  • 1. Data: 2003-05-15 09:42:10
    Temat: Blokowanie kol bezprawne ?
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    Witam,
    Na podstawie ostatnich doniesien (kolejne uniewinnie przez sad
    kierowcy, ktory nie zaplacil za pakrowanie w strefie platnego
    parkowania): http://www1.gazeta.pl/warszawa/1,34862,1474575.html
    mam pytanie - czy zakladanie przez straz miejska blokady kola pojazdu,
    ktory stoi na parkingu, jest zgodne z obowiazujacym prawem ?

    Kamil

  • 2. Data: 2003-05-15 15:08:53
    Temat: Re: Blokowanie kol bezprawne ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie, albowiem brak opłaty parkingowej nie został wymieniony
    wśród okoliczności upoważniających do założenia blokady.

    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 3. Data: 2003-05-15 18:54:07
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Moim zdaniem nie, albowiem brak opłaty parkingowej nie został wymieniony
    > wśród okoliczności upoważniających do założenia blokady.

    Ale to równocześnie jest wykroczenie (niezastosowanie się do znaku) - to
    już pewnie jest?

    KG

  • 4. Data: 2003-05-15 19:39:11
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> napisał:

    >Ale to równocześnie jest wykroczenie (niezastosowanie się do znaku)
    Jakiego znaku ? Jak chcesz się 'zastosować' do znaku informacyjnego !
    Nie jest to wykroczenie (i to potwierdzone wyrokami sądu).

    Artur Golański

  • 5. Data: 2003-05-15 19:39:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    M...@o...pl (KaMil) napisał:

    >czy zakladanie przez straz miejska blokady kola pojazdu,
    >ktory stoi na parkingu, jest zgodne z obowiazujacym prawem ?
    Nie ma ku temu podstawy prawnej. W mojej ocenie jest to nadużycie.
    Blokada może być założona pod warunkiem, że pojazd pozostawiono
    w miejscu, gdzie "parkowanie jest zabronione", a parking na pewno nim
    nie jest.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2003-05-15 20:17:14
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Artur Golanski wrote:
    > Jakiego znaku ? Jak chcesz się 'zastosować' do znaku informacyjnego !

    Normalnie, znak informacyjny pełni też inne funkcje.

    > Nie jest to wykroczenie (i to potwierdzone wyrokami sądu).

    Mówisz o tym krążącym wyroku sądu rejonowego? No cóż, polecam rozważania
    z postanowienia SN I KZP 17/2002, jak dla mnie bardziej przekonujące.

    KG

  • 7. Data: 2003-05-16 07:51:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> napisał:

    >Normalnie, znak informacyjny pełni też inne funkcje.
    Nie prościej było wymienić jakie 'inne' ?
    Przypominam, że łaskawie pominąłeś to, co zakwestionowałem w twojej
    wypowiedzi: 'jak można/należy zastosować się (lub nie) do znaku
    informacyjnego ?'

    >Mówisz o tym krążącym wyroku sądu rejonowego?
    Piszę i mam na myśli wyroki (już conajmniej dwa) sądu.

    >z postanowienia SN I KZP 17/2002
    Podasz link ?

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-05-16 08:12:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003, Kamil Gołaszewski wrote:

> [...]
    >+
    >+ Normalnie, znak informacyjny pełni też inne funkcje.

    Ja tak z ciekawości... Chodzi może przypadkiem o znak "tu wolno
    parkować" ? I do której funkcji znaku drogowego kierowca nie
    stosuje się parkując w danym miejscu ?
    :)
    Oczywiście nie zaprzeczam wielofunkcyjności znaków, np. znak "ostry
    zakręt" ustanawia jednocześnie zakaz wyprzedzania - i wyprzedzanie
    za takim znakiem jest wykroczeniem. Tylko kombinuję czy zakręcanie
    za znakiem "uwaga ostry zakręt" też jest wykroczeniem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-05-16 09:36:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:

    >Chodzi może przypadkiem o znak "tu wolno parkować" ?
    ZTCW nie ma takiego znaku :-D
    Chodziło o znak D-44 "strefa parkowania".

    >I do której funkcji znaku drogowego kierowca nie
    >stosuje się parkując w danym miejscu ?
    Sęk w tym, że do żadnej. jest to tylko informacja, z której może, ale
    mie musi skorzystać.

    > znak "ostry zakręt" ustanawia jednocześnie zakaz wyprzedzania
    1. Znów takiego nie ma :-D
    2. Nie 'ustanawia niczego jednocześnie', ale np. A-2 "Niebezpieczny
    zakręt w lewo", ostrzega o niebezpiecznym zakręcie w lewo i tylko tyle
    (jeśli chodzi o znak)

    >Tylko kombinuję czy zakręcanie za znakiem "uwaga ostry zakręt"
    >też jest wykroczeniem :)
    A co to jest "zakręcanie" :-D
    O Gotfryd, Gotfryd wyrażaj się poprawnie (pamiętam jak kiedyś pisałeś
    o 'podskrzyżowaniach' itp -sądziłem, że to już historia !)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2003-05-16 11:05:42
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Artur Golanski wrote:
    > ZTCW nie ma takiego znaku :-D
    > Chodziło o znak D-44 "strefa parkowania".

    §58 ust.4.ROZPORZĄDZENIA MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW
    WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJIz dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych.
    "Znak D-44 "strefa parkowania" oznacza wjazd do strefy, w której za
    postój pojazdu jest pobierana opłata. W strefie tej _zabroniony_ jest
    postój pojazdu bez wniesienia opłaty, z wyjątkiem postoju pojazdów osób
    lub jednostek, dla których ustalona została zerowa stawka opłaty, oraz
    postoju pojazdów komunikacji publicznej na wyznaczonych dla nich
    miejscach. Znak D-45 "koniec strefy parkowania" oznacza wyjazd z takiej
    strefy."

    to że znak nazywa się informacyjnym nie znaczy, że nie pełni innych funkcji

    > Sęk w tym, że do żadnej. jest to tylko informacja, z której może, ale
    > mie musi skorzystać.

    patrz zdanie drugie definicji znaczenia znaku

    KG