  • Data: 2015-12-01 11:47:12
    Temat: Re: Obieg grawitacyjny w CO
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Obieg grawitacyjny powstaje w skutek różnicy temperatur wody (w skrócie woda
    ciepła jest lżejsza od zimnej itd.).
    To zjawisko wywołuje przepływ wody zimnej w dół ( i odwrotnie).
    Zasilenie wymiennika od góry i powrót z dołu + odpowiednie schłodzenie na
    wymienniku właściwie wystarczają do uzyskania obiegu grawitacyjnego. Reszta
    to szczegóły, niestety diabeł tkwi właśnie w szczegółach.
    Aby grawitacja działała prawidłowo należy - poza w miarę dyżym schłodzeniem
    na wymienniku - należy maksymalnie ograniczyć opory hydrauliczne w układzie
    przepływowym. Stąd w kiedysiejszych instalacja grawitacyjnych olbrzymie (w
    porównaniu z dzisiejszymi) średnice rur.
    Tyle co do zasady działania.
    Obawiam się jednak, że przy wykorzystaniu dzisiejszych kotłów mogą być
    problemy z pracą takiego układu.

    Pozdrawiam -JK

    ==========================
    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Witam

    1) Chcę, aby w mojej instalacji centralnego ogrzewania (układ zamknięty, 2
    rozdzielacze- na parterze i piętrze, pompa CO musi chodzić) w przypadku, gdy
    zabraknie prądu i pompa CO stanie, zadziałał 'krótki obieg grawitacyjny'.
    Przez 'krótki obieg grawitacyjny' mam na myśli obieg kocioł-zasobnik CWU.
    Tak się składa, że kocioł będzie stał praktycznie pod zasobnikiem CWU.

    Pytanie: jak najprościej (i oczywiście zgodnie ze sztuką) wymusić krótki
    obieg grawitacyjny w przypadku braku prądu?

    2) Może ktoś wyjaśnić (trochę teorii), co jest potrzebne, aby obieg
    grawitacyjny działał ?

    pzdr
    Bogdan