    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 25 Apr 2018 12:06:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: daszek
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 25 kwietnia 2018 11:46:54 UTC-5 użytkownik abomito napisał:
    > Znaczy- ja wiem, że są.Ale chodzi mi o to, jak to się sprawdza w praktyce.
    > Bo co innego daszek 1x2 metra, a co innego połać prawie 30 metrów.
    > Na co zwracać uwagę, czego unikać?

    Wielkiej filozofii tu nie ma.
    Albo cos nieprzezroczystego i wtedy masz ciemno ale bez obslugowe.

    Albo cos przeswitujacego ale wtedy masz robote bo sie bedzie brudzic.

    Przypadek graniczny: szklo. Trzeba myc.
    Drugi przypadek graniczny: tkanina. Trzeba prac.

    Tym ze ci sie bedzie robila pod daszkiem laznia sie nie przejmuj. Da sie go tak
    zrobic aby cieple powietrze spod niego wyplywalo.

    Co ja bym sugerowal:
    Jak bardzo na zime ci zalezy na swietle to albo zrob otwierana markize albo na tej
    werandzie postaw sobie namiot lub skladany daszek.

    W praktyce kazde pokrycie ma swoje zalety i wady. Unikalbym na pewno plandek lub
    elastycznych okladzin syntetycznych. No i blachy.

    A reszta jest w sumie zalezna od upodoban czy wizji.

    Na Twoim miejscu ja osobiscie postawil bym oszklona werande plus rozkladane
    odblaskowe zaluzje pod tym szklanym sufitem. Jak ta weranda bedzie oszklona ze
    wszystkich stron to w zimie bedziesz mial calkiem fajne miejsce do siedzenia w czasie
    slonecznej pogody. A w lato mozna okna otworzyc a zaluzje zaslonic i powinno byc
    calkiem przyjemnie.

    Ale takie rozwiazanie tanie nie bedzie...