  • 11. Data: 2018-04-26 09:31:55
    Temat: Re: do kamyczka policjofobów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, m <m...@g...com> wrote:

    > Moim zdaniem, jeżeli babcia nie ma prawa sprzedawać serwetki
    > na ulicy, to powinno to być wyegzekwowane. A jeżeli to nie
    > powinno być ekgzekwowane, to powinna mieć na to prawo.
    >
    > Zarzuty do SM że zajmuje się babcią z pietruszką na ulicy są
    > dziwne. Przecież nie SM ustanawia te przepisy.

    Problem z SM jest taki, podobnie zresztą jak częściowo chyba z policja,
    że wszystkiego sie nie ogarnie, wszystkich wykroczeń nie da się
    obsłużyc, nawet jeśli sa one widoczne i oczywiste. Innymi słowy trzeba
    priorytetyzować. Osobliwie SM (i cześciowo policja) wydaje się
    priorytetyzowac w kierunku przypadków gdzie łatwiej (im) kogoś ukarać, a
    nie gdzie jest większa szkodliwość społeczna.

    Więc osobiscie, wolałbym aby karali źle parkujących, śmiecacych na
    ulicy, szczających po klatkach, wszczynających pijackie burdy etc etc.
    niż babcię, która próbuje sobie w miarę swoich ograniczonych możliwości
    dorobic do emerytury.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2018-04-26 09:40:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ulicy, szczających po klatkach, wszczynających pijackie burdy etc etc.
    > niż babcię, która próbuje sobie w miarę swoich ograniczonych możliwości

    Co do zasady zgadzam się z mvoicem, co do praktyki muszę jednak Tobie
    przyznać rację, sam byłem świadkiem sytuacji, gdy strażnicy takowi
    pilnowali jednego pomnika (bo miała być jakaś rocznica i mieli dbać, by
    nie był zanieczyszczony, bo wcześniej bywał), cała akcja była w parku,
    nagle jakaś bijatyka się zaczęła, dwóch osiłków o cos się pokłóciło
    zaczęła sie większa rozróba, naturalnym byłaby jakaś interwencja straży,
    cóż, strażnicy w chwilę po rozpoczęciu bijatyki schowali sie w krzakach,
    aby przypadkiem nit nie poprosił ich o interwencje...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 13. Data: 2018-04-26 09:51:46
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > cóż, strażnicy w chwilę po rozpoczęciu bijatyki schowali sie w krzakach,
    > aby przypadkiem nit nie poprosił ich o interwencje...

    No ale od tego powinna być policja. To oni przechodzą specjalistyczne (i
    jak sądzę drogie) szkolenie po to, żeby bić się w naszym imieniu i
    jednocześnie w miarę moożliwości nikogo nie zabić ani samemu nie zginąć.

    SM powinna być właśnie od pilnowania babć od pietruszek, sprawdzania
    czy na posesji jest posprzątane (jeżeli taki obowiązek tu i ówdzie
    występuje), czy parkujący opłacili parking itd...

    Normalne jest że jeden zamiata a drugi zajmuje się np. elektryką.
    Zatrudnianie elektryka do zamiatania hali jest tak samo bez sensu jak
    zatrudnianie woźnej do naprawy instalacji elektrycznej.

    p. m.

  • 14. Data: 2018-04-26 09:58:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-26 o 09:51, m pisze:

    > No ale od tego powinna być policja. To oni przechodzą specjalistyczne (i
    > jak sądzę drogie) szkolenie po to, żeby bić się w naszym imieniu i
    > jednocześnie w miarę moożliwości nikogo nie zabić ani samemu nie zginąć.

    Ale procedura winna być, że proszą o wsparcie (notabene było to ok 2-3
    minut od siedziby głównej straży), następnie choćby słowna prośba o
    przywrócenie porządku, tak aby wsparcie miało czas przybyć... A tak, to
    właściwie nie wiadomo po co ta straż jest.

    > SM powinna być właśnie od pilnowania babć od pietruszek, sprawdzania
    > czy na posesji jest posprzątane (jeżeli taki obowiązek tu i ówdzie
    > występuje), czy parkujący opłacili parking itd...

    sorki ale od tego to może być ktokolwiek, a nie dodatkowa służba mundurowa..

    > Normalne jest że jeden zamiata a drugi zajmuje się np. elektryką.
    > Zatrudnianie elektryka do zamiatania hali jest tak samo bez sensu jak
    > zatrudnianie woźnej do naprawy instalacji elektrycznej.

    Straż moim zdaniem, to winna być właśnie dla wsparcia działań policji
    przy utrzymaniu porządku. Sprawdzenie, czy na posesji jest posprzątane,
    to może każdy urzędnik, natomiast straż ma pilnować właśnie by nie było
    drobnych wykroczeń, a w sprawach większych wzywać organa o większych
    uprawnieniach i tyle.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 15. Data: 2018-04-26 10:34:29
    Od: m <m...@g...com>

    > Sprawdzenie, czy na posesji jest posprzątane,
    > to może każdy urzędnik, natomiast straż ma pilnować właśnie by nie było
    > drobnych wykroczeń,

    No właśnie nieposprzątanie posesji, złe zaparkowanie, sprzedaż
    pietruszki tam gdzie nie wolno to są IMHO drobne wykroczenia którymi
    powinien się zajmować urzędnik.

    I teraz, co Ci za różnica czy to jest urzędnik Wydziału d/s Drobnych
    Wykroczeń, czy to jest strażnik Straży Miejskiej? I tak musi wyjść w
    teren, i tak musi zostać jakoś w ten teren ubrany i być identyfikowalny.
    Jak dla mnie może się nazywać Straż Miejska i może mieć ciemne ubranie
    przypominające mundur z pomarańczowymi wstawkami.

    p. m.

  • 16. Data: 2018-04-26 11:57:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-25 o 13:47, J.F. pisze:

    >Raczej powstały by w końcu wielopiętrowe cywilizowane płatne
    >parkingi, bo opłaciłoby się je budować...

    Albo i nie, bo jak sie Polak dowie, ile to kosztuje, to wsiadzie w
    tramwaj.

    A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ...

  • 17. Data: 2018-04-26 12:18:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-26 o 11:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > Albo i nie, bo jak sie Polak dowie, ile to kosztuje, to wsiadzie w tramwaj.

    też dobrze, będzie nacisk na poprawę jakości komunikacji zbiorowej

    > A w wielu miejscach juz nie wybudujesz, bo nie ma miejsca ...

    w tych miejscach zazwyczaj tworzą się wielkie korki, więc może właśnie
    dobrze, bo dzięki temu ktoś się 3 razy zastanowi i częściej wybierze ten
    tramwaj, a ci co będą jednak musieli tam się dostać, będą mieli
    możliwość zaparkować, bo mniej innych w to miejsce o tej porze przyjedzie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 18. Data: 2018-04-26 12:41:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Co do zasady zgadzam się z mvoicem, co do praktyki muszę jednak Tobie

    Ja równiez (dla jasności), ale problemem właśnie jest praktyka, i
    wspomniana wcześnie "przepustowość". Nb. wiąże się to też zapewne z inną
    praktyką, która mówi, żeby karać, a ja bym za piewszym, a nawet drugim
    razem w sprawach jak te babcine pouczył.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2018-04-26 12:45:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-26, m <m...@g...com> wrote:
    > No ale od tego powinna być policja. To oni przechodzą specjalistyczne (i
    > jak sądzę drogie) szkolenie po to, żeby bić się w naszym imieniu i
    > jednocześnie w miarę moożliwości nikogo nie zabić ani samemu nie zginąć.

    I tak i nie. MZ jak się jakaś zapijaczona banda zachowuje brzydko, to SM
    powinna interweniowac, ale przecież nie oznacza to, że mają od razu z
    mostu pałowac. Jak nie będą w stanie poradzić na jakimś podstawowym
    poziomie to mogą wezwać policję. W końcu mandat za złe parkowanie
    odpowiedniej osobie, też może doprowadzić do eskalacji.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-04-26 13:23:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup

    >też dobrze, będzie nacisk na poprawę jakości komunikacji zbiorowej

    Nacisk to bedzie pasazerow :-)

> [...]
    >wybierze ten tramwaj, a ci co będą jednak musieli tam się dostać,
    >będą mieli możliwość zaparkować, bo mniej innych w to miejsce o tej

    No i sam sobie przeczysz - jak nie bedzie gdzie zaparkowac, to ludzie
    pojada zbiorkomem, albo nie pojada.
    Jak zbuduja parkingi pietrowe, to zaraz zrobia sie korki :-)

    J.