  • 1. Data: 2006-12-25 11:07:31
    Temat: prawa pokrzywdzonego a dobrowolne poddanie sie karze
    Od: " marta" <j...@g...pl>

    Witajecie. zostalam okradziona - na szczescie dwoch spracow policja
    zatrzymala.poniewaz w trakcie kradziezy sprawcy poniszczyli troche - wiec mam
    zamiar sie domagac od nich kwoty 1000zlotych za zniszczenia. czy jak sprawcy
    dobrowolnie sie poddadza karze, to moge to zrobic? a co wtedy, gdy prokurator
    w dobrowolnym poddaniu sie karze mojego wniosku nie uwzgledni?czy ja moge sie
    z ta kara nalozona na sprawcow nie zgodzic? z jakiego przepisu to wynika?

  • 2. Data: 2006-12-25 11:38:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " marta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim złóż wniosek w prokuraturze, by w wyroku była wzmianka o
    uzależnieniu warunkowego zawieszenia kary (bo pewnie taki wyrok będzie) od
    naprawienia szkody poprzez wypłatę tych 1.000 zł. To najskuteczniejsza w
    praktyce forma. Zamiennie możesz po uprawomocnieniu się wyroku wnieść do sądu
    cywilnego pozew.

  • 3. Data: 2006-12-25 14:02:49
    Od: " marta" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przede wszystkim złóż wniosek w prokuraturze,[..]

    wielkie dzieki Robert. czy to ma byc w okreslonej formie jakis wniosek?na
    jakie przepisy sie powolac?czy trzeba czekac az prokuratura przedstawi
    zarzuty czy taki wniosek mozna zlozyc przed przedstawieniem im zarzutow?

  • 4. Data: 2006-12-25 14:44:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " marta" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > wielkie dzieki Robert. czy to ma byc w okreslonej formie jakis wniosek?na
    > jakie przepisy sie powolac?czy trzeba czekac az prokuratura przedstawi
    > zarzuty czy taki wniosek mozna zlozyc przed przedstawieniem im zarzutow?

    Forma dowolna, byle "zjadliwa". A więc pismo zawierające Twoje dane, sygnaturę
    akt postępowania oraz Twój wniosek. Pasowało by jakoś uzasadnić żądanie 1.000
    zł, że to nie 100 zł i nie 10.000 zł. Jeśli prokuratura uzna, że forma jest
    niewłaściwa, to sami zażądają uzupełnienia we właściwszej formie.