    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: firma windykacyjna
    Date: Thu, 17 Aug 2006 19:49:57 +0200

    Użytkownik "-" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ec28hr$ni6$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Czy firma windykacyjna ma obowiazek rozlozyc mi naleznosc na dogodne _dla
    > mnie_ raty -tzn takie, jakie bede w stanie splacac?

    Nie. Z regóły, to nawet nia ma takiego prawa, bo wierzycielem nadal jest firma
    telekomunikacyjna, a nie oni. Ich zdanie w tym zakresie jest niestotne.

    > 2. Jesli nie ma obowiazku rozlozenia na raty, a ja nie wplace rzadanej
    > naleznosci w terminie -jakie sa tego konsekwencje dla mnie (zajecie majatku
    > itp)?

    Żadnych konsekwencji z tego tytułu nie będzie. Muszą Cię pozwać do sądu, uzyskać
    prawomocny tytuł wykonawczy i udać się z nim do komornika. Komornik dopiero może
    już coś tam zajmować. Tyle, że za te wszystkie czynności Ty zapłacisz.