  • 11. Data: 2020-05-04 19:26:48
    Temat: Re: gumowany plastik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > I może to jest trop - izopropanol z olejem rybim.
    > Btw: Rozbierał ktoś pompę głębinową?
    > Nie radzę, bo tam jest pod ciśnieniem olej... w każdym razie wali
    > rybą potem wszystko ;)

    Głębinową, Photocorynus spiniceps dajmy na to, czy zwykłą makrelą?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2020-05-04 19:30:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 17:44, stary grzyb pisze:

    > Czym usuwasz?

    Ostatnio kartą po karcie SIM :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2020-05-04 19:45:10
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-05-04 o 13:18, J.F. pisze:

    > Da sie to jakos "regenerowac/zakonserwowac" na etapie kleistosci ?
    Tak, jest do tego specyfik. Wpisz w Google "regeneracja gumy".
    Regenerowałem tak ZOOMa H5, efekt zadowalający, poza tym, że napisy się
    trochę starły.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2020-05-04 22:30:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Spirytusem ale ciężko idzie. Zaletą jest, że nie uszkadza plastiku pod
    > spodem.
    > Wojtek

    Ciepła woda i trochę cierpliwości. Ta coś puchnie i mięknie od wilgoci,
    dlatego taka metoda. Można (jeżeli da się zdjąć) w saunie, tylko długo,
    długo ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2020-05-05 11:14:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Tak, jest do tego specyfik. Wpisz w Google "regeneracja gumy".
    >Regenerowałem tak ZOOMa H5, efekt zadowalający, poza tym, że napisy
    >się trochę starły.

    Znalazlem taki "Nowa guma"
    http://www.elektronicspray.pl/product_info.php?produ
    cts_id=113

    Ale w skladzie ... alkany C11-C13 i
    1-Butoksypropan-2-ol
    Nr rejestracyjny: 01-2119475527-28-XXXX

    Brzmi jak nafta z alkoholem ... to chyba gume rozpuszcza ?
    Zmywa te kleista warstwe, czy czyni jeszcze bardziej kleista ?

    P.S. co to za numer ? CAS czy jakis unijny ?

    PPS. "natychmiast skontaktowac sie z lekarzem" ... a ten lekarz to
    skad ma widziec co robic ?

    J.

  • 16. Data: 2020-05-05 11:45:19
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.05.2020 o 11:14, J.F. pisze:
    [...]
    > P.S. co to za numer ? CAS

    Chemical Abstracts.

    P.P.

  • 17. Data: 2020-05-05 17:37:33
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-05-05 o 11:14, J.F. pisze:
    > Zmywa te kleista warstwe, czy czyni jeszcze bardziej kleista ?
    Nie powiem, że robi "nówka sztuka nie śmigana", ale efekt całkiem
    zadowalający. Z pewnością nic się nie klei. Ponoć
    używaja tego do regeneracji wałków w drukarkach.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2020-05-06 10:49:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
    >Nie powiem, że robi "nówka sztuka nie śmigana", ale efekt całkiem
    >zadowalający. Z pewnością nic się nie klei. Ponoć

    To sprobuje.

    > używaja tego do regeneracji wałków w drukarkach.

    No ale te walki to moze za malo kleiste i papieru nie ciagna :-)

    J.

  • 19. Data: 2020-05-06 12:06:37
    Od: Heng <h...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 maja 2020 13:18:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > To pytanie juz kiedys chyba bylo:
    >
    > Niektore wyroby maja powierzchnie plastiku pokryta warstwa czegos
    > miekkiego, czasem cieniutka, czasem grubsza.
    > Taka jakby guma, ale moze cos innego.
    >
    > I po latach ta guma staje sie jakby klejaca, a w kolejnych latach
    > odpada płatami.
    >
    > Da sie to jakos "regenerowac/zakonserwowac" na etapie kleistosci ?
    >
    > Siarka posypac czy co ?
    >

    > J.

    Jak pozostali piszą usunąć. Najlepiej wychodzi chyba benzyną ekstrakcyjną.

  • 20. Data: 2020-05-06 15:48:21
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-05-06 o 12:06, Heng pisze:

    > Jak pozostali piszą usunąć. Najlepiej wychodzi chyba benzyną ekstrakcyjną.

    Ostatnio myszkę Asusa z wbudowaną funkcją klejenia się do dłoni
    wygoliłem do gołego plastiku zwykłą gąbką do mycia naczyń.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem