. Data: 2003-10-14 19:04:01
    Temat: Moneybookers juz ma lokalne konto bankowe w Polsce
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Nie wiem czy wiecie, ale Moneybookers dorobil sie lokalnego konta w
    polsce, dzieki czemu mozna juz zasilac Moneybookers bezplatnie, a co
    za tym idzie kupowac e-gold po 4% a nie po 7%.

    http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees

    Konto na ktore sie przelewa to:

    Deutsche Bank Polska
    18800009-1150226-0000-PLN-000-WAR

    Z tym ze zaksiegowanie zajmuje im dosc dlugo. Wyslalem 1 EUR pierwsza
    sesja Elixiru we wtorem (z Millennium), to zaksiegowali mi na
    Moneybookers w srode o 18:39.

    Uwaga: w polsce istnieja dwa banki "Deutsche Bank":

    Deutsche Bank PBC SA o numerze rozliczeniowym KIR rozpoczynajacym sie
    od 191, kodzie SWIFT BAEOPLPKXXX i glowna siedziba w Krakowie.
    Tabela kursow: http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index2.php?s=waluty
    Ten bank przed 2003-09-25 nazywal sie Deutsche Bank 24 S.A.
    Tylko ten bank prowadzi konta detaliczne, dlatego wiekszosc osob
    mowiac "Deutsche Bank" w polsce, ma na mysli ten bank, i tylko o nim
    wie.

    Deutsche Bank Polska SA o numerze rozliczeniowym KIR rozpoczynajacym
    sie od 188, kodzie SWIFT DEUTPLPXXXX i glowna siedziba w Warszawie.
    Tabela kursow: http://www.deutsche-bank.pl/kursy.php
    Moneybookers ma konto wlasnie w tym banku, dlatego niestety osoby
    ktore maja osobiste konta w DB24 nie bede mialy tu zadnej korzysci pod
    wzgledem szybkosci ani prowizji. Kursy sa tu niestety gorsze o okolo
    0.3% gorsze niz w DB-PBC (tym detalicznym)

    --
    Miernik

  • 2. Data: 2003-10-15 07:40:20
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Tue, 14 Oct 2003 19:04:01 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Z tym ze zaksiegowanie zajmuje im dosc dlugo. Wyslalem 1 EUR pierwsza
    >sesja Elixiru we wtorem (z Millennium), to zaksiegowali mi na
    >Moneybookers w srode o 18:39.

    Lojalnie uprzedzaja ze zajmuje to 2-4 dni czyli i tak krocej niz
    Cashchange.com

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-10-15 09:06:33
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Miernik"
    > Z tym ze zaksiegowanie zajmuje im dosc dlugo. Wyslalem 1 EUR pierwsza
    > sesja Elixiru we wtorem (z Millennium), to zaksiegowali mi na
    > Moneybookers w srode o 18:39.

    elixirem wysyla sie zlotowki a nie EUR - jak to zrobiles ??

    wyslanie EUR z Millenetu trenowalem - samo zadeklarowanie ze pokryjesz
    koszty obcego banku to oplata min 145 zl dochodzaca do kilkunastu zl innych
    oplat - a jak nie zadeklarowales pokrycia kosztow obcego banku to ci w DB z
    tego 1 EUR potrącą np 10 ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-10-15 09:11:35
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-15, blad <b...@W...pl> wrote:

    > elixirem wysyla sie zlotowki a nie EUR - jak to zrobiles ??

    Ojej, no skrot myslowy - wyslalem rownowartosc 1 EUR w zlotowkach. Na
    Moneybookers oczywiscie pojawilo sie 1 EUR, przeliczone po kursie tego
    Deutsche Bank Polska SA.

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-10-15 10:36:59
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Miernik <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    >polsce, dzieki czemu mozna juz zasilac Moneybookers bezplatnie, a co
    >za tym idzie kupowac e-gold po 4% a nie po 7%.

    Ja mam pytanie bo widzę że kolega zorientowany a ja się w to nigdy nie
    bawiłem :)
    1. Wpłacanie do moneybookers polega na wpłacie na konto do DB, a jak
    się wypłaca stamtąd pieniądze żeby spowrotem znalazły się na przykład
    na moim koncie mBankowym ? Analogicznie ?
    2. Czy to kosztuje ? Wiadomo że "upload" jest darmowy ale w kolumnie
    "withdrawn" przy wierszu Polska nic nie ma... co to oznacza ?

    --
    Grzegorz

  • 6. Data: 2003-10-15 10:49:54
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 15 Oct 2003 12:36:59 +0200, Grzegorz <n...@y...com>
    wrote:

    >1. Wpłacanie do moneybookers polega na wpłacie na konto do DB, a jak
    >się wypłaca stamtąd pieniądze żeby spowrotem znalazły się na przykład
    >na moim koncie mBankowym ? Analogicznie ?

    Masz tam chyba zakladke w Profile > Manage Bank Accounts - nie wiem
    jak mBank ale Inteligo na pewno akceptuje przelewy zza granicy SWIFT
    tyle ze to troche kosztuje (prowizja + przewalutowanie)

    >2. Czy to kosztuje ? Wiadomo że "upload" jest darmowy ale w kolumnie
    >"withdrawn" przy wierszu Polska nic nie ma... co to oznacza ?
    Mozna chyba czekiem ale musisz doczytac.
    Mozesz sie postarac o karte Maestro w jakims serwisie ktory oferuje
    zamiane e-Gold na gotowke - ja mam Meastro wydana przez Loyalbank.com
    i wybiream kase z bankomatow ;)

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2003-10-15 12:38:53
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    On 2003-10-15, Piotr <f...@y...cum> wrote:

    > Masz tam chyba zakladke w Profile > Manage Bank Accounts - nie wiem
    > jak mBank ale Inteligo na pewno akceptuje przelewy zza granicy SWIFT
    > tyle ze to troche kosztuje (prowizja + przewalutowanie)

    Przeciez nie beda slac SWIFTa jak maja lokalne konto w polsce, tylko
    posla Elixir. I tylko zaplacisz 1.80 EUR Moneybookers, w Inteligo nic.

    Chociaz nie sprawdzalem jeszcze wyplaty doswiadczalnie, ale jak
    dodawalem konto Inteligo to bylo inaczej niz przedtem, nawet samo
    wyswietlilo ze to PKO, wiec mysle ze na 90% jest tak jak pisze. A ze
    nie napisali w kolumnie "lokalna wyplata" - pewnie zapomnieli.

    > Mozna chyba czekiem ale musisz doczytac.
    > Mozesz sie postarac o karte Maestro w jakims serwisie ktory oferuje
    > zamiane e-Gold na gotowke - ja mam Meastro wydana przez Loyalbank.com
    > i wybiream kase z bankomatow ;)

    Po co tak kombinowac jak mozna sobie za 1.80 EUR wyplacic przelewem?

    Prowizje w tym Loyalbank sa zabojcze...

    --
    Miernik ________________________ jabberid:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl
    You deserve free software. "free" as in "free speech"
    http://www.gnu.org/philosophy/why-free.html

  • 8. Data: 2003-10-15 19:05:39
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On Wed, 15 Oct 2003 12:38:53 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Przeciez nie beda slac SWIFTa jak maja lokalne konto w polsce, tylko
    >posla Elixir. I tylko zaplacisz 1.80 EUR Moneybookers, w Inteligo nic.

    Nie sadze - w info o fees masz polska flage z opisem 'przelew krajowy'
    tylko w kolumnie 'upload funds' - w 'withdraw funds' jest pusto.

    > wiec mysle ze na 90% jest tak jak pisze. A ze
    >nie napisali w kolumnie "lokalna wyplata" - pewnie zapomnieli.

    Nie sadze - skad sie biora zlotowki na ich warszawskim koncie?
    - albo z pieniedzy wplacanych przez innych polskich uzytkownikow
    - albo... z przelewu z ich konta glownego (pewnie w Anglii) czyli z
    przelewu typu non-domestic - a wiec raczej na pewno SWIFT'em

    W tym wypadku bardziej logiczne jest wyplacanie z konta glownego
    Moneybookers na twoje SWIFT'em

    >Po co tak kombinowac jak mozna sobie za 1.80 EUR wyplacic przelewem?
    >Prowizje w tym Loyalbank sa zabojcze...

    Jak sobie wyplacisz jakas kase za te 1.80 prowizji to sie pochwal ;)

    Poza tym chodzi o to ze nie chce aby prawie 10k $ ktore mam na
    e-Goldzie stalo sie latwym lupem janosikowych lapek naszego fiskusa.
    Bo jak tyle sobie przeleje na krajowe konto to pewnie od razu trafie
    pod lupe GIIF ktory uzna mnie za 'szczegolnie niebezpiecznego
    przestepce' i wobec niedawnych zmian w KK moze mnie w majestacie prawa
    zlupic i wsadzic za kratki.
    Wole uczciwie zapracowane pieniadze - wlasna glowa na indexach DJ i
    DAX wybierac z bankomatu placac jakies tam prowizje i wydac na
    luksusowe kafelki, nowe filmy DVD i zarcie w dobrej restauracji.
    Bo kiedy wydam te 40 tys pln to dam zarobic fachowcowi od kafelek,
    EMPIK'owi i Merlin.pl oraz panu Heniowi - wlascielowi milej i dobrej
    restauracji.... mam przynajmniej gwarancje ze Janosiki ze Skarbowki
    nie rozdadza moich pieniedzy gornikom aby premier Miller mial spokoj..

    --
    Piotr.