  • Data: 2014-09-15 15:22:12
    Temat: Re: czym ciąc BK?
    Od: szary <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "szary" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Pan ekspert Solbet'u twierdzi że wszystkie maja dokładność 1,5 mm:
    > http://www.solbet.pl/porady_eksperta.php?advice=292
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Kilka zdjęć (różnych):
    http://migrol.pl/public/solbet/

    A nie zaglądając do linka.

    Wydedukowałem że mam 3 różne produkcje, 2x Maj 2013 i 1x Lipiec 2013, przy
    czym 2 dostawy mam palety z białymi etykietami (zdjecie) a jedną z
    czerwonymi (gdzies zgubiłem ją).

    Na białych jest: TLMB, na czerwonych nie wiem.
    W piatek miałem akurat bardzo równą paletę, nie miałem do czego się
    przyczepić (=/- ~1 mm), następna jednak częściowo już miała pi*oko z 10-15
    belitów miało odchyłki typu 23.8 cm i 24.1, jednego znalazłem 23.7 cm
    Tych "równych" palet mam ok 1/3 całości.

    Doszło do tego że zacząłem mierzyć(!) każdą sztukę i mazałem ołówkiem
    znaki. Nie wiem jak Pan expert, ale mnie to jakos nie pasuje do tabelki.

    Dodatkowo płaszczyzna pionowa (zdjecie) prawie we wszystkich sztukach jest
    skośna o ok. 2 do nawet 3 mm. Przeszkadza to przy dobijaniu czoła - nie
    widać czy dobrze doszło bo zawsze jakaś dziura wystaje (czasem na słuch daje
    rady ale nie przy świeżo kładzionych).

    Po odkryciu 2 szt suporków w murze z prześwitami na wylot (widać swiatło) w
    środkowej części, postanowiłem zamienić kielnie/czerpaki do kleju.
    Używałem dwóch , bo ten oryginalnie z obi ~5mm wcięcia nie dawał rady kleić
    spoin pionowych, podrasowana sztuka (zdjecie) była do pionowych. teraz
    pojechałem cała warstwę na tej do spoin pionowych, idzie o 1/3 kleju więcej
    ale układa się _zdecydowanie_ lepiej/równiej, można ciut skorygować bo
    poprzednio to jak "chlapnął" to wzasadzie nic z tym już nie mogłem zrobić -
    paćkałem jak mogłem klejem/trąc tarką ratując sytuację i średnio to
    wychodziło. Szkoda że to zrobiłem dopiero po wymurowaniu 2/3 wysokości.

    A TERAZ REWELACJA :(

    SKIL 4950 padł po ...3 DNIACH! Przeciąłem jakieś 20 belitów, trudno to było
    nazwać katowaniem :), pierwsze dwa dni ciąłem sporadycznie gdy był
    potrzebny, w sobotę wieczorem chciałem uciąć 7 sztuk na następny raz.
    Uciąłem 6 (zanosząc, mierząc, przynosząc z palety i trasując linie, czyli
    nie raz za razem a w ciągu ja wiem - 30 minut(?), zaczynam 7-mego i jakaś
    iskra poszła (myślełem że kamyczek czy coś był).
    No romalnie aż mnie to rozbawiło poczatkowo! Nie mogłem uwierzyć. Najpierw
    myślałem że silnik ma spalone jedno uzwojenie (bo buczała ale nie ruszała),
    potem chciałem ruszyć za wentylator gwoździem i widzę że się ..ZATARŁA!?

    Q..wa, jakbym kupił jaką TOYA w markecie to by chyba dłużej pochodziła!
    Ciekawe co na to serwis powie, czy będzie standard - zakatowałem ją?!
    Nigdy wiecej SKILa! Niby BOSCH prowadzi SKILa i Dremela? Czyli co, kup SKILa
    a i tak przyjdziesz do nas zaraz po BOSCHa? Ręce opadają.