eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-24 17:24:40
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: szary <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    decore-meble.pl wrote:

    > witam
    >
    > nurtuje mnie pytanie: na pietrze - a dom mam wysoki i izolowany 20 + 5 od
    > strony strychu, skosy niewielkie - w gorace dni jest ukrop. na dole jest
    > milutko i zimno a pietro + 10 stopni. prawdopodobnie winna jest czarna
    > blachodachowka.
    >
    > sie zastanawiam jak tanio zorganizowac delikatne chlodzenie pietra (3
    > pokoje + lazienka) czy klime wsadzic chlodzaco grzejaca czy rekuperator a
    > moze dorzucic jeszcze na wierzch na strychu 10 cm welny ?
    >
    > pozdrawiam
    > rt

    Temat mnie interesuje, jestem na etapie przyziemnia.
    Chciałem "trumnę" ale chyba się nie przebiję przez KB i architektów tzn. w
    rozsądnych pieniądzach (duża rozpiętość bez podpór bo jest słup).

    Co mozna zrobić, jak zaplanować, nim dojdę do dachu?

    Myślę o:
    - styro w stropodachu + trochę wełny(?) na wierzchu by mi styro nie stopiło
    - zaplanowałem trochę rurek na jaką wodę na poddasze
    - zaplanowałem rurę fi 200 do powietrza (ciągnąć/wpychać/etc.)
    - dach blachodachówka, wstępnie ~szara

    Może jakieś rurki z wodą między łatami, ktoś na muratorze coś takiego
    zrobił, były zdjęcia ale nie było skończone (dom) i brak wniosków (a teraz
    nie wiem czy odnajdę wątek).

    Okien dachowych "niemam", zaplanowana WM, bufor 1.2t + piec EG + wężownica
    solarna (solary z grzejników), GWC, bez req. i.. ogólny brak kasy na
    wszystko - czyli klimy raczej (kłamię, na pewno) nie będzie.

    Jak zminimalizować saunę? Ktoś zna jakieś pozytywne efekty z przepuszczaniem
    wody gdzieś w poddaszu?