  • Data: 2014-11-02 00:27:23
    Temat: Re: Blat do warsztatu
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-31 o 09:33, Maciek pisze:
    > Robie sobie warsztat w garazu i potrzebuje porady, jak wykonac blat.
    >
    > Z jednej strony bedzie zakotwiony do muru, z drugiej nogi. Szerokosc ok.
    > 1,5 m, glebokosc jakies 90 cm. Ma sluzyc zastosowaniom ogolnym - cos tam
    > wyciac z drewna, skleic, naostrzyc, wyczyscic, zlutowac. Czasem moze trafic
    > sie cos duzego i ciezkiego.
    >
    > Kupowanie gotowego raczej odpada z uwagi na koszty.
    >
    > Myslalem o grubszej plycie OSB i zrobieniu wierzniej warstwy z paneli
    > podlogowych, ktorych mam nadmiar. Ale nie zarzekam sie, bede wdzieczny za
    > porady.
    Żadnych OSB (nierówne, drzazgi wchodzą w ręce, odłupują się itp)
    Żadnych "kuchennych" (cienka warstwa politury-pokrycia, a pod spodem
    marne wióry MDF, a nawet - w niektórych - po prostu "plaster miodu" z
    tektury, obity mdf z obu stron)

    Sklejka, gruba sklejka budowlana, w wersji wodoodpornej, taka jak na
    szalunki i inne podjazdy itp. Może być z jednej strony w wersji
    "antypoślizgowej" (chakraterystyczne wzorki "wygumowane") - nie
    przesuwają się narzędzia po tym, jak po gołym blacie.
    http://www.skladlisiak.pl/public/images/galeria/plyt
    y/sklejka_antyposlizgowa/4.jpg

    Mam blat roboczy z czegoś takiego zrobiony, grubość chyba 40 albo 35mm -
    pancerka, brzegi jeszcze obiłem listwą aluminiową (tzn kątownikiem
    20x40) ale widzę że jest to zbędne. Ludzie to stosują jak podłogi w
    tirach/przyczepach, jeżdżą po tym wózkami paletowymi z naciskiem ~1Tony
    na małe kółka - i nic się nie dzieje.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173