  • 21. Data: 2020-01-18 12:26:06
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > O ludziu, poważnie rozmawiamy?
    > Mogę zacytować: "Wyżej wała nie podskoczycie, Stopczyk, więc nie róbcie sobie jaj".
    > Przecież wiadomo, że paragony wystawia i dla wiekszości "zwykłych" klientów będzie
    OK.
    > Mówimy o przypadku, gdy ktoś chce kupić "na firmę" i potem taką fakturę ująć w
    księgowości - czyli zapewne wrzucić w koszty, ew. w zwrot VAT.
    > I co z takim klientem?
    > Oczywiście kupić kupi, ale bez faktury - czyż nie?
    > Więc będzie niezadowolonym klientem.
    > Pewnie nie powie "nie będę tu więcej kupował", ale kto wie?
    >
    > Chyba że twierdzisz, że można tam jednak dostać fakturę "na firmę" i wrzucić w
    koszty - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak
    możliwości technicznych"?

    Ale o co ci chodzi? Sprzedaż dla firm ewidencjonuje się fakturą VAT,
    paragon nie jest tu obowiązkowy w ogóle.

    To właśnie procedura "najpierw paragon z kasy, a potem go oddaję i
    dostaję fakturę" wynika z technicznych uwarunkowań sklepu, że nie
    potrafi inaczej posumować cen niż na kasie fiskalnej.

    MJ

  • 22. Data: 2020-01-18 12:31:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-18 o 11:55, Michal Jankowski pisze:

    > Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje
    > się na kasie fiskalnej?

    A jaki jest problem w tym przypadku?

  • 23. Data: 2020-01-18 12:37:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.01.2020 o 12:21, Kamil Jońca pisze:

    > To znaczy, że NIE WYSTAWIA PARAGONU Z NIP-em, tylko albo paragon,
    > albo od razu fakturę.

    Czyli nie rejestruje się na kasie, bo kasa wystawia wyłącznie paragony.

    MJ

  • 24. Data: 2020-01-18 12:38:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.01.2020 o 12:31, cef pisze:

    > A jaki jest problem w tym przypadku?

    Dla mnie żaden, ale dla sklepu chyba jest, bo prawie wszystkie stosują
    metodę "przez paragon".

    MJ

  • 25. Data: 2020-01-18 12:47:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-18 o 12:38, Michal Jankowski pisze:

    > Dla mnie żaden, ale dla sklepu chyba jest, bo prawie wszystkie stosują
    > metodę "przez paragon".

    Nie znam się na kasach w sensie oprogramowania czy samej obsługi, ale
    skoro dyskusja już tak się rozwinęła,
    to pytam: czy to szczególny problem dopisać ten NIP do paragonu?
    Czy to bardziej kwestia dostępu do zawartości treści wydruku czy
    podpięcia jakiegoś
    oprogranowania czy musi być jakaś zupełnie nowa kasa?
    Czy na etapie przejściowym prościej jest prowadzić odrębnie sprzedaż na
    faktury poza kasą i tyle.

  • 26. Data: 2020-01-18 14:05:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 12:47:44 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > podpięcia jakiegoś
    > oprogranowania czy musi być jakaś zupełnie nowa kasa?

    Sa drukarki fiskalne i kasy fiskalna.
    Drukarka jest sterowana z komputera, wiec trzeba program dopasowac.
    Zazwyczaj nie stanowi to problemu, tylko trzeba aktualizacje programu
    zakupic, a i tak trzeba, bo sie przepisy zmieniaja.

    Kasa jest osobnym urzadzeniem, i tu moze byc problem, jesli wbudowany
    program nie przewiduje.
    Na szczescie kasy sie wymienia co pare lat, wiec problem jakby
    mniejszy. Teraz szczegolnie, bo nowe wymogi doszly.

    > Czy na etapie przejściowym prościej jest prowadzić odrębnie sprzedaż na
    > faktury poza kasą i tyle.

    Nie znam przepisow, wydaje mi sie ze mozna fakture dla DG bez
    paragonu, ale jakos wiekszosc unika i wystawia paragon.
    Moze chodzi o rozliczenie kasjera, moze o rozliczenia wewnetrzne - jak
    cala sprzedaz przechodzi przez kase, to sie nie musisz zastanawiac
    ktore faktury sa w obrocie kasy, a ktore nie.
    Tzn zastanawiac sie nie trzeba, bo masz paragon przypiety lub nie,
    ale ktos musi obejrzec. Choc wystawiajac z programu powinien miec taka
    informacje.

    J.

  • 27. Data: 2020-01-18 14:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 00:39:47 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

    > Hmmm, ale jakiego "braku możliwości technicznych"?
    > To wolno mieć jeszcze kasy fiskalne, które nie wydrukują NIPu na paragonie? Do
    kiedy?
    > Bo jak kasa fiskalna nie działa to nie wolno chyba sprzedawać...

    A jest taki wymog, zeby drukowala NIP ?
    Bo moze sie da "obslugujemy tylko konsumentow",
    albo "osoby potrzebujace fakture zapraszamy do kasy obok".

    > Pozostają więc przedsiębiorcy, którym jeszcze wolno nie mieć kasy fiskalnej - tych
    rzeczywiście pominąłem - ale kto jeszcze na tej liście został?

    Podzielic firme na dwie - jedna nie obsluguje klientow prywatnych i
    kasy nie potrzebuje :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-01-18 16:01:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 12:23:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    > KUPI OD RAZU NA FAKTURĘ.

    koszty - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak

    Dobra, doczyfałem w instruktażu, tak też można.
    Ew. pytanie - do kiedy?

    I właściwie po co jest ta cała szopka?
    Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

    Bo teraz musi być tak, że albo paragon bez NIP albo faktura od razu - odchodzi
    możliwość późniejszego wystawienia faktury na podstawie paragonu bez NIP.
    Później wystawić fakturę można tylko na paragon z NIP.
    To co, firmy zbierały (skupowały? - jak banderole akcyzowe ;) paragony i potem szły
    po faktury?
    Przecież i tak od dawna fakturę na firmę można było dostać na podstawie paragonu max.
    do miesiąca, czy nawet 2 tygodnie, a na fizola 3 miesiące albo i pół roku.

    I jeszcze pytanie pomocnicze - jak jest opcja "od razu faktura" to parsgonu bez NIP
    nie wolno wystawić.
    A to "wystawić" to już jest samo wydrukowanie czy dopjero danie klientowi do łapy?

    A taka sprzedaż "od razu faktura" przechodzi przez kasę fiskalną?

    Aha, a jak ma możliwość paragonu z NIP i go nie wystawi?

  • 29. Data: 2020-01-18 17:01:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I właściwie po co jest ta cała szopka?
    > Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

    Tego też nie rozumiem.

> [...]
    >
    > A taka sprzedaż "od razu faktura" przechodzi przez kasę fiskalną?

    Nie musi. Stąd możliwość fakturowania bezpośrednio bez wystawiania
    paragonu z kasy jeśli kasa nie umie na dzień dzisiejszy wpisać NIP.
    Faktura jest przecież ewidencjonowaniem sprzedaży.

  • 30. Data: 2020-01-18 17:34:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No właśnie wygląda, że w Lidlu od kiedy nie drukują oddzielnych faktur na laserówce
    ("Pan sobie odbierze w kasie czwartej") lecz od
    razu na termopapierze to też masz wybór "albo zwykły paragon albo faktura".
    BTW jak nie cierpię termopapieru dla faktur...
    A w Carrefour "przez paragon".
    Dziś chciałem sprawdzić Biedronkę - konkretnie jak wstukać NIP na kasie
    samoobsługowej - ale pomocnicze dziewczę miało taki popłoch
    w oczach, że szkoda mi było czasu.

    -----