    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: OT. i co k.. takim zrobić?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 24 Jul 2014 10:50:21 +0200

    Thu, 24 Jul 2014 10:00:55 +0200, Ergie

    > Może być i dziesięciokrotna - nie ilość warstw ma znaczenie
    > a sumaryczna grubość i ich umiejscowienie.

    No więc "klasyczny" dom robi się z muru + styro. z zewnątrz. Od środka nikt
    nie robi jak to ma miejsce w Thermomurze, bo jest to podwójna, kosztowna,
    robota i tylko to wykazywałem.

    > Podaj link do cennika to policzymy.

    Mamy te same szanse -- google.pl ;)

    Pierwszy link: http://www.basmac.pl/oferta/id/89
    Niestety nie widzę na pierwszy rzut oka wymiarów tych elementów.

    Jak mi w końcu policzą wszystko w projekcie dla klasycznej technologii, to
    dam go do wyceny w technologii Thermomuru i będzie jasność.

    > Jak się kilka lat temu zabierałem do
    > budowy swojego domu to ceny były abstrakcyjne. To nie była drobna różnica
    > ale dwu-, trzy-krotność. Oczywiście możliwe że poszli po rozum do głowy, ale
    > jakoś się tego nie spodziewam. Produkcja kształtek zawsze będzie droższa niż
    > produkcja płyt. A beton i zbrojenie droższy niż ceramika.

    Myślę, że to nie kwestia kosztu produkcji, a specyfikacji polskiego rynku.
    Jak ktoś wchodzi z czymś na rynek, jest w tym sam i ma to małą popularność,
    to cenę bierze z kosmosu.

    > Dodatkowo w stosunku do czego? Do nieocieplonej kostki
    > czy domu otoczonego 30cm styropianu?

    Do "klasycznej" budowy z analogiczną grubością ocieplenia ale tylko z
    zewnątrz.

    > (w praktyce będzie lepszy z uwagi na mniej mostków cieplnych).

    Wg "zwolenników" Thermomuru, brak mostków termicznych, dzięki odpowiednim
    kształtkom, to jedna z podstawowych zalet tego systemu.

    --
    Pozdor Myjk