  • Data: 2016-05-26 11:46:20
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 09:30:22 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    >Dachówka wytrzymuje 50, może i nawet 100 lat, ale nie dach z dachówek. dzisiejsze
    > dachy płaskie można pokryć natryskiwanym "plastikiem", a jego trwałość
    > będzie zależała tylko od staranności pracowników.
    > Może ktoś kiedyś rzetelnie policzy co jest tańsze.

    Wg mnie malo kto kieruje sie cena, bardziej wymogi, moda, zeby jako tako wygladalo...

    A z tym plastikiem to raczej czyta teoria, o rozkladzie plasktiku ~tysiace lat to
    tylko ekooszolomy mowia ;)
    Praktyka juz tak sobie... czasem po 10 latach widac kiepski stan na samochodach nawet
    ;)

    No i doswiadzczenie z poprzednich lat pewnie dochodzi - plaskiego nie da sie
    uszczlenic ;)a nikt nie chce planowac remontu 10 lat po budowie ;)

    Z mojej okolicy -
    1. rodzinka na wsi 2 domy z plaskimi dachami na wzor miejski ;) budowane za komuny -
    przeciekaly odkad pamietam, co 2-3 lata jakies smolowanie, papowanie i hgwc, pomoglo
    definitywnie dobudowanie na tym poddasza mieszkalnego ze skosnym dachem

    2. Moj garazowiec, jakies ~20 lata temu budowany, dlugi rzad 3 kondygnacje garazy,
    budynek podzielono technologicznie na 3 oddzielne (taki blizniak), w miejscu
    dylatacji (2 szt) cieknie w ich okolicy do tej pory - walki z wykonawca nic nie daly,
    zgloszenie do nadzoru budowlanego poskutkowalo dobudowaniem zadaszenia z poliweglanu
    (taki plastyk 1000 lat wytrzyma, ale gwarancje ma na 10 ;) ) wyglada juz jak sitko,
    dobrze, ze sniegu duzo nie bylo, bo po wiekszych opadach odsniezac toto trzeba...

    3. Blokowisko w ktorym mieszkam - co 8-10 (?) lat renowacja dachow - pokrywanie papa
    (obecnie termozgrzewalne) + obrobki kominow

    W czasach, kiedy to do produkcji mieszaja sie ksiegowi zakladanie, ze cos wytrzyma
    znacznie dluzej niz gwarancja jest proszeniem sie o klopoty... pozostaja sprawdzone
    technologie albo loteria

    WS