  • Data: 2015-07-05 14:57:37
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    [Grecki rząd]
    > Ale gdzies jeszcze musial ukrywac zadluzenie, bo inaczej Unia i MFW
    > zareagowalyby znacznie dawniej.

    Myślę, że tego się nie da ukryć. Można raczej udać że się nie widzi.

    > Pod tym wzgledem jestesmy bezpieczniejsi, bo z jednej strony sami
    > pilnujemy sensownej granicy zadluzenia,

    Ale czy nie tak jak Grecy?

    > z drugiej - nas pilnuja, bo
    > juz raz zbankrutowalismy.

    Polska zbankrutowała nie tylko raz, podobnie jak Grecja i wiele innych
    krajów.

    > Dalej - euro. Zadna to pulapka, bo czy sie zadluza w euro, czy w
    > drachmie, to sie zadluza.
    > Owszem - drachme by grecki rzad zdewaluowal i kryzysu mniejszego
    > doswiadczyl, ale czy to by cos zmienilo ?

    Przesunęłoby więcej kosztów z państwa na społeczeństwo.

    Zasadniczo problemem jest brak możliwości kontroli państwa przez
    społeczeństwo. W efekcie państwo staje się nowotworem, który zżera
    swojego żywiciela, doprowadzając także siebie do upadku.
    --
    Krzysztof Hałasa