  • Data: 2015-07-06 00:39:47
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" mnbrao$c7j$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > No to Eurosojuz ma pewien kłopot i myślę, że dzisiejsza data za 10 lat będzie
    przytaczana jako data początku rozpadu EU w obecnym
    > kształcie.

    IMO Eurokołchoz ma kłopoty od dawna.
    Grecja, Cypr, Ukraina, Donbas, Rosja, Bułgaria, Rumunia...

    Wiem, wiem... Rumunia jeszcze nie poparła Rosji. :)
    Ale to tylko kwestia czasu. Podobnie z Kijowem,
    który jak kradziony koń ;) (czy gołąb) powróci
    do swego pana/właściciela.

    Do tego dochodzi Białoruś. Gdy padał mur berliński a ZSRR
    rozdzierany był na strzępy, Białoruś miała stać się częścią
    Polski. Podobnie myślano wówczas o Ukrainie, ale tu problemy
    są większe, gdyż Ukraińcy i Polacy uczynili sobie wiele zła
    w przeszłości.

    > A co zrobią teraz jest bardzo interesujące.

    Ściągną z Polaków, muzułmanów i innych. :)
    Problem w tym że z muzułmanami od dawna mają problem.

    > Czy aby przedłużać agonie i tak dadzą Grecji kasę czy jednak poddadzą się.

    Dadzą -- Obama zapowiedział to wiele dni temu.
    [co za dziwna konstrukcja -- temu?]

    > Ja tam się spodziewam dramatycznych programów w TV o biedzie w Grecji w
    najbliższych miesiącach. :) Czuję, że będzie zabawnie.

    Grecy raczej do pracy nie rwą się. :) Ich ,,bieda'' bierze
    się z obecnej sytuacji międzynarodowej -- mogą nie płacić,
    więc korzystają z tej możliwości.

    -=-

    Piłsudskiemu marzyła się Polska od Finlandii po Bałkany i od Łaby
    po Smoleńsk, albo i Ural... ;) Jednak mieszanie religii nie wypada
    dobrze. Prawosławni trzymają się razem.

    Niemcy rzadko żyły w zgodzie z Francuzami czy Brytyjczykami.

    Zawsze różne nacje i stany łączy wspólny wróg -- do niedawna
    tym wrogie była dawna Rosja, obecnie tym wrogie stają się
    muzułmanie z Państwa Islamskiego i im podobni.

    Niemcy rzadko były jednym państwem. :)

    Spójność prawosławia jest IMO większa niż spójność Europy
    Zachodniej i Środkowej -- jednoczonej lękiem przed Czerwonymi.

    -=-

    Ale mnie raczej interesuje nasze podwórko. IMO będzie fajnie, ale wątpię
    w to, że będzie dobrze. Krwiożerczy Kaczyński może nie mieć władzy w swych
    rękach a nowe władze mogą iść drogą wytyczaną przez Platformę Obywatelską.
    Dla mnie jest jasne, że ta droga pewnego dnia doprowadzi do wojny w Polsce,
    a że i tutaj są prawosławni... Jeśli do tego czasu Putin upora się ze swymi
    problemami a Białoruś nie padnie gospodarczo (ponoć jest bliska bankructwu)
    Polska może mieć problemy; UE może już wówczas nie być.

    Ja (zwyczajowo) zajmę bezpieczną ;) pozycję pomiędzy młotem i kowadłem. ;)
    (o ile dożyję, bo naprawdę moje zdrowie woła o pomoc, a ja nie mam pieniędzy
    takich, jakie są mi potrzebne na rehabilitację rzeczywistą)

    -=-

    A teraz naprawdę politycznie. Po I wojnie świętej Polska bardzo szybko
    rozwijała się mimo wcześniejszych zaborów. Dlaczego teraz rząd za rządem
    nie potrafi rządzić? Dlaczego tu stale jest źle? Ponieważ jest kryzys
    ogólnoświatowy? Raczej nie. Raczej dlatego, że przed II wojną świętą
    w Polsce żyli żydzi, a teraz ich tutaj nie ma. :) Niedobitki są? Ale
    nie mają poparcia. :)

    Aby było jasne -- IMO to właśnie LBalcerowicz dobił gospodarkę, wprowadzając
    (niby tymczasowo) drakońskie zyski banków. Wysoki zysk banku to wysoki koszt
    pieniądza, to dławienie gospodarki. Innym czynnikiem dławiącym jest fiskalizm.

    Źle czynię pisząc o wysokich zyskach banków? Banki mnie karmią i dzięki bankom
    przeżyłem. :) To prawda. Ale może banki nie obrażą się na mnie za moje słowa.

    Wracając do żydów... IMO dlatego Polska wyrwała się spod władzy moskiewskiej
    po latach zaborów, że chcieli tego wyrwania żydzi. Powstanie Styczniowe nie
    bez powodu rysowane jest jako powstanie żydowskie. Takoż (podobnie) z wojną
    polsko-bolszewicką, na której kontynuację żydzi skąpili grosza tam, gdzie nie
    było ich ziomków. Ale jeśli teraz nie ma tutaj żydów?... I jeśli nowi władcy
    Rosji pójdą w ślady dawnych muzułmanów (głownie Turków?) i nie będą stawiali
    prawosławia na świeczniku, depcząc inne religie -- Moskwa może odzyskać to,
    nad czym panowała za czasów ZSRR.

    -=-

    Wracając do Grecji... Nie jestem zwolennikiem niezwracania długów, ale:

    () czy kogokolwiek na świecie interesuje to, że mnie nie zwrócono
    długów, przełamując tym niezwróceniem moje życie?

    () Niemcy nie zapłaciły Grecji za demolkę z czasów II wojny świętej

    () UE musi być karana za sponsorowanie morderców z Polski. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'