  • Data: 2002-11-22 14:38:07
    Temat: Re: Art. 117 kk Kto wszczyna lub prowadzi wojne...
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Choćby amerykańskie i brytyjskie samoloty patrolujące no-fly zone. Wczoraj
    > czy przedwczoraj.

    A, to przepraszam. Istotnie - to niczym nie sprowokowana agresja.
    Kto to slyszal, zeby zestrzeliwac samoloty latajace nad swoim panstwem.
    One tylko "dokonuja prewencyjnych udezen na Iracka obrone przeciwlotnicza"
    A ten wstretny Irak do nich strzela...

    Ale powaznie:
    Wiekszosc panstw nalezacych do NATO uwaza, ze art 5. Paktu
    Północnoatlantyckiego nie ma zastosowania w tym przypadku. Jakos nie widze,
    zeby swiatowa opinia publiczna potepila Niemcow czy Francuzow, bo nie chca
    atakowac Iraku. Jakos nie widze, zeby wyrzucono ich z NATO za to, ze nie
    realizuja najwazniejszego zobowiazania wynikajacego z paktu - wspolnej obrony
    przed wrogiem.
    Wniosek jest jeden: maja racje, i atak na Irak to nie jest obrona przed
    agresja.
    :-|

    Michal.