  • Data: 2014-09-24 21:02:12
    Temat: Re: sadza z kominka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.09.2014 20:49, Myjk pisze:
    > Wed, 24 Sep 2014 15:57:09 +0200, Andrzej Lawa

    > W każdym piecu na paliwo stałe trzeba palić z jego nominalną mocą. Każde
    > dołowanie jego mocy za pomocą ograniczania powietrza prowadzić będzie do
    > generowania sadzy...

    Argh... Przecież właśnie o tym pisałem!

    > ...dlatego zapewne ty masz jej więcej w kominie niż Frez.

    A o czym ja, do k*.*wy nędzy, pisałem pytając się, czy tak niski wynik
    osiągnął paląc tym syfem w kominku na "maciupkim ogniu"?

    > Jak masz mocno przewymiarowany kominek w stosunku do potrzeb i musisz
    > zmniejszać jego moc, to zapal paliwo od góry i nie żałuj powietrza

    Próbowałeś kiedyś rozpalić polana od góry? No chyba że opalasz małymi
    gałązkami ;) bo normalne polana to układam jedną warstwą (dwie, trzy
    sztuki) i tego się nie da rozpalić "od góry".

    > wtórnego. Będziesz dłużej i stabilniej spalać tę samą ilość paliwa i
    > dodatkowo mieć czysty komin.

    To akurat nie problem - wszystko ładnie spada i praktycznie nic się nie
    osadza. Szczotę mam pro-forma i na wypadek ewentualnych zagnieżdżeń siły
    żywej.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić