  • Data: 2015-07-05 03:13:38
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Trefniś" o...@t...home

    : Leszek E. Cieszewski zarzuca grupie, że rozmawia
    : o sprawach lokalnych i indywidualnych.

    Gdzie ja to zarzucam? (nie twierdzę, że zarzucam, ale pytam -- gdzie?)

    : Krzysztof Rak, ekspert Ośrodka Analiz Strategicznych:
    : "Nie ma powodów, byśmy czuli wyższość w stosunku do Greków. Dlatego
    : zamiast małpować pogardę sytej i bogatej Europy powinniśmy im kibicować w
    : walce z możnymi tego świata."

    : http://wiadomosci.onet.pl/swiat/badzmy-solidarni-z-g
    rekami/dyc2pr

    Ja nie czuje wyższości. Odwrotnie -- niższość.

    Amerykanie mają względny dług większy niż Grecy mieli przed
    paru laty -- czuję jakąś wyższość nad Amerykanami? Aby było
    jasne -- przeszło 17 bilionów dolców to tylko dług jawny;
    sumaryczny (uwzględniający ,,emerytury'') dług Amerykanów
    jest nacznie większy. :)

    Prestidigitator DT umorzył obligacje wobec OFE, ,przelewając'' pieniądze
    z OFE do ZUSu, czym ukrył część długu. Dług oficjalny, jawny zmalał, ale
    sumaryczny pozostał taki sam. (większy, bo ,,przelanie'' też kosztowało?)

    Warto wiedzieć, że rządzący nie mają pojęcia o tym, jak rządzić, więc
    (jak mawia LMiller) zamiatają śmieci pod dywan. Pewnego dnia systemy
    emerytalne muszą runąć -- nie tylko w Grecji czy w USA. Także w Polsce.

    -=-

    Jak zabezpieczać się? Warto dbać o zdrowie.
    I warto już dziś kasować ,,instytucje'' typu ZUS.
    Warto bronić tych ludzi, którzy potrafią pracować -- choćby galerii
    handlowych czy banków. (; [nie dotyczy meritum] ;) ,,Opodatkowanie''
    ludzi zaradnych nie uratuje świata. :)

    Aby było jasne -- prezentuję własne poglądy i przypominam o tym, że
    w przeszłości popełniałem makabryczne błędy -- choćby wystawiałem
    dobrą opinię prawnikom. Kopiowanie moich poglądów może okazać się
    zgubną działalnością.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'