    From: "Seba" <s...@n...box43.gnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ?? Sprzedaż własnej pracy...? w miarę pilne
    Date: Sun, 24 Nov 2002 22:59:42 +0100

    > Praca jaką pisałeś jest niestety własnością uczelni na której ją

    nieeemożliwe ! czy aby na pewno? Toż to kradzież w biały dzień. Co za kraj

    > realizowałeś i broniłeś, ponieważ sytuacja z uczniami , studentami jest
    taka
    > jak z pracownikami, gdyby uczelnia zleciła Tobie napisanie pracy i nie

    jak to zleciła ? przecież sam sobie ją piszę...

    > miałbyś Promotora i Recenzenta wtedy jest Twoją włsnością, prawo autorskie
    > zakłada sytuację, że możesz być twórcą produktu, natomiast prawa
    przysługują
    > komuś innemu. Pracownik wykonujący pracę nad np. programem komputerowym
    jako
    > programista jest autorem, natomiast jego pracodawca jest pełno prawnym
    > właścicielem programu i tylko on może rozpożądzać programem i na nim
    > zarabiać.

    przecież nikt mnie do niej nie zatrudnił...bo nie ma wynagrodzenia, a jak
    rozumiem z zatrudnienia powstaje obowiązek wynagrodzenia, którego nie można
    się zrzec, a takowego wynagrodz. żaden student/absolwent nie dostaje

    Czy może ktoś odnieść się do tego tematu (najlepiej przytaczając jakieś
    artykułu), bo właśnie pisze sobie pracę, którą mam zamiar realizować w
    ramach pracy mgr (bo i po co pisać dwie) na której obronę mam zamiar
    zaprosić inwestorów - no i jak się okaże że to nie będą moje prawa to będę
    ją musiał umyślnie schrzanić aby uczelnia nie mogła z tego zrobić użytku, a
    dla inwestorów zrobię wersję proffesional.

    PS. Mój kolega jak pisał dyplom to go uczelnia od niego odkupiła, bo chcieli
    do czegoś tam wykorzystać

    pzdr, Seba