  • 31. Data: 2020-02-09 14:13:12
    Temat: Re: PBS upadl
    Od: j...@j...org

    On Sunday, February 9, 2020 at 9:58:23 AM UTC+9, J.F. wrote:

    > Za pozno. Trzeba kilka kont miec wczesniej otwartych.

    No, rzeczywiście, sami szachiści z dużym refleksem zarządzają tymi gminami na
    Podkarpaciu:

    https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-plan-napr
    awy-pbs-w-ciechanowie

    Przyjęty w listopadzie plan, a teraz zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego,
    określa działania ,,na wypadek znaczącego pogorszenia sytuacji finansowej banku".

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-juz-raz-uratowa
    la-PBS-w-Ciechanowie-Kosztem-udzialowcow-3610683.htm

    2016-11-14

    KNF już raz uratowała PBS w Ciechanowie. Kosztem udziałowców

    https://superbiz.se.pl/wiadomosci/kolejny-bank-spold
    zielczy-ma-klopoty-zaszkodzily-mu-nierzetelne-inform
    acje-w-mediach-aa-2NmK-72fK-wUMd.html

    2016-10-28

    Sytuacja PBS Ciechanów o tyle niepokojąca, że bank w 2015 r. miał 16 mln zł straty,
    zaś w pierwszym półroczu tego roku jest 4 mln zł pod kreską. Bank realizuje program
    naprawczy, którego celem jest wypracowanie w tym roku 8,85 mln zysku netto.

    Tak więc nie, nie za późno - o kłopotach banku było wiadomo już od co najmniej 4
    (słownie: czterech) lat! Kłania się po prostu niekompetencja rządzących na
    Podkarpaciu.

    > A Warszawa w ilu bankach ma konta ?

    dla LGBT; widocznie dla tych z PiSu to ważniejsze niż strata kilkudziesięciu milionów
    złotych z publicznej kasy...

    > No ale gdyby oni nie przetracili publicznej, to BFG musialby doplacic
    > ... z naszej? publiczno-prywatnej ?

    Co BFG musiałby dopłacić, jakby podkarpackie gminy tak zajęte uchwalanie stref
    zakazanych dla LGBT założyły cztery lata temu (od wtedy było wiadomo o kłopotach PBS)
    konta w innym banku i przeniosły tam publiczne środki?

  • 32. Data: 2020-02-09 16:05:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Feb 2020 05:13:12 -0800 (PST), j...@j...org
    napisał(a):

> [...]
    finansowej banku".
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/KNF-juz-raz-uratowa
    la-PBS-w-Ciechanowie-Kosztem-udzialowcow-3610683.htm

    Ale to Ciechanow a nie Sanok.
    Poza tym co bys wywnioskowal ? Bank sie naprawia, a Komisja czuwa.

    Odnosnie Sanoka bardzo niepokajace doniesienia pojawily sie jakies 4
    miesiace temu - moze byc za krotko na realizacje przetargu.
    Choc kiepska sytuacja byla znana od lat.

    A tak w ogole - mozna przetarg na podstawie podejrzen, czy roczny
    budzet gminy nie przewiduje, wiec nie mozna ...

> [...]

    (słownie: czterech) lat! Kłania się po prostu niekompetencja rządzących na

    A tu widzisz - PBS Ciechanow ciagle dziala :-)

> [...]
    > uchwalanie stref zakazanych dla LGBT założyły cztery lata temu (od
    > wtedy było wiadomo o kłopotach PBS) konta w innym banku i

    Jakby samorzady wycofaly kase z PBS, to BFG musialby pewnie wczesniej
    bank przejac, i doplacic na ewentualne straty.
    A kto placi do BFG ? "my" ... to ja juz wole, zeby zaplacili "oni" :-)

    No i ... gdzie przeniesz pieniadze ? Najpiej do jakiegos sprawdzonego
    banku, Lehman Brothers np :-P

    No coz, teraz w samorzadach pewnie lekka panika, ale bedzie
    dywersyfikacja srodkow. Albo ... ubezpieczenie :-)

    J.

  • 33. Data: 2020-02-10 15:21:42
    Od: j...@j...org

    On Monday, February 10, 2020 at 12:05:10 AM UTC+9, J.F. wrote:

> [...]
    finansowej banku".
    la-PBS-w-Ciechanowie-Kosztem-udzialowcow-3610683.htm

    A tu podobnie:

    https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-program-n
    aprawczy-banku-z-sanoka

    KNF zatwierdziła program naprawczy banku z Sanoka

  • 34. Data: 2020-02-10 15:40:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >https://obligacje.pl/pl/a/knf-zatwierdzila-program-
    naprawczy-banku-z-sanoka
    >KNF zatwierdziła program naprawczy banku z Sanoka

    Zgadza sie ... ale ... sam widzisz - Ciechanowski sie juz 4 lata
    naprawia i nie padl :-)
    W koncu naprawia sie pod nadzorem.

    a tu jeszcze czytam, ze podstawa do przejecia Sanoka byl raport ...
    gdzie aktywa szacowali na luty 2019.
    No ale to w sumie nie istotne - bank od paru lat byl zagrozony.

    Podejrzewam, ze te samorzady w ogole nie wpadly na to, ze straca w tym
    przypadku.
    A przepisy przetargowe utrudniaja im dywersyfikacje ..

    Tak nawiasem mowiac - PBS Sanok znaczaca czesc aktywow trzymal w
    bonach pienieznych NBP.
    Łakomy kąsek :-)

    J.

  • 35. Data: 2020-02-11 11:47:09
    Od: j...@j...org

    On Monday, February 10, 2020 at 11:44:08 PM UTC+9, J.F. wrote:
> [...]
    > przypadku.
    > A przepisy przetargowe utrudniaja im dywersyfikacje ..

    Tak jak pisałem - nie utrudniają; ktoś, kto to twierdzi, chce zrzucić swoją
    niekompetencję finansową.

    Wystarczy w warunkach przetargu wskazać, że bank nie może realizować programu
    naprawczego i że musi mieć wskaźniki kapitałowe zalecane przez KNF. A potem to
    sprawdzać. Wyjdzie jakieś 20 minut pracy rocznie.

  • 36. Data: 2020-02-20 02:39:07
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, February 11, 2020 at 7:47:10 PM UTC+9, j...@j...org wrote:

> [...]
    niekompetencję finansową.

    > Wystarczy w warunkach przetargu wskazać, że bank nie może realizować programu
    naprawczego i że musi mieć wskaźniki kapitałowe zalecane pRaport CBŚP potwierdza, że
    zorganizowana przestępczość mocniej ,,wchodzi" w nadużycia gospodarcze: były one
    domeną 317 gangów - to o 25 więcej niż w roku poprzednim. Kryją się za tym wielkie
    oszustwa na VAT (w największej z tego typu sprawie straty mają sięgać ok. 700 mln
    zł), akcyzie, ale są to też np. wyłudzenia unijnych dotacji.rzez KNF. A potem to
    sprawdzać. Wyjdzie jakieś 20 minut pracy rocznie.

    I jeszcze tu nieliczny głos rozsądku potwierdzający, że włodarze samorządów z
    podkarpacia po prostu kłamią i próbują zasłanić swoją finansową niekompetencję
    usiłując wmówić, że byli jakoby związani przepisami, nakazującymi im trzymać środki w
    banku zagrożonym upadłością:

    https://www.rp.pl/Komentarze-ekonomiczne/302199894-A
    ndrzej-Krakowiak-Lekcja-z-likwidacji-jednego-banku.h
    tml

    Gdy kilka lat temu informacje o problemach banku spółdzielczego w Ciechanowie
    wywołały panikę jego klientów, błyskawicznie zareagował prezydent miasta - właśnie
    Krzysztof Kosiński. Urząd przeniósł swoje konta do dużego banku komercyjnego. I chyba
    nie żałuje, bo współpracuje z nim do dziś. Dlatego najważniejsza lekcja płynąca dla
    samorządowców z likwidacji PBS w Sanoku nie jest wcale związana z regulacjami - przy
    dysponowaniu pieniędzmi, szczególnie tymi publicznymi, nigdy nie można zapominać o
    zdrowym rozsądku.