  • 11. Data: 2020-01-17 22:05:17
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 19:57:04 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]
    wystawiać, co jedynie tak wystawioną fakturę można wrzucić w koszty) wyłącznie na
    podstawie paragonu z NIPem.

    > I po co pasiesz trola? Ciekawe czy będziesz mu odpowiadał pod czy nad?
    > :)

    Specjalnie się fatyguję i przeformatowywuję, jeśli trzeba (tzn. jeśli trzeba
    zacytować, bo on cytuje zawsze na opak).
    A tym razem opowiedział w końcu coś ciekawgo, doceń, a nie tylko za całokształt
    gromisz ;P

  • 12. Data: 2020-01-17 22:10:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 17 stycznia 2020 20:00:28 UTC+1 użytkownik TomN napisał:

    > LOL

    > A tak się starałeś, żeby na inteligentnego wyjść, a tu wtopa...

    > Coś przeczytałeś, cos usłyszałeś, ale poległes na starcie.

    No to jak z tym jest, niekonstruktywna krytyko?
    Napisałem tak, jak mieliśmy na szkoleniu w firmie (tzn. maila przeczytałem ;)
    Jak chcesz fakturę na firmę to musi być najpierw paragon z NIP.
    Do 450zł ten paragon może dodatkowo robić od razu za fakturę (uproszczoną).
    Do 450zł jeśli chcesz, to możesz paragon z NIP zamienić na fakturę pełną - i paragon
    oddajesz.
    Powyżej 450zł oddajesz paragon i dostajesz fakturę pełną.
    Ale tak czy siak paragon z NIP musi być wystawiony i zapisany w kasie fiskalnej.

  • 13. Data: 2020-01-17 23:06:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jan 2020 13:05:17 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A tym razem opowiedział w końcu coś ciekawgo, doceń, a nie tylko za całokształt
    gromisz ;P

    Chyba żartujesz. Z niedoróbkami i błędnym działaniem programów i
    hardwaru spotyka się każdy na codzień. Jakbym tu zaczął opowiadać jak
    zakładałem to czy tamto konto bankowe czy wypełniałem jakiś wniosek
    on-line w jakimś urzędzie to epopeja narodowa by powstała.
    To po pierwsze a po drugie, to nie jest pamiętniczek uczennicy Marysi
    żeby zapisywać zwierzenia. Jak już gość przywleka nam przed oczy jakiś
    link czy relację z życia, niech wypowie przy tej okazji jakąś myśl
    własną, tezę czy swój osąd bo na ogól to ni cholery nie wiadomo po co on
    napisał dany post. Swędzą go paluchy czy może rzeczywistość go rani i
    musi poskamleć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2020-01-18 08:03:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > No to jak z tym jest, niekonstruktywna krytyko?
    > Napisałem tak, jak mieliśmy na szkoleniu w firmie (tzn. maila przeczytałem ;)
    > Jak chcesz fakturę na firmę to musi być najpierw paragon z NIP.

    Nie. W przypadku braku możliwości technicznych będzie od razu
    faktura. Bez żadnego paragonu. Ten przypadek pominąłeś.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 15. Data: 2020-01-18 09:39:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 08:09:10 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Nie. W przypadku braku możliwości technicznych będzie od razu
    > faktura. Bez żadnego paragonu. Ten przypadek pominąłeś.

    Hmmm, ale jakiego "braku możliwości technicznych"?
    To wolno mieć jeszcze kasy fiskalne, które nie wydrukują NIPu na paragonie? Do kiedy?
    Bo jak kasa fiskalna nie działa to nie wolno chyba sprzedawać...
    Pozostają więc przedsiębiorcy, którym jeszcze wolno nie mieć kasy fiskalnej - tych
    rzeczywiście pominąłem - ale kto jeszcze na tej liście został?

  • 16. Data: 2020-01-18 09:55:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > paragonie? Do kiedy?
    > Bo jak kasa fiskalna nie działa to nie wolno chyba sprzedawać...
    Ależ ona działa - wystawia paragony.
    A jeśli nie wierzysz, to się przespaceruj do salonu Tchibo (na pewno
    W-wa Wola Park, nie wiem czy wszędzie.)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2020-01-18 11:55:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 09:57:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Ależ ona działa - wystawia paragony.
    > A jeśli nie wierzysz, to się przespaceruj do salonu Tchibo (na pewno
    > W-wa Wola Park, nie wiem czy wszędzie.)

    O ludziu, poważnie rozmawiamy?
    Mogę zacytować: "Wyżej wała nie podskoczycie, Stopczyk, więc nie róbcie sobie jaj".
    Przecież wiadomo, że paragony wystawia i dla wiekszości "zwykłych" klientów będzie
    OK.
    Mówimy o przypadku, gdy ktoś chce kupić "na firmę" i potem taką fakturę ująć w
    księgowości - czyli zapewne wrzucić w koszty, ew. w zwrot VAT.
    I co z takim klientem?
    Oczywiście kupić kupi, ale bez faktury - czyż nie?
    Więc będzie niezadowolonym klientem.
    Pewnie nie powie "nie będę tu więcej kupował", ale kto wie?

    Chyba że twierdzisz, że można tam jednak dostać fakturę "na firmę" i wrzucić w koszty
    - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak możliwości
    technicznych"?

  • 18. Data: 2020-01-18 11:55:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.01.2020 o 09:55, Kamil Jońca pisze:

    > Ależ ona działa - wystawia paragony.
    > A jeśli nie wierzysz, to się przespaceruj do salonu Tchibo (na pewno
    > W-wa Wola Park, nie wiem czy wszędzie.)

    Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje
    się na kasie fiskalnej?

    MJ

  • 19. Data: 2020-01-18 12:21:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje
    > się na kasie fiskalnej?

    To znaczy, że NIE WYSTAWIA PARAGONU Z NIP-em, tylko albo paragon,
    albo od razu fakturę.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 20. Data: 2020-01-18 12:22:18
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [..]

> [...]
    > I co z takim klientem?
    > Oczywiście kupić kupi, ale bez faktury - czyż nie?
    KUPI OD RAZU NA FAKTURĘ.

> [...]
    koszty - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak

    Tak właśnie twierdzę.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/