  • 11. Data: 2014-09-02 12:36:26
    Temat: Re: hot air dla amatora
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:

    > lub zwykłym mechanicznym odsysaczem, za 15zł można kupić taki co ma grzałkę
    > i nie trzeba jedną ręką grzać, a drugą odsysać

    Mam i polecam - byle go dobrze najpierw rozgrzać.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 12. Data: 2014-09-02 12:41:01
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Michał Smolnik <m...@g...com> wrote:

    > Mam od dwóch lat (chyba model 868D) i bardzo sobie chwalę. Działa
    > dobrze, ciszej niż pompkowe i kabel cieńszy.

    Ta moja to 858D. Na Allegro chodzą teraz nieco powyżej stówy.

  • 13. Data: 2014-09-02 12:42:21
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Jawi <t...@p...com> wrote:

    > Hey,
    > Na znanym portalu handlującym chińszczyzną, są stacje hot air.
    > W cenie "podejrzanej". Gdzieś za 120 - 150 pln można już takie coś nabyć.

    Są też opinie w necie (przykładowy link dla tej mojej stacji):

  • 14. Data: 2014-09-02 15:44:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jawi wrote:

    > Na znanym portalu handlującym chińszczyzną, są stacje hot air.

    Dziś chyba nic innego niż chińszczyzna nie ma :-)

    > W cenie "podejrzanej". Gdzieś za 120 - 150 pln można już takie coś nabyć.
    > Pytanie co to jest warte, czy użyteczne?
    > Do zastosowań bardzo amatorskich.
    > Do użytku 5 razy do roku.

    Ja mam taką i świetnie mi się na niej pracuje (tylko nie "new model",
    kosztowała 379), więc mogę z czystym sumieniem polecić:

    http://www.hotair.pl/pl/sklep/stacje-lutownicze/stac
    ja-lutownicza-wep-992dap-wielofunkcyjna-3-pamieci-ne
    w-model.html

    Dała radę nawet polutować MOSFETy do IMS. Ssawki próżniowej nie
    zdarzało mi się jednak potrzebować, więc można odpuścić. Choć
    jest nieco droższa niż 120 zł., to radzę kupić w miarę dobrą
    stację -- na ile wyceniasz swój stres?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2014-09-02 15:55:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Wyderski wrote:

    > http://www.hotair.pl/pl/sklep/stacje-lutownicze/stac
    ja-lutownicza-wep-992dap-wielofunkcyjna-3-pamieci-ne
    w-model.html

    Dodam jeszcze, że ma tylko jeden znany mi mankament: Chińczyk nie
    poradził sobie do końca z debouncingiem przy nastawach temperatury,
    więc przy potrzebie wprowadzenia dokładniejszych ustawień ćwiczysz
    dodatkowo zwinność palców. ;-)

    Czego mi brakuje:

    1. Preheater. Ale to nie ta klasa cenowa i można dokupić osobno.

    2. Regulacja automatyki wyłączania kolby. Po odłożeniu na pewien
    czas kolba automatycznie jest schładzana do ~200 stopni, by
    zminimalizować zużycie grotu. Samo w sobie fajne rozwiązanie,
    ale czasami moja przerwa w lutowaniu to T + 5s, więc muszę
    krótka chwilę poczekać na powrót temperatury do wartości ustawionej.
    Przydałoby się móc to wyłączać na żądanie jakimś pstryczkiem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2014-09-02 19:18:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Smolnik napisał:

    > Mam od dwóch lat (chyba model 868D) i bardzo sobie chwalę. Działa
    > dobrze, ciszej niż pompkowe i kabel cieńszy.
    >
    > Nie wiem po co te kombinacje z kompresorem.

    W pracy mamy to i to, wentylatorowe nazywamy strzelbą a kompresorowe
    laserem. Chyba nie trzeba dalej tłumaczyć?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 17. Data: 2014-09-04 10:15:31
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

> [...]
    > poradził sobie do końca z debouncingiem przy nastawach temperatury,
    > więc przy potrzebie wprowadzenia dokładniejszych ustawień ćwiczysz

    Debouncing akurat pewnie mozna dorobic...