  • 21. Data: 2015-12-01 14:20:17
    Temat: Re: no to o ... GMO
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 1 Dec 2015 09:50:57 +0100, Trybun napisał(a):

    > Ludzkość, w procesie ewolucji cały czas się modyfikuje, jednak
    > naturalnie odbywa się to spokojnie ewoluując stopniowo z całym
    > ekosystemem, bez dopalaczy.

    Najważniejsze jest w ewolucji to, że każdy gatunek ewoluuje OSOBNO - a nie
    mieszajac się z innymi w kierunku wspólnej genetycznej papki...
    --
    XL
    2005 - Islam ekspansywny:

  • 22. Data: 2015-12-02 14:56:54
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-01 o 14:20, Ikselka pisze:

    > Najważniejsze jest w ewolucji to, że każdy gatunek ewoluuje OSOBNO - a nie
    > mieszajac się z innymi w kierunku wspólnej genetycznej papki...
    No jasne, ale jednocześnie tak się składa że każda forma życia jakie
    znamy jest zależna nie tylko od samej siebie ale i od otoczenia. Tak
    więc ingerencja genetyczna w konkretny rodzaj czy gatunek jest
    jednocześnie ingerencją w inne formy. Coś takiego bez skutków ubocznych
    można by zrobić bez efektów niezamierzanych tylko w warunkach
    laboratoryjnych.

  • 23. Data: 2015-12-02 14:57:24
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-01 o 10:19, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@r...cb> napisał w wiadomości

    > Hejka. Ojciec i matka w fazie zaawansowanej modyfikacji to i
    > dziecko urodzi im się z pewnością zmodyfikowane. W takiej sytuacji
    > trudno się dziwić, że szczepionki przynoszą odwrotny efekt.
    > Pozdrawiam medycznie Ja...cki

    Albo i nie. Nawet zwykle choroby dziedziczne potrafią omijać jedno czy
    dwa pokolenia. Jednym słowem - pradziadek z Pląsawicą Huntingtona,
    dziadek i ojciec nie, - wnusio znowu podryguje. To dziecko o którym
    piszesz, mimo bezpośredniej mutacji rodziców może akurat być normalne.
    A szczepionka to zupełnie inna sprawa. - Tu nie zachodzi ingerencja w DNA.

  • 24. Data: 2015-12-02 18:39:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 14:56:54 +0100, Trybun napisał(a):

> [...]
    > znamy jest zależna nie tylko od samej siebie ale i od otoczenia. Tak
    > więc ingerencja genetyczna w konkretny rodzaj czy gatunek jest

    To jest tzw kontekst zewnętrzny, którego zmiany są mniej groźne, niż zmiany
    tzw kontekstu wewnętrznego przez ingerencję w geny - nawet mała zmiana w
    zestawie genów, a nawet mała zmiana w obrębie JEDNEGO genu, zupełnie
    zmienia ten tzw kontekst wewnętrzny, prowadząc niejednokrotnie do wielkich
    skutków na zewnątrz...

  • 25. Data: 2015-12-02 18:42:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 14:57:24 +0100, Trybun napisał(a):

    > A szczepionka to zupełnie inna sprawa. - Tu nie zachodzi ingerencja w DNA.

    Nie bądźmy tacy pewni, CO się tak naprawdę serwuje w szczepionkach oprócz
    samych szczepionek... Powszechnie wiadomo, że zawierają różne dodatki,
    których wpływ na DNA albo nie jest badany, albo się po prostu o nim nie
    mówi!

  • 26. Data: 2015-12-02 18:59:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2015 18:42:46 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > samych szczepionek... Powszechnie wiadomo, że zawierają różne dodatki,
    > których wpływ na DNA albo nie jest badany, albo się po prostu o nim nie

    http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj
    a-to-co-jest-przed-nami-ukrywane

    --
    XL

  • 27. Data: 2015-12-23 18:02:10
    Od: Dziadek <h...@g...com>

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 18:59:22 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

    > http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj
    a-to-co-jest-przed-nami-ukrywane

    Tak podchodząc do sprawy dojdziemy do tego że wszystko, w jakimś stopniu, jest
    szkodliwe. Nie dajmy się ogłupić.

  • 28. Data: 2015-12-23 18:24:28
    Od: Dziadek <h...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 listopada 2015 11:57:07 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:
> [...]
    > wyobrażam sobie hodowli zwierząt, mówię to otwarcie. Jesteśmy w stanie
    > przeżyć zakaz upraw GMO w Polsce, ale nie jesteśmy w stanie zaakceptować
    > zakazu stosowania soi GMO (bylibyśmy jedynym krajem w Europie). Jest soja
    > "nie-GMO", ale jej cena jest o 15 proc. wyższa, i to w sytuacji, gdy mało
    > kto ją kupuje. Gdybyśmy zaczęli ją zamawiać, cena by skoczyła. Wyoutowało by
    > nas to z rynku europejskiego i zabiło drobiarstwo w Polsce. Bo klient, gdyby
    > miał do wyboru tańszego niemieckiego kurczaka i droższego polskiego,
    > wybrałby tańszego. Patriotyzm konsumencki kończy się, gdy sięgamy do

    indykpola-ttip-wykonczy-polskiego-indyka.html#MTstre
    am

    Jest dobra wiadomość w tym temacie. Otóż powołano w Polsce Konsorcjum z udziałem
    Uczelni Rolniczych, Instytutu Ochrony Roślin, przodujących gospodarstw rolnych itd. ,
    które otrzymało grant, temat do rozpracowania a konkretnie opracowanie nowoczesnej
    technologii uprawy Soi niemodyfikowanej w warunkach polskich. Praca trwa już 2 lata i
    są niezłe efekty. Moja skromna osoba wygrała konkurs na realizację filmu pt : "
    Nowoczesna technologia uprawy konwencjonalnych odmian soi w warunkach Polski " i od 2
    lat go realizuję. Koniec w przyszłym roku. Zapowiada się dobrze.