    From: "MarekZ" <b...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Date: Fri, 3 Jul 2015 16:04:25 +0200

    dyskusyjnych:55966059$0$8381$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Mnie sie tam wydaje, ze powaznemu ekspertowi nie przystoi takiego
    > populizmu uprawiac.

    > Najpierw, to nie Grecy zbankrutowali, tylko Grecja. Drobna roznica.
    > Grecja - czyli grecki Skarb Panstwa, czy jak to sie tam nazywa.
    > Zbankrutowal, bo wydawal bez zastanowienia, biorac kredyty bez
    > opamietania.
    > Ale gdzies jeszcze musial ukrywac zadluzenie, bo inaczej Unia i MFW
    > zareagowalyby znacznie dawniej.
    >
    > [...]
    >
    > Ale co ciekawe - wydaje sie, ze to powoli do Grekow dociera. Tych zwyklych
> [...]

    Dobrze, populizm populizmem, ale jak to wszystko poobierać z lukru, to co my
    tu mamy?

    Grecki dług publiczny NIGDY nie zostanie spłacony. To chyba uważasz za
    pewnik. Polski zresztą także nie, ale nie o tym tu mowa. To jaka różnica czy
    tu się zawali trochę wcześniej czy trochę później. Jeśli już, to chyba
    raczej im szybciej tym lepiej.

    Cały system pieniężny tak naprawdę stał się wielką gra pozorów. Owszem, jak
    najbardziej można uczestniczyć w tej grze, ale jeśli zaczyna to wymagać od
    kogoś wyrzeczeń, o których i tak wiadomo, że nie przyniosą trwałej poprawy,
    to w imię czego...? W imię tego żeby bilanse banków lepiej wyglądały? W
    epoce rozszalałych instrumentów pochodnych na prawie wszystko oraz
    kompletnej instrumentalizacji pieniądza (dodruki, brak pokrycia w
    czymkolwiek).

    Pozostaje także chyba bezsporne, że sama Grecję to każdy ma w dupie. Chodzi
    o utopione europejskie banki.

    Ja tam trzymam kciuki za greckie "MAMY WAS W DUPIE" i szczerze mówiąc,
    kompletnie nie wyobrażam sobie innego wyniku tego referendum.