eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
  • Data: 2014-07-24 22:14:31
    Temat: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Od: "forestdumb" <...@...z> szukaj wiadomości tego autora

    klima +reku ale modul klimatyzacji od takich rekuperatory.pl to chyba 10 000
    czy cos (Arctic) zdzierstwo, oni to biora z Holandii gdzie reku kosztuje 50%
    ich ceny, dla Holendra to jak splunac (przy ich zarobkach) przekraczaja 2
    granice i cena 100% w gore. Ale klimy kanalowe, na allegro popatrz, tez nie sa
    tanie a moc z 3-5kW zapewne by byla potrzebna.

    Sam reku ma rodzina (od tych co podalem), to nic w upal nie da, w nocy o raptem
    kilka stopni zbija bo wietrzy ale nie jest ta instalacja przewymiarowana wiec
    zanim wzejdzie slonko to malo zdziala - malo miesza, jak otwierasz okna na
    przestrzal to czujesz klime, z reku nie :-) za mlo miesza :-( To dobre na zime
    albo w polaczeniu z GWC albo klima. Instalacja jest, przyda sie. Ale jak samemu
    dodac taki Artic? Split klima kupisz za 700zl, moze w wielkim pudle ze
    styropianu dac takiego splita (czesc wew) a reku przepcha powietrze juz po domu
    (wylaczamy wentylator w splicie), a co z jednostka zew? Wywiewem reku i tak
    samo z pudle to trzymac? Duzo miejsca zajmie hmmm moze nie wypalic albo sie
    przegzac etc. Moznaby zejsc ponizej 1000zl a nie 10 000...

    UWAGA - czy ktos ma folie 1 krycia z warstwa ALU? Jakis producent chyba welny
    mineralnej to mial w ofercie, duzo ciepla idzie od dachu przez
    promieniowanie... sa tez plyty KG kryte ALU od srodka (mozna samemu to zrobic,
    folia nie taka droga). Ma ktos? Pewnie by znacznie pomoglo na upaly, kazda
    izolacja kiedys przepusci cieplo, to nie termos! :)

    Uzytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...