  • 21. Data: 2020-01-20 14:04:16
    Temat: Re: Polecenie zaplaty
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > mBank się chwali że teraz można bez papierków- czyli via net.
    > Ale nie testowałem

    Tylko dla usługodawców którzy na to się zgodzilli.
    Dla pozostałych wypełnia się druczek w banku (testowane z vectrą)

    KJ

  • 22. Data: 2020-01-20 14:31:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 11:01, Kamil Jońca pisze:

    > Nie. Ponieważ usługodawcom zależy na tym żeby mieć stabilnie płacących
    > klientów, to za Ciebie załatwwiali papierkologię (robili za kuriera)

    Akurat odwrotnie: można papier złożyć w banku i wtedy bank robi za
    kuriera. Tyle ze to wydłuża czas, dlatego (jak pisałem wcześniej)
    szybciej jest, kiedy dostarczy się umowę bezpośrednio do usługodawcy.
    Później bank kontaktował się ze mną i konsultant upewniał się, czy
    zawarłem taka umowę.
    Wydaje mi się, że nawet tutaj opisywałem idiotyzmy, jakimi ci
    konsultanci wtedy się wykazywali.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 23. Data: 2020-01-20 14:50:16
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Akarm <a...@w...pl> writes:

    > Akurat odwrotnie: można papier złożyć w banku i wtedy bank robi za
    > kuriera.
    No to się zastanów. Jeśli twoja zgoda nie trafi do banku, po czym taki
    usługodawca spróbuje obciążyć konto, to bank powinien obciążyć czy nie?
    A jeśli nie, to co się ma zadziać, jeśli powiesz bankowi "od dziś się
    nie zgadzam na obciążenia" (I kontrolne pytanie, dlaczego to ma zależeć
    od firmy trzeciej?)

> [...]
    > szybciej jest, kiedy dostarczy się umowę bezpośrednio do usługodawcy.
    > Później bank kontaktował się ze mną i konsultant upewniał się, czy
    No właśnie. Bo to BANK musi być pewien, że się zgodziłeś.

    KJ

  • 24. Data: 2020-01-20 21:01:54
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 14:50, Kamil Jońca pisze:

    > No to się zastanów. Jeśli twoja zgoda nie trafi do banku, po czym taki
    > usługodawca spróbuje obciążyć konto, to bank powinien obciążyć czy nie?

    Toteż dlatego zawierając umowę z firmą, musisz jeszcze jeden podpis
    złożyć. Wtedy firma przesyła to do twojego banku, jako świadectwo
    zawarcia z nią umowy.

    > A jeśli nie, to co się ma zadziać, jeśli powiesz bankowi "od dziś się
    > nie zgadzam na obciążenia" (I kontrolne pytanie, dlaczego to ma zależeć
    > od firmy trzeciej?)

    Ja, za każdym razem zawoziłem wypowiedzenie do firmy. Można również
    pocztą przesłać, ale najszybciej jest zawieźć osobiście.

    > No właśnie. Bo to BANK musi być pewien, że się zgodziłeś.

    Tak jest, bank musi być pewien, że zawarłem z firmą taka umowę.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl

  • 25. Data: 2020-01-20 21:18:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Akarm <a...@w...pl> writes:

    > Toteż dlatego zawierając umowę z firmą, musisz jeszcze jeden podpis
    > złożyć. Wtedy firma przesyła to do twojego banku, jako świadectwo
    > zawarcia z nią umowy.

    Nie zawierasz żadnej umowy. Po prostu informujesz, że od teraz mogą
    obciążać.

    > Ja, za każdym razem zawoziłem wypowiedzenie do firmy. Można również
    > pocztą przesłać, ale najszybciej jest zawieźć osobiście.

    Ale to nie jest odpowiedź na pytanie. Powtórzę: co się ma zadziać, jeśli
    powiesz bankowi "nie zgadzam się"?

    > Tak jest, bank musi być pewien, że zawarłem z firmą taka umowę.

    Ja wymiękam. NIe zawarłeś z firmą żadnej umowy, po prostu
    poinformowałeś.

    KJ

  • 26. Data: 2020-01-20 22:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Jan 2020 21:18:43 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie zawierasz żadnej umowy. Po prostu informujesz, że od teraz mogą
    > obciążać.

    Jest to jednak forma umowy.
    I druga - z bankiem. Ktora moze wynikac z regulaminu i cennika.

    Akurat w przypadku mbanku umowa jest wyrazniejsza:
    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-o
    dpowiedzi/przelewy/polecenie-zaplaty/

    ... bo oni biora za to pieniadze :-)

    Ciekawa za to jest ta lista podmiotow ... krotka jakas.
    Od tych maja dodatkowe pieniadze, wiec innych nie realizuja ? :-)

    > Ale to nie jest odpowiedź na pytanie. Powtórzę: co się ma zadziać, jeśli
    > powiesz bankowi "nie zgadzam się"?

    > Ja wymiękam. NIe zawarłeś z firmą żadnej umowy, po prostu
    > poinformowałeś.

    Zawarles. Ze firma ma obciazac twoje konto, a nie ty masz placic w
    terminie. Ze jak sie firma spozni z pobraniem, to sama sobie winna.
    Ze cie nie obciazu wiecej, niz z faktury wynika.
    Ze zapewnisz srodki w dniu realizacji. Itd.

    A tymczasem
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/zmiany_dluznik

    "Zmianą obowiązującą od 1.06.2019 jest uproszczenieprocesu aktywacji
    polecenia zapłaty. Przed tym terminem aktywacja trwała kilka do
    kilkunastu dni i często nie dochodziła do skutku z uwagi na błędny
    wzór podpisu złożonego na zgodzie a porównywanego z tym złożonym w
    Twoim banku. Zmiana zakłada, iż zgodę udzielasz tylko Odbiorcy /
    Wierzycielowi (któryz opcjonalnie mogą weryfikowac dane w niej zawarte
    w Twoim banku) jednak weryfikacja ma charakter opcjonalny i nie jest
    wymagana do rozpoczęci obciążania Twojego rachunku.

    Zgodę udzielasz tylko ODbiorcy / WIerzycielowi. Na podstawie
    otrzymanej zgody Odbiorca / Wierzyciel uzyskuje prawo do obciążania
    Twojego rachunku. Na zgodzie udzielanej Odbiorcy / Wierzycielowi
    musisz podać następujące informacje: "

    Chyba sa pewni, ze zwroty/odwolania beda sprawnie dzialaly, a
    kontrahent sie nie pomyli.

    J.

  • 27. Data: 2020-01-20 22:54:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Jan 2020 14:00:18 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Przychodzi 1. sesją obciążenie.
    > Jak coś jest nie tak to (chyba) 3. odesłana jest odmowa.
    > jak wszystko w porządku to na tym pierwszym komunikacie się kończy.

    Troche mi sie to kloci z zasadami ksiegowosci.
    Przychodzi obciazenie, KIR juz bank obciazyl, a bank nie ma do tego
    drugiej strony.
    Ale moze ksieguja wtedy na jakies konto odchylen, w kolejnej sesji sie
    wyrowna ...

    A jak bank kontrahenta w miedzyczasie zbankrutuje ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-01-20 23:00:47
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-20 o 22:16, J.F. pisze:
> [...]
    > otrzymanej zgody Odbiorca / Wierzyciel uzyskuje prawo do obciążania
    > Twojego rachunku. Na zgodzie udzielanej Odbiorcy / Wierzycielowi

    To sie zmienia samemu na swoim koncie internetowym z banku.

    --
    animka

  • 29. Data: 2020-01-20 23:04:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Jan 2020 23:00:47 +0100, Animka napisał(a):

    > To sie zmienia samemu na swoim koncie internetowym z banku.

    No widzisz - oni twierdza co innego.

    W Santanderze nie ma takiej funkcji, albo dobrze schowana.

    J.

  • 30. Data: 2020-01-21 01:03:46
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-17 o 19:17, J.F. pisze:
    > No i trafilo na mnie.
    >
    > AIG pobral sobie z mojego konta, IMO nienalezna,  skladke za polise.
    > Przez PZ.
    >
    > A Santander oczywiscie nie umozliwa tu zmiany przez internet czy
    > telefon, tylko w oddziale.

    Niech sie wypchająa Mają obowiązek przyjąć wniosek w takiej sytuacji
    przez telefon. Numer telefonu mają e swoim systemie i numer telefonu też
    jest ważny.

    --
    animka