  • 1. Data: 2015-11-26 10:45:58
    Temat: niespodziewane wyniki badań
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka.
    "Według Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) nie jest
    prawdopodobne, by glifosat - organiczny związek chemiczny wchodzący w skład
    niektórych herbicydów - powodował raka. Reuters pisze, że wnioski EFSA mogą
    prowadzić do odnowienia przez Unię Europejską zgody na stosowanie glifosatu,
    wprowadzonego przez Monsanto w latach 70."
    Pozdrawiam chemicznie Ja...cki

    PS
    http://www.ogrodinfo.pl/aktualnosci/ochrona-roslin/g
    lifosat-oczyszczony-z-zarzutow

  • 2. Data: 2015-11-26 10:52:07
    Temat: Re: niespodziewane wyniki badań
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-26 o 10:45, Dirko pisze:
> [...]
    > wnioski EFSA mogą prowadzić do odnowienia przez Unię Europejską zgody na
    > stosowanie glifosatu, wprowadzonego przez Monsanto w latach 70."
    Jak dla mnie "Monsanto" - słowo klucz.
    pozdrawiam lobbystycznie
    Jacek

  • 3. Data: 2015-11-26 18:43:32
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wnioski EFSA mogą prowadzić do odnowienia przez Unię Europejską zgody na
    > stosowanie glifosatu, wprowadzonego przez Monsanto w latach 70."

    Kto zapłaciła za te badania i opinię?

    Krycha.

  • 4. Data: 2015-11-26 21:04:57
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kto zapłaciła za te badania i opinię?

    Podejrzewasz jakąś babę?

  • 5. Data: 2015-11-26 21:57:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2015 18:43:32 +0100, Krycha napisał(a):

    lifosat-oczyszczony-z-zarzutow

    > Kto zapłaciła za te badania i opinię?

    Jak to kto 3-]

    --
    XL
    2005 - Islam ekspansywny:

  • 6. Data: 2015-11-26 22:54:53
    Od: l...@g...com

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 21:57:13 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]

    Podobno,niedobrze,jak kobieta zachodzi w ciążę,na ścieżce opryskanej glifosatem.

    Koleżanko Ikselko,niezbyt często tu bywasz,a chciałem Cię spytać,czy owocowała Ci
    grusza,którą kiedyś posłałem? U mnie jeszcze nie,ale ma już krótkopędy.

  • 7. Data: 2015-11-26 23:07:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2015 13:54:53 -0800 (PST), l...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    grusza,którą kiedyś posłałem? U mnie jeszcze nie,ale ma już krótkopędy.

    Niestety, wszystkie nasze grusze (w sumie 4) zostały wykarczowane -
    inwestycja kanalizacyjna w gminie wymagała poświęceń :-(
    Grusze zresztą i tak bardzo nam chorowały, nie pomagały opryski, a tych nie
    sposób byłoby uniknąć - więc po cóż takie owoce, nawet gdyby były. Albowiem
    mamy tu specyficzny mikroklimat: zastoisko mrozowe. Późne przymrozki na
    piachach to paskudna sprawa, a właśnie u nas one są regułą, podczas gdy
    wokoło niekoniecznie. Dlatego owoce pojawiały się zaledwie raz na kilka
    dobrych lat, a generalnie ich praktycznie nie bywało, albo uszkodzone przez
    mróz.
    To samo mamy z jedyną czereśnią. Jeśli są owoce, to uszkadzane przez
    przymrozki, czernieją natychmiast albo są zniekształcone. I tak jest od
    początku, czyli od 20 lat. Też pójdzie niedługo na ścięcie :-(((
    Na sad to ja już nadziei nie mam.

  • 8. Data: 2015-11-27 10:42:18
    Od: l...@g...com

    > Na sad to ja już nadziei nie mam.

    Posadź gruszę azjatycką,ona nigdy nie choruje.

  • 9. Data: 2015-11-27 11:46:49
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Posadź gruszę azjatycką,ona nigdy nie choruje.

    Hejka. I tu się nie zgodzę. Gruszę azjatycką od Ciebie (i pozostałe)
    wykończyła u mnie rdza.
    Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki

    PS
    http://poradnikogrodniczy.pl/rdza-gruszy-zwalczanie-
    opryski-zapobieganie.php

  • 10. Data: 2015-11-27 13:26:16
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 11:46:53 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:
> [...]
    ps.com...

    > Hejka. I tu się nie zgodzę. Gruszę azjatycką od Ciebie (i pozostałe)

    Pomyliłeś drzewka. Moje grusze azjatyckie,wśród zardzewiałych,nigdy nie miały rdzy. I
    nie mają.I nie będą miały,bo rdza ich nie lubi.