eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja? › Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 30 Jul 2014 04:28:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: gorac na pietrze w upalne dni- klima czy rekuperacja?
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 lipca 2014 12:15:50 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale w dzień masz okna otwierane i wietrzysz. Wiec co porównujesz?
    > Robiłeś te pomiary bez wietrzenia domu (jak Ergi), z przebiegami ~500m3h w
    > nocy przez dłużej jak tydzień? Z tego co napisałeś, to nawet przy 300m3h

    Nie bo ja w tym domu zyje a nie zamykam sie szczelnie :D

    Mierzylem ile w nocy jest w stanie przy zamknietych drzwiach i oknach
    reku schlodzic. Wychodzi tyle, ze prawie nic. I to sie potwierdza bo potrafie
    sobie obliczyc ze mocy chlodniczej on daje wtedy maksymalnie 200-300W.
    Tyle co kot naplakal.

    > hałas już był taki, że żone by obudziło. Siłą rzeczy podejrzewam, że masz
    > zwyczajnie udupioną instalację, która nawet do wydajnej wentylacji się nie
    > nadaje, a została zrobiona do typowej wentylacji bytowej.

    Aha :) Wentylacje mam na rurach od reku fi180 do pokoi fi125, wyciagi wszystkie
    fi150. Kanaly sa szerokie, a przeplyw powietrza ponizej 2m/s na "najgorszym"

    > Zatem jaką w ogóle kubaturę tym wentylujesz i jaką grubością kanałów?
    > Jakiej długości są kanały i gdzie puszczone? Przepływy na poszczególne
    > pomieszczenia masz regulowane przepustnicami?

    Nie mam ani jednej przepustnicy - wszystko wyliczone tak zeby dlugoscia i
    srednica rur wytworzyc wlasciwe przeplywy na kazdym anemostacie. Pomierzone,
    wszystko sie zgadza (+-20% ale to nie apteka).

    > W ogóle to poczytałem na szybko o twoim "szrinku" i się okazuje, że bypass
    > ma tylko częściowy.

    Otwiera sie okienko o takiej wielkosci ze zdecydowana wiekszosc powietrza przeplywa
    przez niego omijajac wymiennik.

    > Poza tym użytkownicy wspominają o przegrzewaniu się
    > wentylatorów przy pracy na większym oporze. Czytać:

    Tam siedza najlepsze EBMy z mozliwych - lepszych sie kupic do reku nie da :)

    > Wychodzi na to, że masz zwyczajnie badziewiasty sprzęt.

    Albo ktos inny ma skopana instalacje :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.