  • Data: 2014-10-01 11:36:42
    Temat: Re: Styropian do pokrycia fundamentów - jaki?
    Od: szary <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin N wrote:

    [ciach]

    > To jaki styropian zastosować? Jaka twardość? Ma mieć około 5 cm grubości
    > więc może warto jakiś "wypasiony"?

    Już tu pisałem na grupie.
    Wykopalem [minikoparka] w glinie wykop na 40cm, na dole poszerzyłem
    "saperką" pod łąwę, wylałem ławę, na ławie oparłem ..
    .. od zewnatrz:

    - folia czarna, płaska, twarda, chyba 60 "wysoka", tania (to chyba tania
    wesja f.fundamentowej), dla spokjoju sumienia by krety, myszy miały trudniej
    się gnieździć w styro itp.

    - 2 cm zwykły, najtańszy styro biały (to tylko dla uzyskania wymiaru 25 śc.
    fundamentowej)

    - 5 cm XPS Synthos (niemiecki) z felcem - stalowo/szary (te żółtawe [xps]
    omijam z daleka - jakos to się kruszy dziwnie)

    - beton 25 cm (sc.fundamenbtowa)

    - styro elewacyjny 6 cm od środka (jako wypełnienie i prezy okazji
    ocieplenie)

    ps. żałuję tylko że się zamotałem i nie dałem zewnętrznego styro [xps] wyżej
    (o jakieś 14 cm) niż poziom sc. fundamentowej (nadstawiałem wierszem
    bloczkow fund. bo byłem zmuszony zmienić koncepcję wykonania)