eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody? › Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Date: Thu, 17 Jul 2014 10:00:06 +0200

    W dniu 17.07.2014 09:05, Marcin N pisze:

    > (... strasznie długie wyjaśnienie, jak na kogoś, kto nie ma czasu ;))

    > OK. Rozumiem, że woda może się skraplać w powietrzu. Ale mówimy o desce
    > podwalinowej. Od dołu izolowana jakąś papą od fundamentu. Po bokach
    > szczelnie połączona z płytami wiórowymi. Od góry deski konstrukcyjne i
    > wełna skalna. Jedyne miejsce, w którym jest powietrze to właśnie ta
    > wełna, ale tam jest przecież sucho jak pieprz. Skąd więc ta skroplona woda?

    Nie jest sucho.
    To powietrze w wełnie ma taką samą wilgotność i temperaturę(w
    uproszczeniu) jak środowisko w którym się znajduje. A podwalina, jeżeli
    nie będzie odizolowana od gruntu termicznie będzie miała temperaturę
    taką jak grunt(też w uproszczeniu) czyli w lecie będzie chłodniejsza niż
    wilgotne powietrze (np w wełnie) wtedy ta wilgoć na styku tych
    materiałów się wykropli na desce, a to jej nie będzie służyć...