  • Data: 2003-05-21 21:54:23
    Temat: Re: Gotfryd (było: Blokowanie kol bezprawne ?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 May 2003, Artur Golanski wrote:
    [...]
    >+ >skutkiem przepisu który *nie* znajduje się w definicji i opisie
    >+ >znaku, tj. nie ma go w przepisie ustanawiającym dany znak.
    >+ Zasada jest chyba taka: minister ustalił wzór znaku oraz co on
    >+ oznacza. Jesli znaczeniem znaku (dokladnie to co zapisano w rozp.)
    >+ jest zakaz lub nakaz określonego zachowania, to wykroczeniem jest na
    >+ podstawie KW, niezastosowanie się do znaku. Postępowanie związanez
    >+ innymi znakami określono w usawie PoRD np. "ustąp pierwszeństwa" itd.

    O to poszło :)
    A ściślej - iż skoro w rozp. nie ustalono funkcji "zakaz wyprzedzania"
    (w ograniczeniami) dla znaków A1..A4 - to *nie znaczy* że jej nie ma.
    IMHO - znak stoi -> zakaz jest, znaku nie ma -> zakazu też nie ma
    (chodzi o znaki A1..A4 i zakaz wyprzedzania pojazdów silnikowych,
    żebyś mnie znowu nie ścigał ;)).

    >+ >funkcja zakazu ustanawiana jakoby przez znak informacyjny :],
    >+ Znaczenie znaku określił minister, więc wystarczy to przeczytać.

    Właśnie wobec takiego stanowiska protestuję :) jak wyżej (z przykładem
    do A1..A4): nie wystarczy przeczytać w rozporządzeniu, trzeba w całym
    prawie.
    Oczywiście przyjmuję do wiadomości że ktoś może mieć inne zdanie.

    [...]
    >+ ale np. znak D-44 "strefa parkowania" oznacza wjazd
    >+ do strefy, w której ... Znak oznacza 'wjazd do...', a nie zakaz, nakaz
    >+ czy jeszcze coś innego. Na pewno znak ten NIE oznacza nakaz zapłaty,
    >+ czy zakaz wjazdu bez uiszczenia. Do tego znaku nie można się NIE
    >+ zastosować. Chcesz to wjeżdżasz, nie chcesz to nie, ale jedno jest
    >+ pewne: 'zastałeś poinformowany o wjeździe do strefy, gdzie za
    >+ parkowanie płaci się', co oczywiście nie skorzystanie z informacji
    >+ jest podstwą do ukarania kierowcy.

    Chyba ci wcięło jakieś słowo z ostatniego zdania :| (po przecinku) !

    [...i na inny temat...]
    >+ >wchodzących doń znakiem A-8, wewnątrz którego jednak znajdują
    >+ A-8 ostrzega (informuje) o zbliżaniu się do takiego skrzyżowania.
    >+ Nakaz jazdy we wlaściwym kierunku wyraża C-12.

    OK. A z ciekawości: czy istnieje przepis zakazujący aby obszar
    terenu był oznakowany *wyłącznie* A-8 (bez C-12) ?

    >+ >się znaki A-7 zmieniające podporządkowanie dla poszczególnych
    >+ >jezdni lub pasów.
    >+ Raczej tylko jezdni i to wszystkich 'dochodzących' do ronda.

    J.w. - czyli skąd wniosek że "muszą być wszystkie" ?
    Chodzi o to czy jakiś przepis jednoznacznie określa, że
    kierowca wjeżdżając za A-8 musi za nim znaleźć C-12 oraz
    czy jeśli za C-12 widzi A-7 to czy ma prawo i obowiązek
    założyć że *wszystkie* jezdnie dochodzące do ronda
    mają A-7 ?
    I nie chodzi o uznawanie za "błąd w sztuce" wg własnego
    widzimisię przeze mnie, ciebie czy kogokolwiek - a prawomocny
    przepis właśnie.

    >+ > Pytaniem jest czy "skrzyżowanie z ruchem okrężnym" to jest *jedno*
    >+ >skrzyżowanie czy ciąg skrzyżowań "wjazdów" z jednokierunkową
    >+ Skrzyżowanie NIE jest 'z ruchem', tylko jest to jedno skrzyżowanie
    >+ "o" ruchu okrężnym,

    OK, thx za korekty...

    >+ czyli takie, na którym z góry określono porządek
    >+ i kierunek jazdy.
    >+ Tzw. rondo wyklucza istnienia kilku skrzyżowań,

    Wynika to z jakiegoś przepisu, że spytam jak wyżej ??

    >+ a także zmianę
    >+ wewnątrz skrzyżowania pierwszeństwa przejazdu.

    Sama możliwość ustawienia A-7 za A-8 IMHO sugeruje
    że nie wyklucza (a to jest praktyka).
    Może przeoczyłem jakiś zapis...

    pozdrowienia, Gotfryd