  • 81. Data: 2019-05-25 23:13:15
    Temat: Re: Piorunochron czy przywoływać piorunów?
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 20.05.2019 10:58, Dariusz Dorochowicz wrote:

    >fft używam często :-)

    niech zgadne - masz odwarzacz mp3?

  • 82. Data: 2019-05-26 01:16:28
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.05.2019 23:13, test wrote:

    > niech zgadne - masz odwarzacz mp3?

    Przy dekodowaniu mp3 fft nie jest używane. Dekodowanie polega na
    podstawianiu próbek dźwięku zamieniając strumień danych na próbkę.
    Bierze się kolejną liczbę 16 czy 32 bitową i pobiera z bazy próbek jej
    wartość przesyłaną do przetwornika DA Z tego powodu nie potrzeba
    wielkiej mocy obliczeniowej jak przy kodowaniu gdzie rozkład na
    sinusoidy jest konieczny właśnie przy użyciu FFT.

  • 83. Data: 2019-05-26 01:21:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.05.2019 22:59, test wrote:

    > Pole magnetyczne nie działa na "nieruchome elektrony", matołku bez szkoły.

    W antenie nadawczej poruszasz elektronami w przewodniku przy pomocy
    prądu zmiennego o danej częstotliwości. Przyspieszające elektrony
    wywołuję zmienne pole magnetyczne. Zmienne pole magnetyczne wywołuje
    pole elektryczne i tak dalej fala leci przez przestrzeń z prędkością c.
    W antenie odbiorczej dzieje się dokładnie odwrotnie. Zmienne pole
    magnetyczne powoduje przepływ elektronów w antenie.

  • 84. Data: 2019-05-26 08:08:02
    Temat: Re: Piorunochron
    Od: ń <...@...n>

    Jaki?
    Potrzebuję argumenty przeciw drzewu sąsiada.

    -----

  • 85. Data: 2019-05-26 09:04:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-25 o 23:01, test pisze:

    > Użytkownik "KIKI"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Dobre, bardzo duze nachylenie pomine litosciwie.

    Jesteś niezmiernie litościwy ale Twoje posty w tym wątku nie wnoszą
    kompletnie niczego. Może poza podniesieniem własnej wartości w Twoich
    tylko oczach.

    Rozsądniej jest natenczas milczeć. Chyba, że masz coś konkretnego do
    napisania - poza czystym hejtem.

    --
    MN

  • 86. Data: 2019-05-26 10:56:44
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    On 25.05.2019 23:13, test wrote:

    >Przy dekodowaniu mp3 fft nie jest używane.

    O odwrotnej fft niech sobie doczyta

    >Dekodowanie polega na
    >podstawianiu próbek dźwięku zamieniając strumień danych na próbkę.

    Mocne.

> [...]
    >wielkiej mocy obliczeniowej jak przy kodowaniu gdzie rozkład na
    >sinusoidy jest konieczny właśnie przy użyciu FFT.

    Ile ty masz lat?

  • 87. Data: 2019-05-26 10:59:21
    Od: <test>

    pl...

    W dniu 2019-05-25 o 23:01, test pisze:

    > Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jesteś niezmiernie litościwy

    Azaliż.

    >ale Twoje posty w tym wątku nie wnoszą kompletnie niczego. Może poza
    >podniesieniem własnej wartości w Twoich tylko oczach.

    Musialaby byc bardzo niska.

    >Rozsądniej jest natenczas milczeć. Chyba, że masz coś konkretnego do
    >napisania - poza czystym hejtem.

    No to milcz, ja nie potrafie gdy jakis cwok szerzy "wiedze" o impulsach
    pradu stalego. Potem sie dziwic, ze polibude koncza matoly, a plebs glosuje
    jak glosuje.

  • 88. Data: 2019-05-26 11:45:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-05-25 o 23:09, test pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To mówisz, ze impuls jest prądem stałym? I to wynika z prądów oczkowych?

    A gdzie żeś takie rewelacje znalazł?

    > Byle głupek nie darł gęby w nieboglosy bo nie było medium, dzisiaj
    > każdemu imbecylowi się zdaje, ze zjadł wszystkie rozumy.

    Ooooooo..... No to żeś teraz przywalił....
    Ochłoń trochę, a jak już dojdziesz do siebie to może będzie o czym
    rozmawiać, bo na razie to trochę czegoś Ci brakuje.

    Pozdrawiam

    DD

  • 89. Data: 2019-05-26 11:52:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 May 2019 20:20:47 +0200, "SpiskowyMocny"
    <T...@p...o2.pl> wrote:
    > Sokoro we wzorze na moc masz prąd do kwadratu a opór do pierwszej
    > potęgi, to
    > znaczy że największe znaczenie ma prąd.

    Przykro mi ale jesteś w błędzie i nie wiem po co się dalej
    kompromitujesz. Aby podgrzać przewodnik do temperatury
    jego topnienia moc w przewodniku musi być wydzielona przez odpowiedni
    czas, czyli konieczna jest odpowiednia energia. Wielkość samego prądu
    nic nam nie daje. Prąd o wartości 150kA płynący przez 1ms tonie to
    samo co prąd o tej samej wartości płynący przez 1000s (kompletnie
    różne energie)
    Policzmy ile wzrośnie temperatura  przewodu miedzianego o średnicy
    powiedzmy 10mm przez który przepływa energia dla typowego wyładowania
    z prądem 150kA (wzięte z wiki). Opór właściwy miedzi to  1.68x10^-8.
    Zatem rezystancja 1m przewodu o średnicy powiedzmy 10mm (pole
    powierzchni przekroju 78.5 mm2) wyniesie:

    (1.68*10^-8)* 1m / (78.5*10^-6) = 214 u?

    Moc wydzielona w przewodzie:

    150kA^2 * 214 u? = 4.8MW

    Teraz policzmy o ile  wzrośnie temperatura przewodu. Najpierw
    potrzebna jest energia jaka wydzieli się w przewodzie. Typowe
    wyładowanie trwa max kilka ms, do uproszczenia załóżmy 1ms:

    4.8 MW * 1 ms = 4.8 kJ

    Ciepło właściwe miedzi to 0.385 J/g°C, mamy 1m przewodu o polu
    powierzchni przekroju 78.58m2, gęstość miedzi to 8.93g/cm3, objętość
    przewodu 78.5cm2*1m= 78.5cm3 zatem masa 1m przewodu:

    78.5cm3 *8.93g/cm3  = 701g

    Temperatura:

    4.8 kJ / (0.385 J/g°C * 701g) = 17°C

    Temperatura przewodu wzrośnie o 17°C, grubo poniżej temperatury
    topnienia miedzi 1085°C.
    Teraz pokaż nam swoje obliczenia.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2019-05-26 12:00:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.05.2019 10:59, test pisze:

    > Azaliż.

    Azaliż trafił Cię paraliż? Języka.

    -----

    ...Chyba, żebym się przyzwyczaił.

    Chór
    (podaje w wątpliwość oświadczenie Holofernesa):
    Azaliż, azaliż,
    azaliż, podły psie,
    przyzwyczaisz, przyzwyczaisz,
    ach, przyzwyczaisz się?