eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZa pomylke bank musi wyplacić klientowi › Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
  • Data: 2019-09-20 08:49:19
    Temat: Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-mu
    si-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

    Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
    znacznie bardziej prawniczo łącznie z bardzo różnymi wyrokami
    pierwszej i drugiej instancji.

    Kluczowa dla mnie są kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
    banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia, które
    uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem złożenia
    elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem zlecenia
    w godzinach pracy banku)".

    W sumie warto się chwilę zastanowić jaka jest "wąska ale sensowna bez
    przeginania" interpretacja tego "precedensu" przez banki, na pewno nie
    dotyczy każdej pomyłki klienta i każdego anulowanego zlecenia.

    https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-kon
    to-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html
    > Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019
    > Przelew na złe konto: za pomyłkę przedsiębiorcy zapłaci bank
    > [...]
    > Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z 13 grudnia 2018 r.
    > Sygnatura akt: I AGa 322/18

    --
    A. Filip
    | Ma coś z rycerza - zakuty łeb. (Przysłowie polskie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1