    From: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kedy przedawnienie?
    Date: Thu, 5 May 2005 21:08:50 +0200

    Użytkownik "3ride" <3...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d5dq7h$k5d$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dostałem mandat za przejazd bez waznego biletu 07.04.2000r. Firma
    > windykacyjna Kaczmarski Inkaso przysłala mi 21.04.2005r przedsądowe
    wezwanie
    > do zapłaty.
    > Czy jest Pan pewien, że termin egzekucji długu upłynął???

    Roszczenie sie przedawnilo co jednak _nie_ oznacza, ze firma nie moze
    probowac odzyskac wierzytelnosci. Firma moze Cie podac do sadu, ale wtedy Ty
    podnosisz zarzut przedawnienia (ale koniecznie MUSISZ ten zarzut podniesc,
    bo sad nie bada z urzedu czy wierzytelnosc jest przedawniona) i firma
    przegrywa sprawe, a Ty zgodnie z prawem nie musisz placic.