  • 171. Data: 2007-04-13 17:14:04
    Temat: Re: home.pl - szantażowane
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Macku ale oni pojda "siedziec" za szantaz albo zadanie lapowki.

    Jaki szantaż? 'Dawaj 200k zł bo jak nie to skorzystam z wolności
    wypowiedzi?'[1] Home być może mógłby ścigać, gdyby doznał strat na skutek
    publikacji i/lub zamieszczone informacje były fałszywe.

    > Jak beda chcieli ukarac to bat sie znajdzie

    Nielegalne(?) wykorzystanie logo home.pl na stronce. ;>

    [1] Przychylam się do stanowiska, że to była nieudolna próba negocjacji
    stawki przez dzieciaki. Taki arabski(?) zwyczaj: żądaj 100 razy więcej, niż
    towar jest wart, opuścisz cenę dziesięciokrotnie, a kupujący będzie
    zadowolony, choć dziesięciokrotnie przepłaci.

  • 172. Data: 2007-04-13 17:30:48
    Temat: Re: home.pl - szanta?owane
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Jan Strybyszewski wrote:

    > Zapomniales o pewneym drobiazgu. WYkorzystano dane uzyskane z tej strony
    > do przelamania CMSu portalu MEN.

    Nie do 'przełamania CMSu' (wtf?), tylko - jeśli dobrze zrozumiałem, co
    piszą - pod tym linkiem był m.in. link (fragmenty?) dający pełen dostęp[1]
    do CMS tegoż portalu.

    > To jakbys znalazl klucze z adresem i
    > wszedl do domu "cudzego" a potem powiedzial ze oddasz mu klucze za
    > 200tys zlotych a jak nie zaplaci to wzor klucza i adres umiescisz
    > na slupie ogloszeniowym w centrum miasta.

    Chybiona analogia - ten 'dom' był otwarty (bez żadnych drzwi).

    > Zamiast mieszkania raczej nalezalo by powiedziec znalazl klucze do
    > wszystkich pokoi w Mariotach na calym swiecie.

    Dobrze napisane portale były bezpieczne. Przecież home.pl nie narażało
    świadomie wszystkich klientów na szwank, prawda?

    [1] Niektórzy twierdzą, że dostęp był tylko pozorny.

  • 173. Data: 2007-04-13 17:49:31
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Michal Zalewski wrote:

    > A jak podasz linka typu:
    > https://hack.pl/_admin/login.php?user=admin&pass=adm
    in
    > ...a jak admin123? a jak AdmiN321? A jak sprawdzisz 100 innych kombinacji?
    > A jak uzyjesz POST i onLoad=form.submit()?

    Tylko, że tego nie robili... Żadnego przekazywania parametrów.

    > Rzecz w tym, ze zaden z tych przypadkow nie jest jasny, i ciezko nakreslic
    > jakakolwiek czysto techniczna granice, gdzie konczy sie "niewinny link" i
    > zaczyna "proba wlamania".

    Nie no, to oczywiste. Taki fach.

    > To, co w tej sytuacji gra role i czym zapewne kierowalby sie sad, to
    > kwestia zamiaru - rozroznienia miedzy przypadkiem albo zwykla ludzka
    > ciekawoscia, a usilna i zdeterminowana proba przelamania zabezpieczen.

    Proszę, nie mówmy o zabezpieczeniach w tym przypadku. To jest poziom rot13.

    > I w tym wlasnie sensie hack.pl skladajac swoja propozycje nie do
    > odrzucenia strzelil sobie w stope.

    Jaką 'nie do odrzucenia'? IMO wyszło śmiesznie/żałośnie. Czy Microsoft
    gania po sądach 'pryszczersów' jak któryś napisze Microshit?

  • 174. Data: 2007-04-13 18:00:48
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > To jak to wygladalo? Pieniadze tez wyrywali "na sile"?
    > Przeciez to dla nich zaden biznes jesli wiedza ze ktos
    > nie zaplaci.

    Dokładnie. Zawsze mówię, że nie chcę i idą dalej. Czasem umyją. Za free
    (cóż, ich ryzyko). Zdarzyło mi się jednak dać kolesiowi gumę za umycie (z
    góry zapowiedziałem, że kasy nie mam, nikogo innego na światłach nie było,
    więc pewnie dlatego umył, a szyba była brudna i umył naprawdę
    dokładnie...).

  • 175. Data: 2007-04-13 18:38:07
    Od: v...@g...com

    On 13 Kwi, 19:04, Paweł 'Róża' Różański
    <r...@r...onet.pl> wrote:
    > Pvrxnjr xgb cemrynzvr gb fmpmrtbyar mnormcvrpmravr.
    Vqvbgn.
    Rbg.

    pozr.Vladimir

  • 176. Data: 2007-04-13 20:41:54
    Od: Michal Zalewski <l...@d...ids.pl>

    On Fri, 13 Apr 2007, Paweł 'Róża' Różański wrote:

    in
    > Tylko, że tego nie robili... Żadnego przekazywania parametrów.

    No czyli co, kryterium sa w koncu parametry, czy zlozonosc - czyli jesli
    byloby login.php?pass=123 to jest to przelamanie zabezpieczenia, a jesli
    zrobili fubar/123, to nie jest?

    A co jesli ktos korzysta z PATH_INFO?;)

    Btw, ja sie nie staram wykazac, ze cokolwiek przelamali. Ja po prostu nie
    wiem, jak rozumiec wole ustawodawcy, ale mam niejasne przeczucie, ze
    nalezy podchodzic do tego jak do jeza.

    > Jaką 'nie do odrzucenia'? IMO wyszło śmiesznie/żałośnie. Czy Microsoft
    > gania po sądach 'pryszczersów' jak któryś napisze Microshit?

    Ja tam widze pewna roznice miedzy obrazaniem kogos, a pisaniem mu, ze jak
    nie zaplaci dwoch bazylionow dolarow, to <costam>. Nie wiem, jak
    zareagowalby na to Microsoft, podejrzewam jednak, ze gdyby wygladalo to
    chocby pol wiarygodnie i pochodzilo z USA, doniesliby do FBI.

    Jak wyszlo tak wyszlo...

    /mz

  • 177. Data: 2007-04-13 21:34:12
    Od: "Kajetan" <n...@n...pl>

    Użytkownik <v...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    On 12 Kwi, 00:53, "Kajetan" <n...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik "wer" <b...@n...pl> napisał w
    > wiadomościnews:evj9b3$gfs$2@news.supermedia.pl...

    > Ta... chyba w oryginale.

    FYI
    Koran 2:256
    Koran 60:8
    Wlasnie o tym pisze.

  • 178. Data: 2007-04-13 21:58:09
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Michal Zalewski wrote:

    > Ja tam widze pewna roznice miedzy obrazaniem kogos, a pisaniem mu, ze jak
    > nie zaplaci dwoch bazylionow dolarow, to <costam>.

    Jak już ktoś wspomniał wcześniej, to <costam> oznacza ujawnienie
    informacji. Trudno będzie (chyba) podciągnąc to pod groźbę karalną z
    art. 191 kk (jak to sugeruje komentarz na home.pl).

    Grożba karalna to groźba popełnienia przestępstwa (wg wikipedii), więc
    ten artykuł nie bardzo, na moje laickie oko, tutaj pasuje. Jak ktoś chce
    stosować powyższą poradę prawną w praktyce to na własne ryzyko ;).

    --
    Robert Swiecki - http://www.swiecki.net
    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's

  • 179. Data: 2007-04-13 22:13:42
    Od: Paweł 'Róża' Różański <r...@r...onet.pl>

    Michal Zalewski wrote:

> [...]
    > No czyli co, kryterium sa w koncu parametry, czy zlozonosc - czyli jesli
    > byloby login.php?pass=123 to jest to przelamanie zabezpieczenia, a jesli

    I parametry, i złożoność, zapewne. A tak poważenie, uważasz, że dane były
    _zabezpieczone_?
    I druga sprawa. Ktoś korzysta z jakiejśtam usługi. Rzuca mu się w oko
    możliwa dziura (ale nie ma pewności, że faktycznie działa). To co on ma
    bidulek zrobić (testować samemu czy zawracać głowę adminowi)? A jeśli
    znalezienie możliwości nadużycia czegośtam wymaga specyficznej wiedzy, czy
    nie ma prawa żądać wynagrodzenia za wiedzę? Jak ma złożyć ofertę audytu,
    nie sprzedając jednocześnie danych o dziurze? Dla mnie to jest główny
    problem.

    > A co jesli ktos korzysta z PATH_INFO?;)

    A tego się przypadkiem nie da wyłączyć w konfigu php/serwera?

    > Btw, ja sie nie staram wykazac, ze cokolwiek przelamali. Ja po prostu nie
    > wiem, jak rozumiec wole ustawodawcy, ale mam niejasne przeczucie, ze
    > nalezy podchodzic do tego jak do jeza.

    A to na pewno. Ale używanie słowa 'włamanie' i wzywanie ABW na pomoc to w
    tym kontekście IMO odpowiednio nadużycie i overkill.

    > Ja tam widze pewna roznice miedzy obrazaniem kogos, a pisaniem mu, ze jak
    > nie zaplaci dwoch bazylionow dolarow, to <costam>.

    Chodzi o stosunek akcji do reakcji, przede wszystkim. Zresztą, wyobraź
    sobie, że napisałeś książkę. Piszesz do redakcji, że jak nie zapłacą 200k
    zł, to opublikujesz ją w necie (tak, wiem nie do końca to samo co pisać o
    kimś). To też szantaż?

    > Nie wiem, jak
    > zareagowalby na to Microsoft, podejrzewam jednak, ze gdyby wygladalo to
    > chocby pol wiarygodnie i pochodzilo z USA, doniesliby do FBI.

    USA nie jest dobrym przykładem, tam posągi molestują studentów. ;)

  • 180. Data: 2007-04-13 22:19:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    [...]

    > Pvrxnjr xgb cemrynzvr gb fmpmrtbyar mnormcvrpmravr.

    Jesteś okrutny, tego się nie da obejść...

    > ZFCNAP

    Ja również ;-D

    --
    Best regards,