  • 31. Data: 2020-01-21 01:42:25
    Temat: Re: Polecenie zaplaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Jan 2020 01:03:46 +0100, Animka napisał(a):

    > Niech sie wypchająa Mają obowiązek przyjąć wniosek w takiej sytuacji
    > przez telefon. Numer telefonu mają e swoim systemie i numer telefonu też
    > jest ważny.

    Hm, a podstawe prawna podasz ?

    J.

  • 32. Data: 2020-01-21 08:58:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-01-20 o 23:04, J.F. pisze:

    > No widzisz - oni twierdza co innego.

    Kto to 'oni'?

    > W Santanderze nie ma takiej funkcji, albo dobrze schowana.

    A w ING jest.

    --
    Pete

  • 33. Data: 2020-01-21 09:27:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 stycznia 2020 23:04:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > W Santanderze nie ma takiej funkcji, albo dobrze schowana.
    https://bank.santander.pl/ms/procesy-w-kanalach-zdal
    nych/search.html
    "Dyspozycja ustanowienia i odwołania polecenia zapłaty
    Infolinia 19999* Doradca online audio*, wideo*, czat*"

    Tylko czy to dotyczy cofnięcia pojedynczej płatności?

  • 34. Data: 2020-01-21 13:07:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]
    >Infolinia 19999* Doradca online audio*, wideo*, czat*"
    >Tylko czy to dotyczy cofnięcia pojedynczej płatności?

    Tak napisane, ze nie wiadomo :-)
    Infolinia sie jednak okresla, ze takie rzeczy to tylko w oddziale.

    Jak to znalazles ?
    Jest to jakas aktualna strona banku, czy google wyciagnelo jakiegos
    starocia ?

    J.

  • 35. Data: 2020-01-21 13:23:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 13:11:12 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Jak to znalazles ?
    > Jest to jakas aktualna strona banku, czy google wyciagnelo jakiegos
    > starocia ?
    Przez googla
    "odwołanie polecenia zapłaty santander" czy jakoś tak wpisałem
    Tu masz jeszcze info
    https://www.santander.pl/klient-indywidualny/kontakt
    /pytania-i-odpowiedzi-konta
    "W przypadku wątpliwości związanych z kwotą płatności, możesz w ciągu 30 dni odwołać
    zrealizowaną już płatność. Pieniądze niezwłocznie zostaną zwrócone na Twoje konto. W
    każdej chwili możesz też zrezygnować z rozliczania się z danym wierzycielem za pomocą
    polecenia zapłaty. Informacja o każdej transakcji znajdzie się w historii Twojego
    konta i na wyciągu bankowym, oprócz tego nadal będziesz otrzymywał faktury i rachunki
    od wierzyciela."

  • 36. Data: 2020-01-22 08:49:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > Zawarles. Ze firma ma obciazac twoje konto, a nie ty masz placic w
    > terminie. Ze jak sie firma spozni z pobraniem, to sama sobie winna.
    > Ze cie nie obciazu wiecej, niz z faktury wynika.
    > Ze zapewnisz srodki w dniu realizacji. Itd.

    Dobrze. Przyjmijmy na chwile, że faktycznie zawarłeś tego rodzaju umowę
    z wierzycielem.
    Jak to się ma do umowy z bankiem ("zgoda na pobranie")?

> [...]
    > kilkunastu dni i często nie dochodziła do skutku z uwagi na błędny
    > wzór podpisu złożonego na zgodzie a porównywanego z tym złożonym w
    > Twoim banku. Zmiana zakłada, iż zgodę udzielasz tylko Odbiorcy /
    > Wierzycielowi (któryz opcjonalnie mogą weryfikowac dane w niej zawarte
    > w Twoim banku) jednak weryfikacja ma charakter opcjonalny i nie jest
    > wymagana do rozpoczęci obciążania Twojego rachunku.
    >
    > Zgodę udzielasz tylko ODbiorcy / WIerzycielowi. Na podstawie
    > otrzymanej zgody Odbiorca / Wierzyciel uzyskuje prawo do obciążania
    > Twojego rachunku. Na zgodzie udzielanej Odbiorcy / Wierzycielowi

    To się faktcznie zmienilło.

    No i jednak:

    "Kontrola operacji na rachunku jest niezmiernie istotna, w przypadku gdy
    Twój rachunek został obciążony w drodze polecenia zapłaty przez
    Wierzyciela co do którego nie przypominasz sobie abyś udzielała /
    udzielał zgody, jestś dobrze chroniony. Twoje śordki podlegają
    natychmiastowemu, bezwarunkowemu zwrotowi. "

    Czyli wbrew temu co niektórzy twierdzą, ("jak bank się może wtrącać w
    umowę miedzy tobą a wierzycielem"")
    psim obowiązkiem banku jest zwrócić kasę na żądanie.

    KJ

  • 37. Data: 2020-01-24 16:44:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >historii Twojego konta i na wyciągu bankowym, oprócz tego nadal
    >będziesz otrzymywał faktury i rachunki od wierzyciela."

    Dziekuje, to wyglada na aktualne.

    Na infolince jednak nie zrobilo wrazenia - takie rzeczy to tylko w
    oddziale, i w trybie reklamacji.
    No nic, czekam spokojnie, zobaczymy ile w Santanderze trwa
    "niezwlocznie", tydzien wlasnie minal.
    Ale jak sie ma cwierc miliona reklamacji, to widac musi trwac :-)

    A - 17 stycznia reklamacja miala nr skargi 15300 .

    Tak czy inaczej - polecenie zaplaty to nie w Santanderze. I nie w
    mbanku.

    A ktorys bank w ogole ma jakies zatwierdzenie zgody na ST, albo
    okreslenie limitu miesiecznego ?

    Bo jakos nie czuje sie bezpiecznie, jesli kazdy moze z mojego konta
    pobrac dowolna kwote :-)

    J.

  • 38. Data: 2020-01-24 16:54:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    > A ktorys bank w ogole ma jakies zatwierdzenie zgody na ST, albo
    > okreslenie limitu miesiecznego ?
    W aliorze można zastrzec, że pobiorą ci tylko Ci którym się wcześniej
    zgodziłeś.

    KJ

  • 39. Data: 2020-01-25 10:10:58
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-01-24 o 16:44, J.F. pisze:

    > Bo jakos nie czuje sie bezpiecznie, jesli kazdy moze z mojego konta
    > pobrac dowolna kwote :-)

    Nie powinieneś się obawiać. Pobrać należność z twojego konta może tylko
    ten, z którym tak się umówiłeś.
    I jak wcześniej wyczytałeś - ""W przypadku wątpliwości związanych z
    kwotą płatności, możesz w ciągu 30 dni odwołać zrealizowaną już płatność".

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 40. Data: 2020-01-25 11:49:05
    Temat: Re: Polecenie zaplaty w mBanku.
    Od: "DarTra" <o...@n...pl>

    > Tak czy inaczej - polecenie zaplaty
    >
    > J.

    Polecenia Zapłaty (4 lub więcej) mam uruchomione w mBanku już przynajmniej
    5 lat. Zero problemów.