PracaGrupypl.praca.dyskusje › Program do tlumaczenia z angielskiego - [OT]

  • 1. Data: 2002-03-22 10:15:31
    Temat: Program do tlumaczenia z angielskiego - [OT]
    Od: "BlackFish" <b...@p...onet.pl>

    Troche OT, ale...
    Czy sa jakies programy do tlumaczenia tekstu z j. angielskiego?
    Wklejasz tekst, ENTER i gotowe...

    BlackFish
    _____________________________________
    Niczym nie mozna zastapic intuicji /P.Klee/
    b...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-03-22 11:31:42
    Temat: Re: Program do tlumaczenia z angielskiego - [OT]
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "BlackFish" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Troche OT, ale...
    > Czy sa jakies programy do tlumaczenia tekstu z j. angielskiego?
    > Wklejasz tekst, ENTER i gotowe...

    Marzenie:) Każde słowo w j. angielskim w zalezności od kontekstu ma 5 lub
    więcej znaczeń, to nie język polski. Nie ma takich programów które robiłyby
    to dobrze. Najlepszy jest EnglishTranslator2 na www.techland.com.pl

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-03-22 12:22:32
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@a...web.de>

    > Troche OT, ale...
    > Czy sa jakies programy do tlumaczenia tekstu z j. angielskiego?
    > Wklejasz tekst, ENTER i gotowe...

    To z czego by żyli wtedy tłumacze?

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-03-22 12:36:21
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> wrote in message

> [...]
    >
    > Marzenie:) Każde słowo w j. angielskim w zalezności od kontekstu ma 5 lub
    > więcej znaczeń, to nie język polski. Nie ma takich programów które

    heh... ja ładnych parę lat temu odpaliłem jakiś takowy translator i o mało
    co z krzesełka nie spadłem ze śmiechu, jak przeczytałem wyniki tłumaczenia
    ...;-)

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 5. Data: 2002-03-22 18:14:56
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 22 Mar 2002 13:36:21 +0100, "Slavo" <s...@g...net> wrote:

    [ciach...]
    >heh... ja ładnych parę lat temu odpaliłem jakiś takowy translator i o mało
    >co z krzesełka nie spadłem ze śmiechu, jak przeczytałem wyniki tłumaczenia
    >...;-)
    No bo to jest program tlumaczacy teksty satyryczne :))
    A na powaznie to te programy moga obecnie conajwyzej przyspieszyc
    tlumaczenie.

    Pzdr
    Limfo

  • 6. Data: 2002-03-22 22:52:13
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@a...web.de>

    Użytkownik "Limfo" <spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a> napisał w
    wiadomości news:3c9b744b.4177183@news.dialog.net.pl...

    > No bo to jest program tlumaczacy teksty satyryczne :))
    > A na powaznie to te programy moga obecnie conajwyzej przyspieszyc
    > tlumaczenie.

    Nie zgodze sie. Nigdy zaden translator nie przyspieszyl mi
    tlumaczenia, nie znam tez zadnego tlumacza, ktory by z nich korzystal
    w codziennej praktyce zawodowej.

    Pomocne moga byc aplikacje CAT, ale i to tylko IMO przy wiekszych
    tekstach z powtarzajacymi sie fragmentami.

    Z translatorami jest jak z pseudotlumaczami tlumaczacymi za 15 zl za
    strone ;-) Szybciej niz poprawiac po takim jest po prostu przelumaczyc
    na nowo.

    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-03-23 16:41:46
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 22 Mar 2002 23:52:13 +0100, "Krzysztof Kosminski"
    <k...@a...web.de> wrote:

> [...]
    >
    >Nie zgodze sie. Nigdy zaden translator nie przyspieszyl mi
    >tlumaczenia, nie znam tez zadnego tlumacza, ktory by z nich korzystal
    Hmm moja znajomosc angielskiego jest na tyle dobra ze rozumiem
    przeczytany tekst ale do przetlumaczenia tego na polski jest jeszcze
    dluga droga. Owo "wspomaganie" nastepuje wtedy gdy wlasnie tlumaczysz
    tekst gdyz podrzuca ci polskie odpowiedniki slow angielskich
    (przydatny jest tez slownik wyrazow bliskoznacznych jak i zwyczajny
    ang-pol :-) ). Zreszta i tak przy moim tlumaczeniu wygladalo to tak ze
    z angielskiego na -> moj pseudo polski a potem robilem z tego zdania
    poprawne gramatycznie i stylistycznie. No ale jestem amatorem i
    tlumaczylem na potrzeby swojej pracy dyplomowej (dokumentacje
    techniczna mikroprocesora - koszmar)

    Pzdr
    Limfo
    ps. program sie naprawde przydaje ale w sekretariacie dla sekretarek
    po semestrze nauki jezyka.

  • 8. Data: 2002-03-23 19:59:11
    Od: "drak" <n...@b...pl>

    > heh... ja ładnych parę lat temu odpaliłem jakiś takowy translator i o mało
    > co z krzesełka nie spadłem ze śmiechu, jak przeczytałem wyniki tłumaczenia
    > ...;-)
    Ty sie smiej..., a ja swego czasu korzystalem z owego translatorka, a wyniki
    przepisalem i oddalem w ramach pracy domowej do sprawdzenia prowadzacej
    zajecia z angielskiego ... nie polecam, wrecz odradzam takich praktyk ;)).

    drak

  • 9. Data: 2002-03-24 08:43:24
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Slavo" <s...@g...net> napisał w wiadomości

    > heh... ja ładnych parę lat temu odpaliłem jakiś takowy translator i o mało
    > co z krzesełka nie spadłem ze śmiechu, jak przeczytałem wyniki tłumaczenia
    > ...;-)

    Pare lat temu to prawda, ja też.:)
    Ale najnowszy English Translator 2, to nie pare lat temu. W dalszym ciągu to
    nie jest tłumacz, ale ma już gramatykę, przestawia wyrazy itd. W stosunku do
    wersji1 to olbrzymi postęp.

    Wiesiek

  • 10. Data: 2002-03-24 10:01:48
    Od: "bud" <v...@k...onet.pl>