  • Data: 2016-05-28 00:32:44
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ghost pisze:

    > I ja też mam. I nie klnę.

    Potwierdza to moja hipotezę na temat tego, kto klnie a kto nie.
    Oraz kto może sobie na taki dach pozwolić.

    > Być może, ale płaski w 21 wieku nie jest bynajmniej nietypowy.

    A to zależy od wieku?! Typowym był dziesięć i więcej wieków temu.
    Na Bliskim Wschodzie, czy gdzieś. W naszych (szeroko pojętych)
    okolicach nie był nigdy. Z wyjątkiem okresów mody na modernizm,
    funkcjonalizm czy inne takie (gierkowszczyzny bym z tymi prądami
    nie mieszał, to jednak odmienne zjawisko). W tychże (szeroko
    pojętych) okolicach przeważnie i tak nie ma nad czym dyskutować,
    bo jest wielowiekowa tradycja, a miejscowe plany sankcjonują
    uznaną harmonię przestrzeni. Nasz kraj miał zawsze pecha, przeszło
    tędy tyle wojen (i zdarzeń kompatybilnych), że przeważnie nie ma
    już zespołów architektonicznych, które warto by było chronić.
    Przeto nic nie stoi na przeszkodzie, by przy odrobinie (złej) woli
    wypracować nowy Polski Styl. Płaskodachowy. Technologicznie jest
    to faktycznie o wiele bardziej realne niż kiedykolwiek w przeszłości.
    Jednak wciąż nie jest to kanon naszego budownicta i jak najbardziej
    dla wykonawców jest to zadanie nietypowe. Co pociąga za sobą te
    konsekwencje, które wcześniej opisałem. Rzecz dla hazardzistów.
    Tamta budowa miała miejsce kilkanaście lat temu. Może coś się od
    tego czasu zmieniło -- i nie jest to już statystyka jak w rosyjskiej
    ruletce, ale jak w tej z Monte Carlo. Ale jednak...

    Jarek

    --
    "Bęben nagana, sześć gniazd,
    lecz w jedną nabój zmieszczę