  • 1. Data: 2003-05-15 08:55:03
    Temat: Zaległe rachunki TPSA
    Od: "Lunakk" <l...@j...arcor.de>

    Witam!
    Dzisiaj zadzwoniła do mnie pani z telekomunikacji
    informując, że z niewyjaśnionej przyczyny nie dostałem
    w grudniu faktury za zamówione w tym miesiącu usługi, i że
    do majowego rachunku telefonicznego doliczą mi 200PLN z grudnia.
    Czy oni mają prawo zrobić coś takiego?
    Ewentualnie jak i czy wogóle mogę bronić się przed monopolistą?

    Pozdrawiam
    Lunakk

  • 2. Data: 2003-05-15 09:13:04
    Temat: Re: Zaległe rachunki TPSA
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Lunakk wrote:
    > Ewentualnie jak i czy wogóle mogę bronić się przed monopolistą?

    Znaczy sie co - nie chesz zaplacic za cos, co wygadales? ;)

  • 3. Data: 2003-05-15 10:27:03
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ewentualnie jak i czy wogóle mogę bronić się przed monopolistą?

    No jak ? Zaplac za co wygadales i wypowiedz umowe !

  • 4. Data: 2003-05-16 00:02:57
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Thu, 15 May 2003 11:13:04 +0200
    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> naskrobał(a):

    > Znaczy sie co - nie chesz zaplacic za cos, co wygadales? ;)

    ja bym tez poprosil o odpowiedz na podobne pytanie ktore czesto pojawia
    sie na grupach z networkingiem
    mianowicie swego czasu tepsa miala burdel w ksiegowosci i nie wysylala
    faktur na przyklad za instalacje neostrady+ (wtedy 1000zl).
    No i jak to jest - plotka glosi ze po 3 miesiacach faktura sie przedawnia
    (troche dziwne mi sie to wydaje) lub tez tepsa nie ma prawa do dochodzenia
    bo "za pozno"
    czy ktos moze rzeczowo odpowiedziec ze tak nie jest lub tak jest lub
    prawda lezy po srodku?
    prosilbym o wypowiedz kogos kto wie co pisze a nie ze tak mu sie wydaje
    (bo mi na przyklad sie wydaje ze to bzdura ale moze sie myle :)

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 5. Data: 2003-05-16 09:17:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <2...@s...netskasuj> Sierp napisał(a):

> [...]
    > prosilbym o wypowiedz kogos kto wie co pisze a nie ze tak mu sie wydaje
    > (bo mi na przyklad sie wydaje ze to bzdura ale moze sie myle :)

    Mnie przez rok nie liczyli SDI. Potem się zorientowali, ale przysłali
    faktury korygujące tylko za 3 ostatnie miesiące, czyli SDI miałem przez
    9 mcy za darmo (zaoszczędziłem 1260 zł).
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - Carterem do Goeteborga za 950 zł / 2 tygodnie + wydatki

  • 6. Data: 2003-05-16 10:05:27
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 16 May 2003 09:17:08 +0000 (UTC)
    Samotnik <s...@s...eu.org> naskrobał(a):

    > Mnie przez rok nie liczyli SDI. Potem się zorientowali, ale przysłali
    > faktury korygujące tylko za 3 ostatnie miesiące, czyli SDI miałem przez
    > 9 mcy za darmo (zaoszczędziłem 1260 zł).

    no wlasnie i chce sie dowiedziec jak to jest, bo naprawde sporo osob
    o to pyta/pytalo a nikt tak naprawde nie wiedzial na pewno
    wg niektorych tylko ostatnie 3 miesiace sie licza - prosilbym kogos
    o potwierdzenie/zaprzeczenie jak to jest w swietle prawa

    Sierp

  • 7. Data: 2003-05-16 10:29:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

> [...]
    > wg niektorych tylko ostatnie 3 miesiace sie licza - prosilbym kogos
    > o potwierdzenie/zaprzeczenie jak to jest w swietle prawa

    Sądzę, że gdyby prawo na to pozwalało, to TPSA na pewno ściągnęłaby ze
    mnie te 1260 zł, ale jednak tego nie zrobiła. :)

  • 8. Data: 2003-05-16 11:32:29
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 16 May 2003 10:29:33 +0000 (UTC)
    Samotnik <s...@s...eu.org> naskrobał(a):

    > Sądzę, że gdyby prawo na to pozwalało, to TPSA na pewno ściągnęłaby ze
    > mnie te 1260 zł, ale jednak tego nie zrobiła. :)

    ale chcialbym wiedziec po jakim czasie sie przedawnia :)
    czy np. musi minac pol roku, czy tez sciagnac moze tylko za ostatnie
    3 miesiace... i chcialbym dostac jakies poparcie w przepisach

    Sierp

  • 9. Data: 2003-05-16 11:34:16
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > ale chcialbym wiedziec po jakim czasie sie przedawnia :)
    > czy np. musi minac pol roku, czy tez sciagnac moze tylko za ostatnie
    > 3 miesiace... i chcialbym dostac jakies poparcie w przepisach

    Zapytaj na prawo.podatki, tam się znają na księgowości, a temat tego
    dotyczy bardziej niż prawa jako takiego.

  • 10. Data: 2003-05-16 12:08:47
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Fri, 16 May 2003 11:34:16 +0000 (UTC)

    masz racje, dzieki

    Sierp