eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zalegly urlop - troche inaczej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2003-05-15 07:52:20
    Temat: zalegly urlop - troche inaczej
    Od: "news" <k...@4...pl>

    witam,
    jest nastepujaca sytuacja: firma i znajdujacy sie w niej jeden z dzialow
    postanowily sie podzielic i powstal nowy podmiot w postaci spolki corki -
    zaleznej kapitalowo. w nowej spolce znajduja sie udzialy tej pierwotnej, ale
    nie wazne...
    w zwiazku z podzialem rowniez czesc pracownikow automatycznie przeszla do
    nowej firmy, jednak okazalo sie ze maja niewykorzystane urlopy. sytuacja
    wygladala tak, ze kwestie typu wypowiedzienie, nowy angaz odbyly sie z
    lekkim (jednomiesiecznym) opoznieniem i jednoczesnie zapomniano rozwiazac
    kwestii urlopow. pracownicy ktorzy przechodzili do nowej firmy nie dostali
    na czas swiadectw pracy z ktorych wynikalaby ilosc wykorzystanych w
    poprzedniej firmie urlopow.

    teraz pojawil sie problem, gdyz pracownicy chca uporzadkowac ta kwestie,
    ale: poprzedni pracodawca nie kwapi sie do wyplacenia zaleglych ekwiwalentow
    twierdzac ze to nowa firma powinna rozwiazac problem gdyz miala swiadomosc
    tych urlopow i przyjela pracownikow wraz z nimi. natomiast nowa firma
    twierdzi ze nie miala swiadomosci zaleglych urlopow bo nie dostala takiej
    (oficjalnej) informacji z tej drugiej firmy.

    prosba o rade - jak rozwiazac ten problem ?


    --
    http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!


  • 2. Data: 2003-05-15 08:12:33
    Temat: Re: zalegly urlop - troche inaczej
    Od: "DK" <c...@w...pl>

    Sąd pracy i pozwać poprzedniego pracodawcę - ma obowiązek wyplacić
    ekwiwalent. Nowa firma w żaden sposób nie moze być obciążana "przeszłością"
    pracownika i zobowiązaniami poprzedniej firmy. Sprawę jednoznacznie reguluje
    Kodeks Pracy.

    Pozdrowionka
    dK




    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:b9vgvl$nk5$1@sklad.atcom.net.pl...
    > witam,
    > jest nastepujaca sytuacja: firma i znajdujacy sie w niej jeden z dzialow
    > postanowily sie podzielic i powstal nowy podmiot w postaci spolki corki -
    > zaleznej kapitalowo. w nowej spolce znajduja sie udzialy tej pierwotnej,
    ale
    > nie wazne...
    > w zwiazku z podzialem rowniez czesc pracownikow automatycznie przeszla do
    > nowej firmy, jednak okazalo sie ze maja niewykorzystane urlopy. sytuacja
    > wygladala tak, ze kwestie typu wypowiedzienie, nowy angaz odbyly sie z
    > lekkim (jednomiesiecznym) opoznieniem i jednoczesnie zapomniano rozwiazac
    > kwestii urlopow. pracownicy ktorzy przechodzili do nowej firmy nie dostali
    > na czas swiadectw pracy z ktorych wynikalaby ilosc wykorzystanych w
    > poprzedniej firmie urlopow.
    >
    > teraz pojawil sie problem, gdyz pracownicy chca uporzadkowac ta kwestie,
    > ale: poprzedni pracodawca nie kwapi sie do wyplacenia zaleglych
    ekwiwalentow
    > twierdzac ze to nowa firma powinna rozwiazac problem gdyz miala swiadomosc
    > tych urlopow i przyjela pracownikow wraz z nimi. natomiast nowa firma
    > twierdzi ze nie miala swiadomosci zaleglych urlopow bo nie dostala takiej
    > (oficjalnej) informacji z tej drugiej firmy.
    >
    > prosba o rade - jak rozwiazac ten problem ?
    >
    >
    > --
    > http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!
    >



  • 3. Data: 2003-05-15 08:47:51
    Temat: Re: zalegly urlop - troche inaczej
    Od: "news" <k...@4...pl>

    "DK" <c...@w...pl>
    > ekwiwalent. Nowa firma w żaden sposób nie moze być obciążana
    "przeszłością"
    > pracownika i zobowiązaniami poprzedniej firmy. Sprawę jednoznacznie
    reguluje
    > Kodeks Pracy.

    Czy moge poprosic o ewentualne paragrafy z K.P. regulujace te kwestie ?
    Chcialbym podlozyc konkretny argument poprzedniemu pracodawcy.
    Jeszcze jedno pytanko - czy w tej omawianej kwestii ma jakies znaczenie ze
    przejscie pracownikow mialo miejsce w sierpniu 2002 r czyli 10 m-cy temu ?
    Czy nie jest za pozno - zgodnie z przepisami ?
    Z gory dzieki, Pzdr.


    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    ppp/ppp


  • 4. Data: 2003-05-17 21:32:56
    Temat: Re: zalegly urlop - problem z odzyskaniem
    Od: "news" <k...@4...pl>

    Bardzo prosze osoby "znajace sie na sprawie" o info - na jaki dokladnie
    przepis w KP mam sie powolac ?
    W poniedzialek mam rozmowe z poprzednim prezesem i chcialbym miec mocne
    argumenty bo juz widze ze szykuje sie "wykrecenie sianem".
    Z gory dzieki

    Ponizej tresc watku:

    ------------------------------------------------
    witam,
    jest nastepujaca sytuacja: firma i znajdujacy sie w niej jeden z dzialow
    postanowily sie podzielic i powstal nowy podmiot w postaci spolki corki -
    zaleznej kapitalowo. w nowej spolce znajduja sie udzialy tej pierwotnej, ale
    nie wazne...
    w zwiazku z podzialem rowniez czesc pracownikow automatycznie przeszla do
    nowej firmy, jednak okazalo sie ze maja niewykorzystane urlopy. sytuacja
    wygladala tak, ze kwestie typu wypowiedzienie, nowy angaz odbyly sie z
    lekkim (jednomiesiecznym) opoznieniem i jednoczesnie zapomniano rozwiazac
    kwestii urlopow. pracownicy ktorzy przechodzili do nowej firmy nie dostali
    na czas swiadectw pracy z ktorych wynikalaby ilosc wykorzystanych w
    poprzedniej firmie urlopow.

    teraz pojawil sie problem, gdyz pracownicy chca uporzadkowac ta kwestie,
    ale: poprzedni pracodawca nie kwapi sie do wyplacenia zaleglych ekwiwalentow
    twierdzac ze to nowa firma powinna rozwiazac problem gdyz miala swiadomosc
    tych urlopow i przyjela pracownikow wraz z nimi. natomiast nowa firma
    twierdzi ze nie miala swiadomosci zaleglych urlopow bo nie dostala takiej
    (oficjalnej) informacji z tej drugiej firmy.

    prosba o rade - jak rozwiazac ten problem ?
    ----------------------------------------------------
    --
    > ekwiwalent. Nowa firma w żaden sposób nie moze być obciążana
    > "przeszłością" pracownika i zobowiązaniami poprzedniej firmy. Sprawę
    jednoznacznie
    > reguluje Kodeks Pracy.
    ----------------------------------------------------
    --
    Czy moge poprosic o ewentualne paragrafy z K.P. regulujace te kwestie ?
    Chcialbym podlozyc konkretny argument poprzedniemu pracodawcy.
    Jeszcze jedno pytanko - czy w tej omawianej kwestii ma jakies znaczenie ze
    przejscie pracownikow mialo miejsce w sierpniu 2002 r czyli 10 m-cy temu ?
    Czy nie jest za pozno - zgodnie z przepisami ?
    Z gory dzieki, Pzdr.


    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    ppp/ppp


  • 5. Data: 2003-05-19 14:44:02
    Temat: Re: zalegly urlop - problem z odzyskaniem
    Od: "Iza" <i...@p...fm>

    Kodeks Pracy Art. 155 z indeksem 1 par. 1- dotyczy wykorzystania urlopu u
    starego pracodawcy oraz Art 171. par.1 - jeśli chodzi o ekwiwalent.
    Pozdr. Iza


    Użytkownik "news" <k...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:ba69qa$mtk$1@sklad.atcom.net.pl...
    > Bardzo prosze osoby "znajace sie na sprawie" o info - na jaki dokladnie
    > przepis w KP mam sie powolac ?
    > W poniedzialek mam rozmowe z poprzednim prezesem i chcialbym miec mocne
    > argumenty bo juz widze ze szykuje sie "wykrecenie sianem".
    > Z gory dzieki
    >
    > Ponizej tresc watku:
    >
    > ------------------------------------------------
    > witam,
    > jest nastepujaca sytuacja: firma i znajdujacy sie w niej jeden z dzialow
    > postanowily sie podzielic i powstal nowy podmiot w postaci spolki corki -
    > zaleznej kapitalowo. w nowej spolce znajduja sie udzialy tej pierwotnej,
    ale
    > nie wazne...
    > w zwiazku z podzialem rowniez czesc pracownikow automatycznie przeszla do
    > nowej firmy, jednak okazalo sie ze maja niewykorzystane urlopy. sytuacja
    > wygladala tak, ze kwestie typu wypowiedzienie, nowy angaz odbyly sie z
    > lekkim (jednomiesiecznym) opoznieniem i jednoczesnie zapomniano rozwiazac
    > kwestii urlopow. pracownicy ktorzy przechodzili do nowej firmy nie dostali
    > na czas swiadectw pracy z ktorych wynikalaby ilosc wykorzystanych w
    > poprzedniej firmie urlopow.
    >
    > teraz pojawil sie problem, gdyz pracownicy chca uporzadkowac ta kwestie,
    > ale: poprzedni pracodawca nie kwapi sie do wyplacenia zaleglych
    ekwiwalentow
    > twierdzac ze to nowa firma powinna rozwiazac problem gdyz miala swiadomosc
    > tych urlopow i przyjela pracownikow wraz z nimi. natomiast nowa firma
    > twierdzi ze nie miala swiadomosci zaleglych urlopow bo nie dostala takiej
    > (oficjalnej) informacji z tej drugiej firmy.
    >
    > prosba o rade - jak rozwiazac ten problem ?
    > ----------------------------------------------------
    --
    > > ekwiwalent. Nowa firma w żaden sposób nie moze być obciążana
    > > "przeszłością" pracownika i zobowiązaniami poprzedniej firmy. Sprawę
    > jednoznacznie
    > > reguluje Kodeks Pracy.
    > ----------------------------------------------------
    --
    > Czy moge poprosic o ewentualne paragrafy z K.P. regulujace te kwestie ?
    > Chcialbym podlozyc konkretny argument poprzedniemu pracodawcy.
    > Jeszcze jedno pytanko - czy w tej omawianej kwestii ma jakies znaczenie ze
    > przejscie pracownikow mialo miejsce w sierpniu 2002 r czyli 10 m-cy temu ?
    > Czy nie jest za pozno - zgodnie z przepisami ?
    > Z gory dzieki, Pzdr.
    >
    >
    > --
    > 020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    > ppp/ppp
    >


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1