  • 31. Data: 2009-04-27 16:55:32
    Temat: Re: [hdd] ciekawostka
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:t6lbv4ljtece3adgq4e42mn0n571q48fo7@4ax.com...
    > Hm, czy mi sie wydaje czy kabel jednak wymaga terminowania z dwoch
    > stron ?
    Nie zawsze.Jak jeden do jeden to mozna terminowac tylko po stronie
    nadawczej. Skok na wyjsciu nadajnika o U wchodzi do kabla jako U/2. To U/2
    leci po kablu. Gdy dolatuje do konca odbija sie podwajajac swoja amplitude -
    odbiornik widzi skok o cale U - czyli to, co nadal nadajnik. Teraz kablem
    wraca kolejny podskok o U/2 i juz sie nie odbija od nadajnika. Jesli po
    drodze jest jakis obserwator to on niestety bedzie widzial najpierw podskok
    do U/2, a potem dopiero do U. Odpowiednio wolniejsza transmisja i nie bedzie
    to przeszkadzalo.
    P.G.

  • 32. Data: 2009-04-27 16:59:57
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Miałem (pewnie nawet jeszcze gdzieś mam) dysk ATA 120MB, który za żadne
    > skarby nigdy nie chciał współpracować z napędem CD na jednej taśmie.
    > Można było zworki ustawiać dowolnie, a on nie i już. Z innym twardym
    > dyskiem potrafił działać w zgodzie. Ale on pochodzi z czasów, kiedy to
    > jeszcze nie produkowano napędów CD na magistrali ATA.

    Niektore CD-ROMy nie do konca spelnialy standard ATA, stad zapewne
    problem. Tez takowego mialem i z pewnymi dyskami za nic nie chcial
    dzialac. Czasami byl to tez blad firmware dysku.

  • 33. Data: 2009-04-27 17:02:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    T.M.F. napisał:

    > Niektore CD-ROMy nie do konca spelnialy standard ATA, stad zapewne
    > problem. Tez takowego mialem i z pewnymi dyskami za nic nie chcial
    > dzialac. Czasami byl to tez blad firmware dysku.

    Tu sytuacja raczej odwrotna -- CD-ROMy nowe, a dysk stary. Ewidentnie
    zamieszanie spowodowane przez hdd (jego firmware).

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2009-04-27 17:23:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Apr 2009 18:25:34 +0200, T.M.F. wrote:
> [...]
    >master/slave rownie dobrze mozna nazwac CS1 i CS2 - zreszta w niektorych
    >dokumentach taka nomenklatura wystepuje. Jest to nic wiecej tylko sygnal

    Tylko tak jak siegam pamiecia to nie ma zadnych CS1 i CS2.
    Oba urzadzenia sa pod tym samym adresem i tylko jeden z bitow komendy
    okresla do ktorego jest adresowana.

    Tu http://en.wikipedia.org/wiki/Parallel_ATA co prawda sa dwa CS ..
    ale tak bez dokladniejszego sprawdzenia to wstepnie podtrzymuje to
    wczesniej napisalem.

    Byc moze w pozniejszych wersjach ATA[PI] cos sie zmienilo.

    J.

  • 35. Data: 2009-05-13 03:37:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Mikolaj Tutak napisał:

    > Magistrale terminuje sie na koncach, tak aby minimalizowac odbicia.
    > Dlatego właśnie wymagane jest podłączenie mastera na koncu magistrali ATA.

    Może bardziej łopatologicznie:

    Przy dwóch urządzeniach (kontroler, dysk) powinny być one przypięte na
    końcach taśmy. Jasnym jest że przy dwóch urządzeniach (czyli jednym
    dysku) ten dysk będzie dyskiem master bo sam sobie panem... Zatem taśma
    ma być zapleciona tak żeby w trybie CS master wypadał na jej końcu.
    Jeśli będziemy na sztywno konfigurowali dyski zworami to nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby dać dysk master na środku taśmy a slave na końcu - pod
    warunkiem że na tym końcu ten dysk slave będzie - bo jak go nie będzie
    to jest to proszenie się o dodatkowe podzwanianie w liniach i kłopoty z
    czytelnością sygnałów.

    --
    Darek

  • 36. Data: 2009-05-13 06:08:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Jasnym jest że przy dwóch urządzeniach (czyli jednym dysku) ten dysk
    > będzie dyskiem master bo sam sobie panem...

    W sensie sobiepaństwa, to oczywiście racja. Ale urządzenie, które ma
    zworki ustawione w pozycji opisanej jako "slave" i podłączone samotnie
    na końcu taśmy, działa również.

    --
    Jarek