  • 1. Data: 2009-11-25 22:51:15
    Temat: Zameldowanie a rejestracja auta
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Witam.
    Sytuacja teoretyczna:
    Mieszkam w Katowicach - duże miasto, duże możliwości. Jestem tam
    zameldowany, pracuję w dużej firmie. Owa firma proponuje mi pracę w
    Gdańsku, w jednym ze swoich oddziałów. Zgadzam się.
    Sprzedaję obecną kawalerkę w Katowicach, wyprowadzam się do Gdańska.
    Z racji że zasoby finansowe nie pozwalaja mi na kupno mieszkania,
    wynajmuję je - wierzę że za maksymalnie rok uzbieram na nowe mieszkanie.
    Kupuję swój pierwszy samochód i chciałbym go zarejestrować.
    Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem,a na
    wynajmowanym mieszkaniu oczywiście nikt mnie nie zamelduje... Chciałbym
    ten samochód zarejestrować. Zaczynają się problemy.
    Czy wystarczy mi umowa o pracę z firmy oddział Gdańsk
    do tego by poświadczyć iż pracuję i mieszkam w tym mieście?

    Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2009-11-26 03:34:20
    Temat: Re: Zameldowanie a rejestracja auta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news-gazeta wrote:
    > Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem...

    do 1000 zl grzywny ci sie alezy

    ,a na
    > wynajmowanym mieszkaniu oczywiście nikt mnie nie zamelduje...

    pewnie, ze nie, bo to twoj obowiazek i sam masz to zrobic.
    Umowa najmu do lapy i do biura meldunkowego.

    > Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

    tam gdzie faktycznie mieszkasz

  • 3. Data: 2009-11-26 07:42:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 21:34:20 -0600, witek napisał(a):
    > do 1000 zl grzywny ci sie alezy
    > ,a na
    > pewnie, ze nie, bo to twoj obowiazek i sam masz to zrobic.
    > Umowa najmu do lapy i do biura meldunkowego.

    To teraz tak prosto? Jak moja przyszła małżonka chciała się zarejestrować
    u mnie to urzędnik kazał przynieść akt własności domu - już widzę jak jakiś
    właściciel wynajmowanego mieszkania będzie dawał komuś oryginał aktu
    własności albo fatygował się do urzędu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2009-11-26 08:05:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprzedaję obecną kawalerkę w Katowicach, wyprowadzam się do Gdańska.

    troche bez sensu, lepiej wynajac, zawsze masz pod co wziac kredyt, masz
    dodatkowy dochod nisko opodatkowany, ktory moze ci splacac rate kredytowa za
    nowe mieszkanie, a i w banku pewnie latwiej kredyt dostaniesz posiadajac juz
    jedna nieruchomosc

    > Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem

    a co za jelen kupil od ciebie ieszkanie z zameldowanym lokatorem?
    niby wymeldowanie w takim wypadku powinna byc czysta formalnoscia, ale
    roznie to bywa

    > Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

    jak juz ci witek napisal, niestety masz obowiazek, w miejscu aktualnego
    zamieszkania

  • 5. Data: 2009-11-26 08:19:18
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > jak juz ci witek napisal, niestety masz obowiazek, w miejscu aktualnego
    > zamieszkania

    Co jeśli wynajmuję mieszkanie bez umowy i po cichu?
    Dzięki temu właściciel mieszkania moze mi zaproponować
    lepszą ofertę niż z podatkami i nie chcę się tam meldować (nie mogę)

    Pozdrawiam - Darek.

  • 6. Data: 2009-11-26 08:28:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:

    > Co jeśli wynajmuję mieszkanie bez umowy i po cichu?
    > Dzięki temu właściciel mieszkania moze mi zaproponować
    > lepszą ofertę niż z podatkami i nie chcę się tam meldować (nie mogę)

    Możesz się meldować nawet bez tytułu prawnego do lokalu:

    http://um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.php?
    adres=231

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-26 08:37:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Darek. pisze:

    > Co jeśli wynajmuję mieszkanie bez umowy i po cichu?
    > Dzięki temu właściciel mieszkania moze mi zaproponować
    > lepszą ofertę niż z podatkami i nie chcę się tam meldować (nie mogę)

    Popełniasz wykroczenie,
    A właściciel to nawet przestępstwo skarbowe.

    Ale serio, ktoś od Ciebie kupił mieszkanie z meldunkiem i nie było w
    akcie notarialnym ustalonego terminu na wymeldowanie????

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2009-11-26 08:41:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Możesz się meldować nawet bez tytułu prawnego do lokalu:

    tak glosi teoria, a brutalna urzednicza rzeczywistosc robi swoje ;)

  • 9. Data: 2009-11-26 08:52:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:hele81$m8g$1@news.onet.pl...

    > tak glosi teoria, a brutalna urzednicza rzeczywistosc robi swoje ;)

    Brutalną rzeczywistość obserwuje się tylko w przypadku załatwiania
    sprawy "na gębę". W przypadku kontaktu pisemnego odpowiedzi są o wiele
    bardziej rozsądne, a i przysługuje od nich środek odwoławczy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-11-26 08:56:31
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 26 Lis, 09:41, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    wiadomościnews:hele81$m8g$1@news.onet.pl...

    > tak glosi teoria, a brutalna urzednicza rzeczywistosc robi swoje ;)

    Słysząc "proszę to na piśmie" brutalna urzędnicza rzeczywistość nagle
    potulnieje.

    --
    Regards
    Matt