  • 1. Data: 2003-06-02 18:27:24
    Temat: oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "magda" <m...@w...pl>

    Witam wszystkich i liczę na waszą pomoc.
    Mam kredyt hipoteczny na mieszkanie w pko bp w euro. Ostatnio zauważyłam, że
    od momentu kiedy go zaciągnęłam czyli od 3 lat prawie, nie zmieniło się
    oprocentowanie. Przecież bylo tyle obniżek stóp procentowych, inne banki
    kredyty w euro mają oprocentowane naprawdę dużo niżej. Ktoś mi poradził,
    żeby napisać pismo do banku z prośbą o obniżenie oprocentowania, ten ktoś
    sugerował, że pko bp samo z siebie nie obniży %, albo b. niewiele. Czy ktoś
    z Was pisał może coś takiego, albo wie jak to formalnie powinno wyglądać, bo
    przecież nie wystarczy napisać, że "zwracam się z prośbą o obniżenie
    oprocentowania itd...".
    Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam Magda.

  • 2. Data: 2003-06-03 06:45:36
    Temat: Re: oprocentowanie kredytu hipotecznego
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Chetnie pomoge.
    Na poczatek prosta rada. Przeczytaj bardzo uwaznie punkt w umowie kredytowej
    ktory mowi o zmianach oprocentowania. Jesli jest tam zwrot ze: "Bank moze
    obnizyc oprocentowanie jesli zmieni sie ....." to wlasciwie mozesz byc pewna
    ze Bank samoistnie tego oprocentowania nigdy ci nie obnizy. Oczywiscie
    mozesz napisac pismo w ktorym zwrocisz sie z prosba o obnizke oprocentowania
    z uwagi na spadek EURIBOR-u o iles procent(na pewno o ponad 2,5 pp), ale na
    zbytni entuzjazm ze strony banku bym nie liczyl.
    A jakie masz oprocentowanie tego kredytu i jaka kwota??
    Moze czas pomyslec o zrefinansowaniu kredytu w innym Banku, albo w tym
    samym?