  • 1. Data: 2009-04-25 16:27:23
    Temat: pegasus video game :-)
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Witam
    Wygrzebałem z piwnicy Pegasusa i zacząłem naprawiać. Coś robi zwarcie za
    stabilizatorem napięcia i sprawia, że ten się pali. Ma ktoś może schemat
    tego cuda? :)

  • 2. Data: 2009-04-25 16:56:16
    Temat: Re: pegasus video game :-)
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Jurij Atarov pisze:
    > Witam
    > Wygrzebałem z piwnicy Pegasusa i zacząłem naprawiać. Coś robi zwarcie za
    > stabilizatorem napięcia i sprawia, że ten się pali. Ma ktoś może schemat
    > tego cuda? :)

    Już nie potrzeba - źle założona blaszka modulatora robiła zwarcie.

  • 3. Data: 2009-04-25 17:11:32
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Jurij Atarov wrote:

    > Już nie potrzeba - źle założona blaszka modulatora robiła zwarcie.

    no to odpalasz super mario i jazda :)

  • 4. Data: 2009-04-25 17:17:28
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Papkin wrote:
    > no to odpalasz super mario i jazda :)

    Raczej wyczyścić i na allegro. :) Oryginalny Pegasus (o ile można tak
    powiedzieć o czymś, co było w najlepszym razie wytwarzane na licencji
    Nintendo jako klon maszyny Famicom/NES), szczególnie w pudełku potrafi
    osiągnąć zaskakująco wysoką (jak na taką zabawkę) cenę.

    k,

  • 5. Data: 2009-04-25 17:39:08
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    KILu pisze:

> [...]
    > Nintendo jako klon maszyny Famicom/NES), szczególnie w pudełku potrafi
    > osiągnąć zaskakująco wysoką (jak na taką zabawkę) cenę.

    Mój nie osiągnie - mam płytkę z elektroniką i górną cześć obudowy bez
    nakładek na przyciski. Jak będzie mi się chciało, to poszukam w
    przyszłości reszty obudowy - ale bez niej też można grać :)
    Tak czy inaczej serwisówka jeszcze by mi się przydała. Wpakowałem
    stabilizator 7805, niby działa, ale można się poparzyć radiatorem.
    Ciekawe jaki powinien być oryginalny pobór prądu z tego stabilizatora.
    Inny problem to dziwne kolory, ale jako że sygnał composite wychodzi
    chyba prosto z carta, to pewnie nie łączy coś w tym badziewnym złączy
    krawędziowym.
    Ciekawostką są pady. Mam trzy wejścia, dwa takie jak w Atari, Commodore,
    itp, a jedno takie jak w innych, "nowszych" pegasusach. Pad jeden,
    fajny, taki mały prostokątny quick shoot :-)

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2009-04-25 18:25:54
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Jurij Atarov wrote:
    > Tak czy inaczej serwisówka jeszcze by mi się przydała. Wpakowałem
    > stabilizator 7805, niby działa, ale można się poparzyć radiatorem.

    To chyba norma w tym sprzecie.

> [...]
    > Inny problem to dziwne kolory, ale jako że sygnał composite wychodzi
    > chyba prosto z carta, to pewnie nie łączy coś w tym badziewnym złączy

    Sygnal composite nie wychodzi prosto z carta. :) Nie pamietam, jak to bylo
    rozwiazane w Pegasusie, ale nowsze, chinskie klony NES-a maja cala konsole
    zamknieta w jednym "glutchipie" i to z niego wychodzi sygnal composite.

    > Ciekawostką są pady. Mam trzy wejścia, dwa takie jak w Atari, Commodore,
    > itp, a jedno takie jak w innych, "nowszych" pegasusach.

    Zapewne to trzecie gniazdo sluzy wylacznie do podlaczenia pistoletu
    swietlnego.

    k,

  • 7. Data: 2009-04-25 20:12:53
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    KILu pisze:

> [...]
    > zamknieta w jednym "glutchipie" i to z niego wychodzi sygnal composite.

    Nie przyjrzałem się dokładnie, może faktycznie.

    > Zapewne to trzecie gniazdo sluzy wylacznie do podlaczenia pistoletu
    > swietlnego.

    Mam pistolet, z tą szerszą wtyczką właśnie, ale nie działa po wetknięciu
    do trzeciego gniazda. Nie jest z zestawu, pochodzi od innej niesprawnej
    podróbki, takiej z glutem. Ciekawe czy jest uszkodzony, czy to jakiś
    inny problem. Jak będę miał okazję, to przetestuję gnata na famicomie :)

  • 8. Data: 2009-04-26 09:39:37
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jurij Atarov pisze:

    > Wygrzebałem z piwnicy Pegasusa i zacząłem naprawiać. Coś robi zwarcie za
    > stabilizatorem napięcia i sprawia, że ten się pali. Ma ktoś może schemat
    > tego cuda? :)

    Hmm... Tak mi przyszło do głowy: Leży u mnie na strychu "oryginalny"
    Pegasus, ten w obudowie Famicoma, a nie żadne "PolyStation" czy coś w
    tym stylu. Przestał działać lata temu, nie pamiętam nawet co się działo.
    Niemniej może warto byłoby wyciągnąć i spróbować naprawić?
    Ktoś pamięta na jakich elementach to było produkowane? Otwierałem go
    kiedyś i wydaje mi się, że nie było tam żadnych układów zalanych glutem
    - wszystko ładnie wlutowane w PCB. Stosowano w tym jakieś "egzotyczne"
    chipy w rodzaju ULA z ZX Spectrum, czy wszystko to były części do
    kupienia w sklepie? ;)

    Czy dzisiaj wciąż można kupić np. takiego MOS 6502 albo układy pamięci w
    normalnej cenie? ;)

  • 9. Data: 2009-04-26 10:06:27
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Atlantis pisze:

> [...]
    > kupienia w sklepie? ;)
    >
    > Czy dzisiaj wciąż można kupić np. takiego MOS 6502 albo układy pamięci w

    Toshiba, Motorola i UMC. Takich firm scalaki u mnie siedzą. Z 6502
    raczej nie powinno być problemu, ale te procki tak łatwo się nie psuły,
    poszukałbym przyczyny gdzie indziej.
    Jasne że warto wyciągnąć, z doświadczenia wiem że dzieciaki w wieku ~5
    lat mają radochę z zabawy takim sprzętem :)

  • 10. Data: 2009-04-26 10:44:34
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > Jasne że warto wyciągnąć, z doświadczenia wiem że dzieciaki w wieku ~5
    > lat mają radochę z zabawy takim sprzętem :)

    O ile pamiętam... daaaaaaawno to naprawiałem, to z reguły pamięć.
    W każdym razie któryś ze scalaków.
    Jeżeli zwarcie to łatwo sprawdzić przez selektywne odcinanie zasilania.

    --
    Desoft