  • 11. Data: 2015-11-27 19:28:35
    Temat: Re: niespodziewane wyniki badań
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2015 04:26:16 -0800 (PST), l...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    ps.com...

> [...]
    opryski-zapobieganie.php

    > Pomyliłeś drzewka. Moje grusze azjatyckie,wśród zardzewiałych,nigdy nie miały rdzy.
    I nie mają.I nie będą miały,bo rdza ich nie lubi.

    Moje grusze (2 szare bery starej odmiany, super, jeszcze od Babci MŚK
    szczepione - i 2 konferencje) miały strasznie "kamieniste" owoce, tzn w
    nich prawie same
    "kamienie", a mało miąższu, no i zniekształcone strasznie, jakieś takie
    pozginane bliżej ogonka w jedną stronę, nie wiem, co to. Rdzy raczej nie
    miały, choć mam jałowce sabińskie w pobliżu... Ale parcha raczej miały.
    W pierwszych kilku latach, o ile były owoce (zdarzały się takie lata), to
    były ładne, no a potem się zaczęło.
    Generalnie sadu już nie zakładam, chyba nie mam zbyt wiele czasu, aby
    dorósł i trochę pobył ze mną - co innego, gdybym miała te 20 lat mniej ;-)
    Teraz co roku już tylko trochę warzyw na grządkach, dyniowatych, pomidory i
    inne "psianki", naturalna trawa ta, co u nas da radę sama rosnąć (podlewam
    rzadko, musi sobie dawać radę), żywopłot z żywotników różnych, sosny,
    jałowce, bzy, klonowa aleja (moje marzenie spełnione). Ot, ogród-nie-ogród,
    takie tam naturalistyczne coś.
    --
    XL
    2005 - Islam ekspansywny:

  • 12. Data: 2015-11-27 22:08:46
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Pomyliłeś drzewka.

    Hejka. To nie wykluczone tym bardziej, że miałem aż trzy grusze w tym
    jedna 20-letnia.
    Pozdrawiam weryfikacyjnie Ja...cki

    PS Tam gdzie nie ma jałowców sabińskicj nie ma rdzy na gruszach.

  • 13. Data: 2015-11-27 23:32:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

    > Hejka. I tu się nie zgodzę. Gruszę azjatycką
    > od Ciebie (i pozostałe) wykończyła u mnie rdza.

    Ja miałem azjatycki samochód. Też zardzewiał.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2015-11-28 09:49:25
    Od: l...@g...com

    W dniu piątek, 27 listopada 2015 22:08:51 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:
> [...]
    > jedna 20-letnia.
    > Pozdrawiam weryfikacyjnie Ja...cki
    >
    > PS Tam gdzie nie ma jałowców sabińskicj nie ma rdzy na gruszach.

    Jarek,nie mogłeś mieć 20 letniej gruszy azjatyckiej,bo jej jeszcze wtedy nie
    wyhodowałem i nie rozprowadzałem,a jedyna w kraju rosła gdzieś przy
    Nowoursynowskiej.Przywiozłem nasiona z Niemiec,rozmnożyłem,trochę puściłem do ludzi.
    Dopiero kilka lat po moich,pojawiły się w handlu,odmianowe.
    Pozdrawiam pomologicznie.Mirzan

  • 15. Data: 2015-11-28 11:09:14
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Jarek,nie mogłeś mieć 20 letniej gruszy azjatyckiej,bo jej jeszcze wtedy
    > nie wyhodowałem i nie rozprowadzałem...

    Hejka. Oczywiście masz rację ale ja nie napisałem, że moja 20-letnia
    grusza jest (bo jeszcze został po niej pień) azjatycka. To odziedziczona po
    poprzednich właścicielach działki poczciwa Konferencja.
    Pozdrawiam europejsko Ja...cki

  • 16. Data: 2015-11-28 18:21:03
    Od: l...@g...com

> [...]
    > grusza jest (bo jeszcze został po niej pień) azjatycka. To odziedziczona po
    > poprzednich właścicielach działki poczciwa Konferencja.

    Radziłem Ikselce,posadzenie gruszy azjatyckiej,odpowiedziałeś,że chorują,a to by
    wskazywało,że masz na myśli właśnie azjatycką.Gruchy azjatyckie,mają całkiem
    inny smak od europejskich,kształt jabłka.Nie wiedzą o tym,że drzewa w czerwcu
    mają zrzucić nadmiar zawiązków i owocują jak szalone.Na zdrowie.mirzan

  • 17. Data: 2015-11-28 19:05:23
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Radziłem Ikselce,posadzenie gruszy azjatyckiej,odpowiedziałeś,że
    > chorują,a to by wskazywało,że masz na myśli właśnie azjatycką.

    Hejka. Pewnie nie powinienem na podstawie jednostkowego przypadku
    formułować wniosków na temat podatności czy odporności grusz azjatyckich.
    Nie wiem tylko czy masz w odległości kilku metrów od swoich grusz
    azjatyckich jałowiec, który wiosną pokrywa się galaretowatą,
    brązowo-pomarańczową masą zarodników rdzy. To raczej przypadłość występująca
    w ogródkach działkowych.
    Pozdrawiam konstypacyjnie Ja...cki

  • 18. Data: 2015-11-28 19:28:35
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2015 09:21:03 -0800 (PST), l...@g...com
    napisał(a):

    > Gruchy azjatyckie,mają całkiem
    > inny smak od europejskich,kształt jabłka.Nie wiedzą o tym,że drzewa w czerwcu
    > mają zrzucić nadmiar zawiązków i owocują jak szalone.Na zdrowie.mirzan

    Wiesz co, może się skuszę... A owoce smaczne? na przetwory też?

  • 19. Data: 2015-11-28 19:29:12
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Nov 2015 19:05:23 +0100, Dirko napisał(a):

    > Nie wiem tylko czy masz w odległości kilku metrów od swoich grusz
    > azjatyckich jałowiec, który wiosną pokrywa się galaretowatą,
    > brązowo-pomarańczową masą zarodników rdzy.

    Hmmm, moje się niczym nie pokrywają...

  • 20. Data: 2015-11-28 22:54:51
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-28 o 09:49, l...@g...com pisze:
    > W dniu piątek, 27 listopada 2015 22:08:51 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:
    (...)

> [...]
    Nowoursynowskiej.Przywiozłem nasiona z Niemiec,rozmnożyłem,trochę puściłem do ludzi.
    Dopiero kilka lat po moich,pojawiły się w handlu,odmianowe.

    Kupiłam, w 2003 roku, grusza chińską KOSUI.
    Po kilku latach musiałam wyciąć z powodu choroby drewna (rok 2009)
    Konary drzewa sczerniały. Zaraza ogniowa?
    Tak to wyglądało:
    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/G
    rusza_chinska_choroba
    Na szczęście zdążyłam zaszczepić tę odmianę na faworytce
    i faktycznie nie miała "rdzy gruszy", choć liście drzewa macierzystego
    było zaatakowane w tym roku, tą wredną chorobą.

    Krycha.